Midi-controller, soft-synth(s) etc

Battlemaniac

Stamgast
Wil me helemaal gaan toeleggen op het maken van muziek via mijn laptop en zodoende zoek ik nog een goede midi-controller en soft-synths.
Wat het eerste betreft overweeg ik een Edirol PCR-M30, maar ik ben hiermee ook wel benieuwd naar andere ervaringen hierzo. Wie heeft deze zoal in gebruik of reeds gebruikt?
Tevens ben ik ook nog wel steeds gecharmeerd van de Novation X-station (49 toetsen) en ook van de Novation Xiosynth.
Wat betreft een pure midi-controller ben ik ook zeer benieuwd naar de Novation Remote; wie heeft hier zoal ervaringen mee?
En heeft iemand verder nog andere tips wat betreft midi-controllers?
Afgezien hiervan heb ik ook nog even gespeurd naar een keytar; vooral Roland en Korg hebben erg leuke uitvoeringen hiervan, maar zéér moeilijk om aan te komen.

Wat software betreft wil ik voorlopig veel bezig met Reason, Arkaos (lekker met beeldmateriaal freaken) en Fruityloops, maar ben vooral ook op zoek naar softsynths. Deze moeten vooral goede piano-, string en vocal(choir)-sounds bevatten.
Wie kan mij hierin zoal adviseren?

Re: Midi-controller, soft-synth(s) etc

Origineel geplaatst door Battlemaniac
En heeft iemand verder nog andere tips wat betreft midi-controllers?
Probeer de toetsenborden uit en kijk of ze niet veel lawaai maken en lekker spelen. Voor mij persoonlijk belangrijker dan knopjes en pads en sliders en zo; ik heb zelf een Xboard 49 die heel lekker speelt.

maar ben vooral ook op zoek naar softsynths. Deze moeten vooral goede piano-, string en vocal(choir)-sounds bevatten.
Kontakt komt met een aardige collectie; maar wat je noemt komt vaak in de vorm van een aparte (sample-based) plugin voor (The Grand/Akoustik Piano, Garritan's Personal Orchestra/East-West Quantum Leap Symphonic Orchestra, Voices of the Apocalypse).

Ik heb de Novation Remote SL en die bevalt erg goed. Lees op de site maar wat ie kan en ik garandeer je dat ie doet wat ze beloven. Automap Universal werkt perfect.

Back