juno 60 wie weet waar je op moet letten

marcuuu

Gepokt en gemazeld
als je er een gaat kopen ? Iemand komt hem namelijk a.s. vrijdag langs brengen :)
en ik heb de manual online even een beetje gelezen maar wil de zwakke plekken weten
waar soms iets aan mankeert b.v.d.

meestal de dingen zoals schuiven en potmeter,knoppen,toetsen (zijn moeilijk te krijgen)
en alles moet natuurlijk wel goed werken

intern zitten weinig spannende dingen in om het zo te zeggen ,bijna alle onderdelen zijn zo te krijgen
en natuurlijk moet je bij de juno60 6 voices kunnen horen en op elke voice moeten de filters ook werken

Effe naar test mode gaan en dan kan je de voices checken.
Zoek effe op internet, moet zo te vinden zijn.(ik heb nu geen tijd, verlaat zo het pand).

volgens mij moet de de 8 indrukken en dan de 1 en er moet een jack plug achter in de patch gestopt worden

ik zit in de verbouwing dus ik kan de service manual ff niet pakken

het begin is er in ieder geval bedankt voor de snelle reaktie
aan test mode had ik niet gedacht

Check even of de patch-banks memory werkt. (of de interne batterij niet leeg is dus).
Is bij mij wel het geval. Is op zich niet zo'n probleem trouwens hoor, behalve dat je nooit je vette geluiden met 1 druk op de knop te voorschijn kunt toveren. En je kunt die batterij ook vervangen.

Verder heb ik er nooit porblemen mee gehad..(...afkloppen:bekdicht: )

Heb net wel bij hyperreal.org info gevonden over voice sjek
een beetje vaag vind ik het wel maar ff geprint dus en heb nog zat de tijd
met uit vinden hoe alles moet :) info over juno 60 altijd welkom trix en tips invm test
Oxy jij ook erg bedankt.

vooral de modulatie knop en pitch hendel effe checken; die zijn nogal slijtage gevoelig.
smerige sliders zijn geen proibleem, kapotte wel want ze worden niet meer gemaakt.

Origineel geplaatst door CraZ
Vooral bij de 'rotary' effecten kun je het heel goed horen. Als je zorgvuldig een stuk of twintig patches afloopt.. en elke keer noot voor noot speelt.. dan loopt de Juno stap voor stap door z'n voices heen.. zo kun je goed horen of er met eentje iets mis is.

Meen je te horen dat er een noot iets zachter klinkt dan de andere.. ga dan zeer nauwkeurig luisteren. Herhaaldelijk aanslaan van de zelfde toets heeft geen zin.. want de Juno zal nog steeds vrolijk door zijn voices heen cyclen..

In een andere thread heb ik een link naar een service manual van de 106 staan.. effe zoeken..

http://www.tonyblack.org/manuals/Roland_Juno106_service_manual.pdf

.. daar istie al

:)

Er staat nog veel meer in een paar threads, ik weet alleen niet waar..

Origineel geplaatst door Mk II
vooral de modulatie knop en pitch hendel effe checken; die zijn nogal slijtage gevoelig.
smerige sliders zijn geen proibleem, kapotte wel want ze worden niet meer gemaakt.

Uhhh??? Welke modulatieknop. Heb jij een andere juno-60 ofzo?

Jullie ook bedankt voor de tips,de foto's op het internet zijn nogal onduidelijk
dus weet ook niet echt welke knoppen bedoed worden.?
En de manual van tonyblack is niet echt makelijk te lezen maar ik heb nog even de tijd
waarschijnlijk komt hij morgen overdag :):P

Ik heb hem :)enigste als je keytranspose in drukt blijf hij branden en ik krijg hem niet uit?
Verder heeft mijn juno 10 jaar orgeveer in de kast gestaan :) in koffer
En het gluid moder vet echt een aanrader vooral voor een beetje gunstige prijs

Dat van die Keytranspose is normaal. Die blijft branden totdat je op de toets drukt, waarmee
je de oorspronkelijke octaaf weer mee te pakken hebt.
En als je de koffer kwijt wil, laat het me dan weten.

Erg relax van je snelle antwoord,morgen ga ik wel even kijken met die transpose knop
heb nu hele gare handen van het schoon maken.Over die koffer als ik hem ooit weg doet dan hoor je het
ik noteer het ergens maar hij is niet echt ik goeden staat.De man waar van ik hem kocht
heeft thuis nog de org roland faktory tapie liggen met de org sounds die stuurt hij op dus
als je die ooit wil copyeren :) Moet ik hem wel al hebben maar dat is denk in de
loop van volgende week.******ik wil alle juno's******
Iemand ooit gehoord van Roland Op 8 = een roland cv/gate to dbc converter.
hij staat op ebay.com je ziet hem als je zoek machine juno doet :) 150 us buy it now

Ja, van die tape wil ik wel een copy. Misschien dat ie ook wel ergens alw wav/mp3 online staat.
De koffer zou erg relax zijn voor als ik weer eens iets live ga doen.
Ik zou als ik jou was die goedkope midi-dcb converter kopen die hier ergens op het forum
gepromoot wordt. Dat scheelt heelveel geld met die van Kenton.

Ik heb nog nooit van een gate/cv to DCB gehoord. Maar voor dat geld kan je dus beter een midi-dcb converter kopen.

Het liefst wil ik een second hand Kenton maar anders ga ik z'n tjecieshe bestellen as jaar
Die helikoper gluiden die zijn oke :) in de juno 60 .
ik pb je wel als ik dat tapie in huis heb maar weet niet of gaat met een gewone cassette tape dack
dat over te tapen is.

Back