Arpeggiator Waldorf pulse syncen aan midi

Otlen

Lid
Situatie is als volgt:
Midi clock master is een Mobius, deze gaat naar een Unitor8. Midi keyboard en waldorf pulse zit ook op de unitor. Ik kan de pulse bespelen maar ik krijg de arpeggiator niet lopend en al helemaal niet gesynced aan midi.
Hij moet dus wel de midi clock van de mobius krijgen maar niet de noten.
Dezelfde configuratie met een Bassstation krijg ik wel werkend.

Wat doe ik fout?

Laatst gewijzigd:
Prik ´m eens rechtstreek op je Mobius, of op een andere MIDI clock. De pulse is soms wat gevoelig wat betreft MIDI, en snapt ie niet alles.

Kun je een LFO wel syncen trouwens?

Om de eoa reden (zelfde instellingen alleen hele zooi compleet uit gehad) werkt het nu wel.

Oude topic, maar ik schop hem toch maar ff omhoog.

Mijn pulse schommelt een beetje om het tempo heen, hij loopt een paar maten strak, dan weer een paar maten net niet strak. Als ik mijn master midi clock (logic) versnel versnelt de pulse ook, dus hij krijgt de clock wel binnen.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Die van mij loopt wel strak. Zit er misschien ook andere midi data tussen waardoor de boel dichtslibt? Dat heb ik nl. ook een keer gehad.

Zit er misschien ook andere midi data tussen waardoor de boel dichtslibt?

Bedankt voor de reacties. Het enige dat er tussen zit is een novation remote zero sl controler, ik kan niet lekker werken met dat matrix gedoe. Ik zal vanavond eens proberen hem direct aan te sluiten.

de pulse is idd niet zo secuur als het op midi (clock) aankomt, is mij ook vaak opgevallen toen ik er nog 1 had

Back