Buma Stemra, Creative Commons: Pilot flexibel rechtenbeheer

Ytse

༼ つ ◕_◕ ༽つ
Creative Commons Nederland en Buma/Stemra zijn een pilot gestart om muziekauteurs meer keuzevrijheid te bieden in de wijze van verspreiding van hun werken via internet. Binnen deze pilot is het mogelijk om Buma/Stemra vergoedingen te laten innen voor commercieel gebruik van je werk, en tegelijkertijd delen van je repertoire ter promotie aanbieden onder Creative Commons Licenties voor niet-commercieel gebruik.
...

http://www.creativecommons.nl/extra/bumapilot

Goed nieuws.

Laatst gewijzigd:
Raar, dat hier nog niemand op heeft gereageerd.

Heeft iemand al ervaring hiermee? Aangezien je weinig ervaring kunt hebben met licenties wanneer alles goed gaat, vraag ik me af of er iemand al een troubles mee heeft gemaakt en dat je kon aantonen dat er inbraak was op de Creative Commons-licentie??

Ik vond het eerst maar griezelig/raar, maar toen ik me er meer in verdiepte vond ik het heel logisch en goed klinken. Vooral omdat ik met een portfolio bezig ben, lijkt het me fijn om aan de verschillende audio-stukken daarvan, zo'n CC-license te hangen.
En verder met de muziek die ik professioneel uitbreng, lijkt het me ondanks alles ook heel prettig. Maar ik denk dat ik het dan wel onder de meest restrictieve CC-license uitbreng (het brood komt niet vanzelf op tafel) :maffia:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Ik vond het eerst maar griezelig/raar
Het huidige licentiesysteem houdt ook niemand tegen om te doen met je muziek wat je wilt ;).

Puur een kwestie van welke overeenkomst je tekent en wat je afspreekt.

nog meer erbij ,ze weten nu al niet meer wie welke rechten heeft en hoe
ze die moeten innen laat staan dat ze weer een ander systeem hanteren :gaap:

Back