Tour Electronique - Terra Silicium Incognita

synthmann

Ouwe rot
Nieuwe track van synthmann onder Tour Electronique:

Terra Silicium Incognita

Deze track heb ik geschreven in 1997 en had ik alleen op cassette. De afgelopen weken van nieuwe sounds voorzien, opnieuw opgenomen en gemixt.

http://www.myspace.com/tourelectronique
Het is de bovenste track, hij begint meteen.

ook te vinden op:
http://www.gerards-productions.nl

Attachments

• terrasiliciumincognita.jpg
    terrasiliciumincognita.jpg
    170 KB · Bekeken: 77
Laatst gewijzigd:
Het klinkt beetje als Jean Michel Jarre, Kraftwerk, Der Dritte Raum, Royksopp, Junior Boys, Enigma, Adam Johnson, Armin van Buuren, Ozric Tentacles, Karl Bartos, Plej, Air, Samuel Barber, Gustav Mahler, A state of trance radio, Global DJ Broadcast, Tiesto's In Search of Sunrise mixes. ;)

Niet helemaal mijn straatje, iets te synthesizerig.

een qua stijl goed nagedane track... geluiden zijn wel mooi qua onderling maar niet altijd even origineel (maar dat hoeft ook niet qua deze stijl), mix is wel redelijk luchtig verder...

vanaf 2:58, die solo sound vind ik wat moeilijk volgen... beetje te random naar mijn idee

op het einde komt het los... subtiele arpeggio er bij in, dubbele lead... echter lijkt het nu alsof het nummer nog maar op de helft is en dan dus stop.

ik vinnum opzich wel lekker klinken S-mann, je hebt er iig weer plezier aan beleefd, dat hoor ik :)

Origineel geplaatst door AOR
...

Niet helemaal mijn straatje, iets te synthesizerig.

thanks,synthesizerig vind ik een compliment! dan ben ik in de opzet geslaagd

Lekkere sounds, doet me in het geheel denken aan Oxygene 7-13. ( Dat hoeft niet verkeerd te zijn hoor ;) )
Het geheel is een beetje kaal, de Hi Q fx zijn erg droog, ze vliegen niet echt ergens heen.
De ritme sectie is ook wat onderbelicht en erg simpel.

Kijk, het geheel doet zo sterk aan Jarre denken dat het er nog wel meer op mag lijken wat productie betreft.

Good times returned klinkt ook lekker zeg.
Maar daar mogen de strings/pads wel wat zwaarder in de mix, iets prominenter.

Je gebruik van vibrato in solo's is nog wat onstabiel, maar niet verkeerd. Iets meer luisteren naar Jarre en Vangelis voor
timing e.d. ?

Je bent zeker op de goede weg. :biertje:

Ik vind de lead ook iets minder vanaf 02:50, Maar voor de rest :okdan:
Heb ook even de andere nummers beluisterd. Klinkt lekker.

Gr,

Michael

dank allen voor jullie reacties!
oxygene 7-13 was inderdaad toen een grote inspiratiebron, hehe, maar Jarre qua productiekwaliteit nog dichter benaderen...oempff, daar ontbreekt het me aan kennis en vaardigheden. ik ben al blij dat mijn tracks niet ruisen zoals vroeger:D

Back