Enfant Terrible op ZXZW festival 23 september

GRUIS

Stamgast
Zondagmiddag 23 september is de zaal Paradox te Tilburg het terrein van Enfant Terrible. Als onderdeel van het ZXZW Festival hebben wij de uitnodiging gekregen dit podium te programmeren.

Vier bands zullen een concert verzorgen. Kania Tieffer uit België zal de middag openen. Ze maakt samen met haar gitaar en synth vreemde lo-fi popmuziek. Haar muziek is vooral ludiek en speels maar alles behalve zoetsappig. Daarna is het de beurt aan Pierre Normal. Dit is de nieuwe belofte op het gebied van sfeervolle elektro-wave en indie electronica. Dit Belgisch / Frans project brengt chansons op een geheel eigen manier.

De derde band, Agent Side Grinder uit Zweden, maakt elektronische muziek zoals dat ook eind jaren zeventig en begin jaren tachtig werd gedaan, maar dan met een frisse inslag. Op het podium bediend de band zich van analoge synths, ritmedoos en tapeloops. Het geluid is gruizig en opgepolijst, geheel in de traditie van pioniers als Silver Apples, Suicide, Throbbing Gristle en Liaisons Dangereuses. Als afsluiter speelt Nihiltronix Orchestra. Voorheen bekend als ICK en PPF maar nu door onder een andere naam. Wat je kunt verwachten is analoge herrie: punk verpakt in industrial en andersom. Als The Stooges elektronische muziek hadden gemaakt hadden ze als Nihiltronix Orchestra geklonken.

Voor, tussen en na de bands draaien dj’s M en Kramp een mix van minimal electronics, new wave, post-punk en alles waar ze verder zin in hebben. M. is labelbaas van het Enfant Terrible label en Kramp is onder zijn eigen naam Edwin Stoutjesdijk ook bekend als kunstenaar. Een selectie van de videokunst van Edwin Stoutjesdijk is te zien tijdens deze dag.

Het programma begint om 17:00 uur en eindigt om 23:00 uur en de entree bedraagt 10 Euro (festival ticket). Paradox is gelegen aan de Telegraafstraat 162 te Tilburg. Meer informatie op http://www.enfant-terrible.nl

Ik ben er als geluidstechnicus de hele middag&avond weet nu pas wat er komt fijn enfant-terrible voor dit berichtje.
Let op voor de fans van Whitehouse........etc.....SUTCLIFFE JUGEND speelt op zaterdaravond in 013 tijdens ZXZW-festival.
Het is hun enige optreden in Nederland............dus wees erbij.

groet Gert-Jan

Origineel geplaatst door gjb68
Ik ben er als geluidstechnicus de hele middag&avond weet nu pas wat er komt fijn enfant-terrible voor dit berichtje.
Let op voor de fans van Whitehouse........etc.....SUTCLIFFE JUGEND speelt op zaterdaravond in 013 tijdens ZXZW-festival.
Het is hun enige optreden in Nederland............dus wees erbij.

groet Gert-Jan

leuk! ZIe je dan! En... ik denk dat ik ook bij Sutcliff Jugend ben....

Back