Dash daAlfa2k VST

Kikker

Stamgast
Heeft iemand ervaring met deze synth?
en is ie beter dan de junoX2?
Zo ja hoe dicht komt ie bij het echte geluid in de buurt???

Beter? Het is de beste software emulatie van een Alpha Juno 2 die ik ooit heb gezien, alleen chord memory leek te ontbreken, de rest zag er precies zo uit als de echte.

Qua geluid, op de demo afgaand, leek het er ook verrekte veel op. Wat het verschil is is het filter de chorus, dat is ook helemaal niet te emuleren want dat is gewoon analoog.

Maar je kunt natuurlijk altijd kijken of je een echte kunt vinden, die dingen zijn echt niet duur.

dan ga ik dat ding maar eens installeren, ik gebruik nu de JunoX2 maar vind die niet zo heel geweldig, een echte kopen lijkt me niet zo'n geweldig idee, heb namelijk NOG niks anders als een pc met fruityloops en ik weet niet of een juno geschikt is als masterkeyboard?? zo ja, wat zijn dan de onderlinge verschillen tussen de juno's, ik heb wel eens gehoord van meerdere versies namelijk...

yep hij is zekers lekker :D:D :D ik heb de mijne via ebay duitsland voor €225 inclusief verzendkosten,
de originele hardplastic roland case zat er ook bij :)

hoe krijg ik trouwens die hoover a la dominator ?

weet iemand wat een een juno 106 tweedehands en een alpha juno 2 tweedehands kost??

Groeten

damn wat duur, nog ff doorsparen dus...

maar kan ik de juno goed gebruiken als masterkeyboard? dat ik dus de midi controllers op de juno gebruik in cubase of fruityloops??

hoe krijg ik trouwens die hoover a la dominator ?
PWM pulse met snelle PWM modulatie, suboscillator (de gewone blok -1 octaaf), een berg chorus over het geluid maar vooral DCO ENV modulatie.

Een redelijk korte attack bij de envelope en een redelijk lange decay, dan krijg je dat geluid.

maar kan ik de juno goed gebruiken als masterkeyboard? dat ik dus de midi controllers op de juno gebruik in cubase of fruityloops??

Er zit 1 draaiknop op het ding, die zendt SysEx uit voor de parameter die je edit, de pitch/mod joystick zendt wel normale data uit. Dus eigenlijk niet bruikbaar als knoppenbak, wel als masterkeyboard.

Ga anders voor een MKS-50 (de rackversie) en kijk eens naar het nieuwe keyboard van MIDIman, de opvolger van de Oxygene 8. Wel 250 euro al dus die combi is wel duurder.

Over de hoover, als iemand die zoekt pb me maar.
Ik heb de sysex voor EZalpha voor de dominator.

Chorus / analoog / emulatie

Chorus / analoog / emulatie

Dat de chorus analoog is zegt niet zoveel over in hoeverre de chorus met digitale technologie te emuleren is.

Begrijp me niet verkeerd... Ik ben een onwijze analoog-fan, ook al werk ik nu voornamelijk met digitaal. Zodra ik het kan betalen ga ik (weer zoals vroeger) zoveel mogelijk met buizen (pre-amps, channel strips, mengtafels, dynamic processors) en oude roland synths en tape delays e.d. doen.

Maar kijk en luister bijvoorbeeld eens naar plugins als die van McDSP (Analog Channel 1 & 2) en Waves API. Ze vreten veel CPU, maar niet voor niks. Er zitten veel algoritmes in om alle analoge ruisjes, fluctuaties, harmonische vervormingen, en weet ik wat zoveel mogelijk na te doen. Ik ben vooral onder de indruk van de Waves API manual output gain. Als je die op +24 zet, klinkt 't nog steeds als lekkere analoge clipping. Prima om 303tjes mee te distorten of wat dan ook een analoge crunch te geven.

Als de lui achter zulke plugins zich zouden storten op een juno chorus emu, dan zou ze dat denk ik aardig lukken.

Waarom schop jij een thread van 6 jaar oud omhoog met iets dat er weinig mee te maken heeft? :confused:

Back