Eminent voor een rib uit je lijf

En nog meer "interessante gear"....

ik denk dat dit normaal is, gezien er niet eeuwig eminents 310u beschikbaar zullen zijn. Wat ook logisch zal zijn is dat binnen een paar jaar de eminent 310u een zeldzaam orgel zal worden. Vergelijk nu al de beschikbaarheid dan pakweg een 2-tal jaar geleden.De eminent 310 zal (volgens mijn logische denkwijze) even zeldzaam beginnen worden als pakweg een VCS 3. Die dingen gaan niet eeuwig mee, en gaan meestal naar de schroot, niet iedereen biedt zijn eminent310 op marktplaats of zo aan. Het zal mij dan ook niet verbazen dat een eminent 310u binnen 5 à 10 jaar een zeer zeldzaam collector item zal worden waar er veel geld zal voor geboden worden. Dat was ook zo toen men dacht over de oude ananloge synth's die destijds voor bijna niks verkocht werden, en waar men er nu een klein fortuin voor over heeft. Analoge synth's waren 15à 20 jaar geleden ook een lachertje, omdat toen iedereen een PCM synth wou. En men was al blij dat ze het kwijt konden voor bijna niks. Zo was er een tweedehands muziek winkeltje in Gent destijds dat vol stond met analoge synthesisers, dat men niet kwijt kon. Heb daar modular systemen gezien voor ongeveer 5000Bfr. ongeveer 125 euro, ooit een ARP2600 voor 9000 Bfr,(225 euro). Roland modular system 100(compleet) voor 12.000Bfr=300 euro., Oberheims, Moogs, ... voor wat nu geldt extreem "belachelijke" hoge prijzen. Dat was toen zo. En nog zo veel meer..., Had ik dit toen geweten had ik zeker alles opgekocht wat er was. En het mooiste van al was toen : alles was in uitstekende staat en je kon nog afbieden ook. Die tijden zijn blijkbaar voorbij, want het winkeltje bestaat nog, maar verkopen nog enkel tweedehands gitaren. Mijn Juno 106 had ik daar destijds gekocht in perfecte staat met 6 maanden garantie + handleiding, voor het kleine bedrag van 1000Bfr.= bijna 25 euro.

Laatst gewijzigd:
En Kubrick komt met de horror-verhalen hoor....heeft iemand al een tijdmachine uitgevonden? :D

Ik vindt vooral die verkooppraat zo leuk... "supervette synth.....zeldzaam....altijd in rookvrije studio....
Jarre heeft er ook een keer naar gekeken in een winkel....het betreft dus de beste van de verschillende
versies....kenners weten wat het is..."

Tjonge....wat een :r maar wel :D .

Ik ben een muzikant, dus als ik een synth nodig heb, koop ik er een die ik gebruiken kan.
De zeldzaamheid interesseert me niet, ik heb (en gebruik) ook een Kazoo..."the poor man's vocoder" :P
De oude analogica vindt ik wel erg mooi enzo, maar het moet betaalbaar zijn en werken.

Dus dan zijn de nieuwe analoge bakkies eerder een goed idee. (MFB ofzo)
Laat de verzamelaars maar fijn heel veel geld betalen.

Waarschijnlijk iemand van de synth prijs politie (SPP). :D

Ik ben benieuwd wat voor verborgen schat erin zit. Wat is 75 kg goud waard ?

Back