MIDI clock visualisatie

Een lampje help een muzikant denk ik niet.
Of je gebruikt een click tracks of zo een vibratie metronoom horloge?

Voor bars wellicht wel.
Check midibox tpd

Click track werkt via in ears vanuit de mengtafel terug naar muzikanten. Dat gaat degene echt de pet te boven elk nummer te wisselen voor clicktrack. Het zou simpel een ondersteunend iets moeten zijn.

Een lampje gaat je iig niet helpen om strakker te spelen.

De drummer zou ook gewoon een clicktrack kunnen gebruiken en dan voor ieder nummer het bpm zetten.

Of de drummer oefent zo nu en dan op een clicktrack om wat strakker te worden.

Een DMX controller met Midi ingang zou ook kunnen.
Ik heb een Showtec Ledmaster liggen met midi ingang. De midi bepaalt welk programma er loopt (note info). Je kan op de DMX controller een simpel programma maken met lamp aan en dan direct weer uit voor meerdere tellen.

Leuke is dat je ook de lichtsterkte naar wens kunt aanpassen zonder er knettergek van te worden.
Ook leuk is dat je dit kan uitbreiden met meerdere lampen voor de andere muzikanten.
Dit zou heel makkelijk kunnen zijn een lampje met midi in te hebben idd, maar een showtec ledmaster kan ik hier niet voor vinden.

Ken je dat? heb je keurig je arp over clocktempo lopen en dan gaat de drummer aan de haal.... Ik ken de clicktrack die over de in ear monitors gezet wordt om een band tijdens een live performance het makkelijker te maken, maar zou dit ook graag in een kleine setup gecontroleerd willen zien. Bandleden die niet kunnen tellen en een drummer die zwabbert. Had ik maar een simpel lampje om het tempo te bepalen en aan te sturen via midi clock. Dan ben ik wel de master, geen probleem.

Iemand een idee hoe?
Je zou ook kunnen leren om de arps met de hand te spelen. Beetje gevoel er in, zoals de rest van de band.

Of je flikkert iedereen er uit die onder jouw niveau speelt.

Oj je begint een carriere als de nieuwe DirkJan Ranzijn.

Je zou ook kunnen leren om de arps met de hand te spelen. Beetje gevoel er in, zoals de rest van de band.

Of je flikkert iedereen er uit die onder jouw niveau speelt.

Oj je begint een carriere als de nieuwe DirkJan Ranzijn.
Hahaha, geniaal..... maar nee :dubbel: . Het gaat ook niet dan alleen om de arps maar meer de synchronisatie te vinden in de band. Als ik de synchro kan aansturen, kan dat makkelijk zijn dat de clock bij mij van daan komt. Verder kan ik met tempotap ook gewoon inhaken op een eenvoudigere setup als een strobe lampje die je instelt op een tempo.

Back