Laptop en korg microcontrol

Robin1965

Ingeburgerd
hallo beste mensen...

ik heb een vraagje. Ik wil tijdens een live optreden een aantal samples mee laten lopen. Welnu... ik heb een behoorlijk aantal mogelijkheden bekeken en nu is mijn vraag. Kan ik bijv. een laptop bedienen met de Korg microcontrol?
Ik heb eigenlijk geen idee wat voor soort laptop ik dan nodig heb, beetje goedkoop hoop ik ;) Ben ik daarnaast ook een midi-interface nodig? en waarvan? prijs?en...last but not least... wat voor programma zou ik moeten gebruiken om de samples onder 1 van de patches te kunnen zetten zodat ik, zodra ik daar op druk direct de sample begint te lopen?

Is het nu zo dat dit heel wat toestanden geeft zodat ik misschien beter een Juno-G aan kan schaffen? die kost nu nl. 999 euro...

ben benieuwd naar jullie reactie!
alvast bedankt!!

Een veel gebruikt programma op dit moment is Ableton Live. Verder heb je voor de microKontrol geen MIDI interface nodig, want hij is aan te sluiten via USB.

Origineel geplaatst door Renze
Een veel gebruikt programma op dit moment is Ableton Live. Verder heb je voor de microKontrol geen MIDI interface nodig, want hij is aan te sluiten via USB.

Ja oke.. maar heb je dan geen vertragingstijd?? (oftewel latency?)

Back