Matthias Adloff H8000FW DEMO

boeklanoei

Ouwe rot
Ik heb in de H8000 demo van Matthais begrepen dat de guitar die hij gebruikt, rechtstreeks in de H8000 zelf gaat.
Nu is mijn vraag doet hij hetzelfde met zijn Microfoon wanneer hij gaat zingen (nou ja, zingen:D )? Weet iemand of hij er rechtstreeks mee in de H8000FW gaat? Wat voor mic zou het zijn een condesator? Of een Dynamic mic?
Weet iemand wat hij als soundcard/interface/converter gebruikt? Ik zou hem graag eens mailen.

Italo heeft eerder al gepleit voor een preamp voordat je de H8000FW in gaat. Dit om een meer 'in your face' geluid te krijgen. De H8000FW heeft bovendien geen phantom power want het is geen preamp unit; het is een fx-processor.
Dus ik zou als ik jou was een preamp gebruiken.
De discussie is dus niet of het mogelijk is, maar of het wenselijk is. Matthias A. deed het vooral om aan te tonen dat zelfs als je rechtreeks inplugt op je H8000FW er nog steeds wonderlijk mooie dingen uit die bak komen; duh, dat wisten we dus al. En dan zeg ik: voor voorversterking koop je een preamp. Je kunt een sportauto ook gebruiken om je caravan naar Spanje te sleuren, maar daar is zo'n Ferrari niet voor gebouwd.

Check ff je pb.....

Dus phantom power versterkt je signaal eigelijk. wat doet het verder met je signaal?
Ik vind het geluid van de demo wanneer hij zingt al erg goed. Ik kan me niet voorstellen dat dit alles nog vele malen beter gaat klinken maar goed. Ik ga er tenminste vanuit dat hij rechtstreeks met de mic in de H8000FW gaat bij XLR.
Zou het trouwens een dynamische mic zijn, of een condsator?

Origineel geplaatst door boeklanoei
Dus phantom power versterkt je signaal eigelijk.

Hoe ? Wah ? Nee !

Phantom power is voeding voor condensatormics die over de mic kabel loopt. Zonder phantom power doet je condensator mic niks.
En als i wel wat doet dan is t een electret of heeft i batterijvoeding.

Van microfoons kom heel weinig signaal af in vergelijking met een synth. Vandaar dat een pre amp nodig is. De versterking gebeurt in de preamp, phantom power heeft daar niks mee te maken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Phantom_power

Ok, in sommige mics word de phantom power ook gebruikt om een pre ampje van stroom te voorzien (blue ball bijvoorbeeld).

Ik ga er tenminste vanuit dat hij rechtstreeks met de mic in de H8000FW gaat bij XLR.

Origineel geplaatst door boeklanoei
Ik ga er tenminste vanuit dat hij rechtstreeks met de mic in de H8000FW gaat bij XLR.

Da's niet zo slimme vraag als je al eerder hebt kunnen lezen en begrijpen dat condensator mics phantom power nodig hebben en de H8000FW die niet aan boord heeft.

eindconclussie: We kunnen er dus vanuit gaan dat (zie DEMO) hij met de gitaar rechtsstreeks de H8000FW in gaat. En dit niet met de mic doet (hier wel een preamp voor gebruikt)?

Voor die eindconclusie had je deze thread niet hoeven starten want dat zegt hij zelf expliciet tijdens de demo.

Back