[trance] Luke - Breathe in

Luke

Nieuwkomer
Ik ben weer een bezig geweest aan een trancetrack. Het was de bedoeling om een opzwepende trance track te maken. Ik heb een flinke sloot sawtooths / Filters gebruikt om een mooi geheel te krijgen.wat nog mist naar mijn idee is een compressor op de lead en ik moet nog een mooie percussie partij schrijven :)

Naar het origineel van: Lucie Silvas - Breathe in

http://www.speedyshare.com/453535771.html :dj:

opbouwende kritiek en commentaar is welkom :eureka:

Net even geluisted. Vind hem wel gaaf, maar eerlijk gezegd nog wat saai. Ik vind de Lucie Silvas Melodie niet zo geslaagd als je hem met saws uitvoert. Ik denk dat het leuker zou zijn als je er wat vocalen in zou doen. Wat meer bas en drums zou ook niet slecht zijn. Drums gaf je al aan dat die nog komen. Ben heel benieuwd.
Tot slot zou ik de filters veel verder dichtdraaien soms. Ik mis die uit de diepte opborrelende sounds. Het klinkt wat vlak met te weinig laag nu.

Ik doe het je niet na in ieder geval. Echt goed gedaan, maar zoals gezegd: Ik zou er gewoon vocalen in doen.

klinkt opzich lekker.... maar idd wat vocalen erin plaatsen, of het refrein anders maken dan de coupletten want zo komt t refrein er niet echt lekker uit...

wat mij ook opviel is dat halverwege t nummer opééns hi-hats kwamen meetikken... misschien leuker als je die een beetje in laat faden zeg maar!

maar voor de rest: :okdan: (ook al is t totaal niet mijn muziek)

Ik was idd ook van plan om de vocals voor het refrein te gaan gebruiken. Het enige wat ik op dit moment nog nodig heb is de instrumental version van het origineel zodat ik de vocals kan scoren aangezien er geen acapella's gemaakt zijn van dit nummer.

Die filters zal ik ook eens meer mee gaan spelen.Ook zal ik die hihats in laten faden, goed plan! :okdan:

Thanks voor de feedback totnutoe :)

Ben heel benieuwd hoe je dat gaat doen. Er is dus geen acapella, maar als je een instrumentale versie hebt kun je die vocals te pakken krijgen?
Begrijp ik geod dat je software hebt die zeg maar het verschil tussen een versie met vocalen en een versie zonder vocalen kan overlaten? Blijven de volcalen inderdaad over. Zou graag weten met welke software je dat doet en hoe dat ongeveer in z'n werk gaat.

Als je zowel de instrumental version + vocal version van een nummer hebt die EXACT het zelfde zijn qua muziek is het in principe mogelijk om de vocals te rippen. Je moet zorgen dat je 1 van de 2 songs invert, dus de polarisatie omdraaien zodat bijv de bass van de instrumental de bass van de vocal version overlapt. Dan zou je in principe de vocals over moeten houden.

Je zou elk Wave edit programma kunnen gebruiken, zelfs in je composer zou je het kunnen doen. Ik gebruik zelf Cooledit / Audacity (gratis)

Ik vind de melodie goed klinken maar ik mis ook iets; je geeft het idd zelf al aan. ik denk dat percussie het geheel wat meer 'af' zal maken.

Dus al met al goed, ik zou hem nog wel eens willen horen met een drumpartij.

In mijn ogen is het dan zelfs niet per se nodig vocals te gebruiken, vind de melodie al 'catchy'.

ben vandaag bezig geweest aan het treble gedeelte van de track. Ik heb een betere hihat partij geschreven en de filters + volume levels in het hele nummer aangepast. De hihats faden nu in.Het geheel Klinkt VEEL voller nu naar mijn idee :)

Klikkerdeklik!

Laatst gewijzigd:
Vet

Vet

Hey

echt tof gedaan! Super nummer, zal hem zo in m'n set draaien (thuis uiteraard, ik wil Sabam niet op m'n dak)

kan je zeggen met wat je de drums en soundjes gemaakt hebt?

verder: dat met die vocal met de fase-techniek is in theorie zeer mooi, maar in de praktijk toch heel wat anders...

Beter zo. Welke effecten heb je toegepast? Probeer zelf ook eens zoiets te maken, maar mis de kennis hier en daar.
Kun je me vertellen hoe je te werk gaat? Wat doe je eerst en welke efecten pas je toe.
Soort stappenplannetje of zo.

Aan het eind van die omgekeerde bekkens (of zoiets) waar je de track o.a. mee begint zou ik misschien nog iets van een harde dreun met veel reverb plaatsen. Verder vind ik je hihats/drums te zacht of je melodie te hard t.o.v. elkaar. En nu nog op zoek naar de vocalen !!

Laatst gewijzigd:
De track is kaal en mist fundering. Een extra arpje en ffecten doen vaak wonderen. Trance is bovendien heel breed dus gebruik eventueel ook wat ''widening''.

ligt t aan mij of wordt de beat zo goed als weggedrukt door de lead?

Klopt!

Back