Galaxy 2 Galaxy wederom op Todays Art Festival

PlE

Stamgast
Todays Art Festival 21, 22 september

Den Haag maakt zich op voor derde editie TodaysArt Festival
TodaysArt vindt dit jaar plaats op 21 en 22 september. Zoals gebruikelijk is de opzet weer erg breed, met veel aandacht voor muziek, visual arts, fotografie, dans, mode, multimedia, theater, film en video op diverse locaties in de Haagse binnenstad.

De vernieuwde aanpak van wat vroeger de Haagse Cultuurnacht was, heeft inmiddels zijn artistieke vruchten afgeworpen. Niet alleen is dit alweer de derde editie van het festival in Den Haag, maar was de organisatie van TodaysArt, ‘The Generator’, ook betrokken bij het Transmediale Festival in Berlijn en wordt er ieder jaar nauw samengewerkt met het Detroit Electronic Music Festival. Daarnaast heeft TodaysArt in het afgelopen jaar diverse vernieuwende clubavonden verzorgd in het Paard van Troje en waren ze betrokken bij het Dutch Electronic Arts Festival in Rotterdam.

De goede connecties met Detroit hebben ook geleid tot een goede verstandhouding met het technolabel Underground Resistance, dat eind jaren tachtig werd opgericht door Jeff Mills, Mike Banks en Robert Hood. Optredens van de UR-artiesten zijn redelijk schaars, maar dit jaar heeft TodaysArt ze opnieuw op het programma staan: Galaxy 2 Galaxy.

In welke bezetting Galaxy 2 Galaxy op deze editie zal optreden is op dit moment nog niet bekend (we vonden het nieuws op de UR-website, op de festival-site zelf zijn er nog geen details over te vinden). Vorig jaar ging het optreden van de formatie niet door en werden de UR-showcases overgenomen door de Interstellar Fugitives; een vervanging die niet bij alle bezoekers in goede aarde viel.

Naast Galaxy 2 Galaxy zijn er uiteraard nog veel meer artiesten en kunstenaars te zien tijdens TodaysArt. Er zullen in totaal meer dan 200 namen op het affiche verschijnen. De volgende namen zijn inmiddels bekend gemaakt: Array (GZ), ASCII.DISKO, Boxcutter, Charly & Gallus, Chris de Luca & Phon.o, Daan Roosegaarde, LAB (AU), MFO, Modeselektor & Pfadfinderei, Mr. Oizo & SebastiAn, Nôze, Optical Machines, Pictoplasma, PIPS:LAB, Rancho Relaxo All Stars, Robert Henke, Tarek Atoui, Vex'd, Warlock en Yuksek.

TodaysArt 2007, 21 & 22 september, diverse locaties binnenstad Den Haag. VVK vrijdag: € 17.-/ zaterdag : € 17.-/ All-Weekend : € 25.- op de website van TodaysArt zelf en bij de Uitburo’s in Rotterdam en Den Haag.

Laatst gewijzigd:
Galaxy 2 Galaxy of Interstellar Fugitives? Want vorig jaar werd er ook geadverteerd met Galaxy 2 Galaxy terwijl de IF's op kwamen treden.

Ben zelf niet zo'n IF fan, maar zeker wel een G2G fan

interstellar-fugitives-rex.jpg

Ik vondt dat vorig jaar of wanneer het ook was zwaar tegen vallen in het Paard.
Dat was met de man of 4 minstens op het podium.

Of was dat Interstellar Fugitives?

de bedoeling was G2G maar dat ging op het laatste moment niet door ofzo.. volgens mij komen ze het dit jaar goed maken.. anders is het wel heel slecht

mmm misschien toch maar effe gaan kijken .. al is waterfront ook aanlonkelijk .. mmm keuzes

Galaxy II Galaxy was er niet; in plaats daarvan Universe II Universe :D

Na Björk (OK, gedeelde eerste plek, wel totaal andere categorie) vond ik dit persoonlijk het beste optreden wat ik in 2007 heb gezien. OMG!!! Die gatsen kunnen met gemak op North Sea Jazz staan (IMO). Het bonkte ronkte scheurde en funkte. Saxofonist van 19 jaar die kon spelen als een "mad man" :D. Twee toetsenisten (3 als je mad mike meerekent) die de term hakken opnieuw hebben uitgevonden. Wat gingen die gasten op de toetsen tekeer. Alsof de Motifs waarop ze speelden door het podium gespeeld moesten worden. Bassist bewoog als rubber en speelde als rubber. Imposant, een neger van 16 m2 met fluor basgitaar om z`n nek en fluor Puma`s aan z`n voeten. Dat was eigenlijk al een act op zich. Mad Mike overzag zijn troepen als een heuse generaal en hield alles (ondanks de enorme funk) strak in het gelid. Drummer die er vrolijk op los ramde en natuurlijk de DJ om de losse eindjes aan elkaar te breien. Één grote brok energie waar je niet stilstaand naar kan luisteren. Swing Swing Swing...

Oa Knights of the Jaguar gehoord (laatste nummer van de toegift, nog nooit zoveel kippenvel in 10 minuten gehad.....) en Return of the Dragons

Ik zal ff kijken of ik van de week wat foto`s kan uppen...

Dit was echt een legendarisch optreden, stukken beter nog dan vorig jaar. Er was echt een enorme chemie tussen de bandleden onderling en het publiek. Vooral die strak pompende basgitarist maakte er meteen vanaf het begin een knallende act van. Als je G2G tracks draait, dan zijn ze natuurlijk altijd het zelfde. Dit waren wel dezelfde tracks, maar zeker niet dezelfde solo's en structuur. Echt live!

En:

Mad Mike zonder masker!

Het was wel triest om Juan Atkins zo te zien. Toch mooi om zijn muziek te horen. Was DJ Bone eigenlijk aanwezig in zijn live band? Die had ik ook graag nog horen draaien.

Verder ook nog even in de kerk een stukje Theo Parrish en .... meegenomen. Weet iemand welke plaat dat was met alleen maar verschillende 909 patterns?

Juan Atkins

Juan Atkins

Sorry jongens maar heb ik wat gemist?
Wat is er zo triest aan Juan? Is die aan de drugs? Ik ben erg benieuwd? Ik hoop dat het niet al te ernstig is!

Tof iig dat G2G zo vet was!!!! Kan ook niet anders!

Re: Juan Atkins

Re: Juan Atkins

Origineel geplaatst door Ensemble
Sorry jongens maar heb ik wat gemist?
Wat is er zo triest aan Juan? Is die aan de drugs? Ik ben erg benieuwd? Ik hoop dat het niet al te ernstig is!

Tof iig dat G2G zo vet was!!!! Kan ook niet anders!

juan zou zwaar op het randje hebben geleefd maar inmiddels weer een beetje op het rechte spoor zitten .. dj bone zou hem juist de goede kant op geholpen hebben lately .. al hoor ik geen echt goede verhalen zoals hier weer ..

Ik heb UR ook live gezien in antwerpen 2 jaar geleden .. toen had mad mike ook geen masker op btw !

Re: Re: Juan Atkins

Re: Re: Juan Atkins

Origineel geplaatst door MadR

Ik heb UR ook live gezien in antwerpen 2 jaar geleden .. toen had mad mike ook geen masker op btw !

toen ik hem jaren geleden in de Metroplex store ontmoet heb had ie d'r ook geen op.....

maar goed, juan aan de drugs dus....treurig. tis ook maar een mens dus, een geen robot....

vette avond idd.. gelukkig G2G nog meegemaakt omdat ze wat vertraging hadden

Model 500 was dik :okdan: jammer van het geluid en lokatie.. juan atkins verkeerde wel een beetje in space.. mompelde zo af en toe wat.. voornamelijk "space, techno, junk"

zie hier een aantal videotjes:
http://vids.myspace.com/index.cfm?f...&MyToken=f9272d8a-9ee3-4b09-81cb-ace4a8085d7d

G2G - Journey of the Dragons
G2G - Jupiter Jazz
G2G - Timeline
G2G - Timeline 2
G2G - Jaguar
G2G - Bass guitar solo
Model 500 - Future
Model 500 - Night Drive
Model 500 - The Chase

Origineel geplaatst door PlE
Model 500 was dik :okdan: jammer van het geluid en lokatie.. juan atkins verkeerde wel een beetje in space.. mompelde zo af en toe wat.. voornamelijk "space, techno, junk"

Volgens mij waren die vocals al zo spaced out op de originele platen.

Back