Likje uit track... welke synth?

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik heb een vraagje over het liedje Tell me van Bobby Valentino...

Daar zit een synth likje in wat de hele track door terug komt. Ik vind dat zo'n mooi likje/instrument en ik zou graag willen
weten uit welke synth die komt....

Het lijkt me een chinees instrument of zo een strijker/flute of zoiets, misschien gelayed met iets.

verwar het niet met een Schakunai (of zoiets) net zoals Enigma gebruikt en het begin van Pretty Green Eyes (Utrabeat)

Ik bedoel dat andere lieve likje met het lijkt wel een pitch bend wheel...

Hier een stuk uit het liedje, mijn excuses voor de slechte kwaliteit (een of andere phrase zit er overheen) maar het likje wat ik bedoel is niet vervormd...

Attachments

• instrumentals - bobby valentino - tell me.mp3
    86,4 KB · Bekeken: 79
:confused: Niet bij mijn weten....

Maar dat doet er niet toe. Het geen waar het me om te doen helder.

is het niet zon chinese viool
volgensmij bekend likje van een china film

Daar zit een synth likje in wat de hele track door terug komt. Ik vind dat zo'n mooi likje/instrument en ik zou graag willen
weten uit welke synth die komt....

Het lijkt me geen synth maar een gesamplede viool, al dan niet chinees of gepitched. Iets dergelijks moet je zelf ook kunnen samplen uit een stukje traditionele chinese muziek.

Is dit niet uit een of andere vsti te halen ??

Een of andere etnic variant of zo ...8~

En een ehru is een chinees instrument lijkt me dan zo, famillie van de strijkers .... ??

Zal toch wel een of andere vsti zijn die dat heeft lijkt me zo, of op z'n minst benaderd ... ??

ik vind het wel dikke shit*D

ja, is een Chinees strijkinstrument

er is een PC VSTi van als ik t me goed herinner gratis of goedkoop...stond ook eens ergens op een interface cd.

Niet zoeken naar VSTs maar naar sample libraries. Vaak aangeduid met "Ethno", "Ethnic", of "World" of zo.

Roland heeft het SRJV "Asia" expansion board, en voor Fantoms de SRX09 (World).

Je gaat niet voor elk instrument een nieuwe plugin schrijven als er al een goede is :).

Sample libraries komen vaak met hun eigen VST (een gestripte versie van Kontakt) of draaien in diverse samplers (Halion, Kontakt, Mach-5, hardware). Een library maken is goedkoper voor de maker en dan heb je geen zorgen meer over PC/Mac, interpolatie-algoritmes, en dergelijke zooi :).

Verder zijn exotische instrumenten vaak deel van een library - dan heb je de hele "muziek-cultuur" bij elkaar.

dr is zon hele dope ehru vsti
stond hele tijd geleden in SOS
Woord @ mokay trouwens

Back