Origineel geplaatst door ><i
Mag ik even kwijlen:
heeeel vette kophorer. iets te veel hoog lijkt inherent aan goede hifi aparatuur... maar ik vind het een superkoptelefoon... een waar genot.
Yup, ik zet ook altijd 'n HD-600 op m'n kop als de buren willen slapen en ik niet. Gewoon de bombdiggity in de categorie open hoofdtelefoons onder de 500 euro. Ik heb 'm toen ik 'm kocht uitgebreid vergeleken met de BD 990pro, en uiteindelijk is de Sennheiser het geworden, met een minimale marge. Hij ziet er 'n beetje crappy uit met 'n soort gemarmerd plastic, maar hij zit gewoon heerlijk, en 'n DETAIL... De hoort dingen die je echt nergens anders mee hoort. Het enige nadeel is dat ie ZO lekker zit, dat je vergeet dat je 'm op hebt. Da's kut als je opstaat om naar de koelkast te lopen.
Ik heb de mijne bijna 'n jaar geleden gekocht bij Richer Sounds voor 200euro. Maar Richer Sounds A'dam is failliet, en laatst zag ik ze bij RAF voor 300 euro!!! Dure oorwarmers.
Trouwens, hoe goed je koptelefoon ook is, ik zou niet kunnen mixen zonder monitors. Laatst had ik 'n hele avond 'n track zitten opbouwen op m'n koptelefoon, en als je het dan de volgende dag op je monitors luistert moet je toch even de balans aanpassen, en het stereobeeld en de reverb-levels. Maar om 's avonds/snachts tracks te kunnen bouwen of samples te maken/editen is het wel ideaal.
Zorg vooral dat je er eentje koopt die lekker zit; niet dat je na 2 uur bloemkooloren hebt ofzo. De HD580 heeft trouwens dezelfde drivers als de HD600, maar de rest van de construcitie is iets cheaper.