USB-Apparatuur

goran

1984
Hey,

ik zie steeds meer Usb-apparatuur opkomen, b.v. gitaren, microfoons en draaitafels...
normaal komt er nog spul tussen voordat ze naar de computer gaan, nu kan dit dus rechtstreeks ... Zal dit qua kwaliteit ( dus de Helderheid of hoe je het ook noemt ) verschil uitmaken t.o.v. de "traditionele" manier? of moet het geen :kont: uitmaken :)

Dat ie er rechtstreeks in kan is lijkt mij een voordeel , maar zijn er ook nadelen met Usb? ( op het feit na dat het stroom van je computer zuigt en je vastlopers op je computer kunt krijgen )

Laatst gewijzigd:
Een USB hub kan over het algemeen prima, ik zou dan wel voor een actieve (met eigen voedingsadapter) kiezen want dan kun je alle apparaten lekker via USB voeden (ieder 500mA) want bij een passieve hub worden de stromen gezamelijk via de USB poort van de computer getrokken en loop je vrij snel tegen het stroomlimiet aan.

Het enige wat je kunt doen om een stabiele computer te verkrijgen is hopen dat de fabikanten goede driversoftware beschikbaar hebben. Naast de kwaliteit van de hardwarecomponenten is de kwaliteit van de drivers en de support daarop (snelle bugfixes en ondersteuning van een nieuw OS, XP SP2, Vista, Vista SP1, XP SP3) belangrijk. Kortom koop goede spullen en zorg dat je de laatste driver versies download en installeert.

Back