Eq plug

MULDER MAN

BANGDATTSHIDDUP
Ik ben op zoek naar een goede Eq plug.

Ik heb al de Izotope (tevree over, maar ik wil een pure EQ erbij in mijn setup), ParEq (alleen die heeft teveel processing delay IMO en trekt veel CPU).

Voorwaarden zijn:

-VST, DX, AU
-Geen iLocks (bij voorkeur)
-Niet meer dan 400Euro.
-Geen RTAS (protools gaat pas aan in het laatste stadium, ik zoek een EQ die ik al in mijn pre-mix wil hebben), reden hiervoor is dat ik voorlopig zweer bij de workflow van FLstudio.

de AirEQ sprak me ook wel aan, maar wat is die DONGLE die je erbij nodig hebt? Over de Q10 van waves heb ik ook erg goede dingen gehoord gelezen, maar op die site kan ik niet zo 1 2 3 vinden waar ik hem kan testen en die iLock shit staat me erg tegen, denk dat ik ooit wel voor de bijl ga).
Ik heb ook goede dingen gehoord over de voxengo pluggies.
Qua klank zoek ik eigenlijk een wat warmere plug, maar dont we all :)

Ik heb denk ik even een zetje in de rug nodig.

Gister de sonalksis Eq getest en die beviel me zeer goed, las gister ook dat er mensen achter zitten die ook bij neve hebben gewerkt. Vond hem heel mooi klinken, vooral als je hem naast de standaard Eq legt die in Fl studio zit. Mooi is ook dat hij helemaal niet veel CPU trekt. Ik had hem op 14 kanalen gezet en alles ging nog vlotjes.

Ook geen misselijke plugins zijn die Filter en compressor met die grote knop van sonalksis, klinken heel erg mooi.

Uiteindelijk is "het beste" natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Al denk ik dat je met:

Sonnox (vrogere sony oxford, tegenwoordig ook als vst)
URS
Sonalksis
Waves (api, ssl of v-series)
Flux (Epure: erg duur maar erg goed!)
PSP
Voxengo
McDSP (helaas, alleen RTAS)

alle kandidaten wel hebt gehad. Ga ze een weekendje demo-en en kies diegen die JIJ het best vind.

Origineel geplaatst door mavn
Uiteindelijk is "het beste" natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Al denk ik dat je met:

Sonnox (vrogere sony oxford, tegenwoordig ook als vst)
URS
Sonalksis
Waves (api, ssl of v-series)
Flux (Epure: erg duur maar erg goed!)
PSP
Voxengo
McDSP (helaas, alleen RTAS)

alle kandidaten wel hebt gehad. Ga ze een weekendje demo-en en kies diegen die JIJ het best vind.

Iedereen bedankt voor de reacties, een paar van deze namen had ik ff nodig. Op KVR krijg je zo'm ongelooflijke waslijst aan plug dat het lastig is te beoordelen welke nu echt goed zijn.

Voor die waves shit (die q10 schijnt goed te zijn) heb je wel een ilock nodig en dat wil ik niet en als ik het goed heb voor die URS ook.

Ga morgen de verdere demo's testen. Was gister echt te spreken over sonalksis.

Die Neve EQ's van UAudio voor de UAD zal ook wel in het lijstje thuishoren.
(En tsja die iLock is toch eigenlijk een must als je de betere plugins wilt draaien.)

Origineel geplaatst door fuse
Die Neve EQ's van UAudio voor de UAD zal ook wel in het lijstje thuishoren.
(En tsja die iLock is toch eigenlijk een must als je de betere plugins wilt draaien.)

Ik liet

UAD
Duende
Liquidmix
Powercore
TDM

express buiten mijn lijstje aangezien deze niet echt "native vst" zijn. Maar ze horen absoluut in dit lijstje thuis op basis van kwaliteit inderdaad.

En over die Ilok: idd. Daarbij, ik vindt het ook een fijn systeem. Zet alle software op een usb-stick, en je hebt met die stick + je Ilok altijd al je plugins bij je en kan ze dus op elke computer draaien. Als alle fabrikanten nou eens één dongle formaat gaan hanteren dan zou dat perfect zijn.

Ik vind de Kjaerhus Golden Audio Channel erg goed klinken, krijg je er gelijk een compressor en gate bij! (Die eq is ook als losse plugin te koop)

t/m 31 augustus ook nog eens met tot wel 50% korting!

http://www.kjaerhusaudio.com/

Origineel geplaatst door mavn
Ik liet

UAD
Duende
Liquidmix
Powercore
TDM

express buiten mijn lijstje aangezien deze niet echt "native vst" zijn. Maar ze horen absoluut in dit lijstje thuis op basis van kwaliteit inderdaad.

En over die Ilok: idd. Daarbij, ik vindt het ook een fijn systeem. Zet alle software op een usb-stick, en je hebt met die stick + je Ilok altijd al je plugins bij je en kan ze dus op elke computer draaien. Als alle fabrikanten nou eens één dongle formaat gaan hanteren dan zou dat perfect zijn.

Daar moet je toch weer een kaart bij aanschaffen??? wordt een dure grap dan, aangezien ik in feb al een Mbox2 pro heb gekocht.

Ik vind het belangrijk dat het in de workflow FLstudio kan worden opgenomen aangezien ik het fantastisch paket vind, Protools gaat pas aan als ik ga eindmixen.

Zelf zou ik Sonnox niet warm noemen. Eerder neutraal. (met een zacht randje)

Nadeel van iLock vind ik dat het laden van plugins net even 1 of 2 seconden moet wachten dat de software die USB sleutel uitgelezen heeft.

Na testen ga ik voor de Sonalksis.

-Klinkt erg mooi
-Opvallend weinig CPU, hierdoor kun je bijna eindeloos veel banden gebruiken
-Fijne Bediening (enige nadeel is dat je een knop bji het streepje moet pakken, maar dat is alleen noodzakelijk bij de Q knop omdat je de rest gewoon makkelijk kunt draggen in een grafische omgeving.
-GEEN Processing delay, die Par EQ die ik al heb heeft dat wel en dat vind ik echt een NO NO, de ParEq gebruik ik alleen op de meester.

thnx iedereen voor de tips.

Back