techno/acid

Metroid

MarkID
Hee allen,

Gister avond wat zitten pielen geen track wel een stukkie techno/acid achtig.

Ik zou zeggen luister er eens naar ga het denk wel uitwerken naar een echte track.

Greetz enne allemaal een goed weekend he

Heb er een stuk afgeknipt zat nog een heel stuk voor ook grappig vond dit zelf wel lekker klinken.
greetz
http://home.planet.nl/~fran1288/stukielive.mp3

:biertje:

klinkt leuk maar wel ERG zachtjes!! volgende keer even masteren of je input volume hoger zetten, vooral het begin is erg zacht.

lekker lang ook trouwens, ik ben meer een voorstander van korte breaks erin, maar dat is smaak (of teveel fatboy slim luisteren :P)

ik raad je aan om er iets van een stem sampletje overheen te leggen, of een lead synth a-la the orbital. een pure square bijvoorbeeld en dan redelijk hoog en een beetje stoeien met vibrato.

de 303 (echte of nie, ik ben denk ik het enige forumlid dat beweert het verschil NIET te kunnen horen) vind ik goed, nix aan veranderen.

aan het einde liever een snare ipv rimshot. hihats zijn lekker :D

hoeft zeker niet korter, liever meer afwisseling erin, of een stukkie puur 303 in het midden met een lekker hoge resonance en een lekker lage cutoff :duivels: en dan draaien aan die env. mod... oeoehhh...

af een toe een crash na 16 of 32 maten mag ook wel eens :D

ik hoop dat je er wat mee kan, hou er rekening mee dat alles wat ik zeg bijzonder subjectief is, behalve mn 1e puntje dan.

bliepbliep

Hee bliep bliep thanks voor je reactie. het is geen track maar was gewoon lekker aan het rommelen en toen had ik opeens dit. wil het zeker gaan verwerken in een echte track en wat vocals staat op mijn lijstje. Wat betrefd het rithme heb je helemaal gelijk in volgensmij is het 1 lange loop waar ik vrijwel niets in had verandert was lekker aan het jammen en heb het opgenomen.
Te zacht dus oeps laatste tijd wel meer klachten eff kijken wat de oorzaak is.

Heee ga zeker wat met je tips doen enne leuk dat je hem cool vind en lekker lang :-))

:biertje:

op zich wel lekker metroid :)

als je uitwerkt idd misschien wat meer variatie, zoals een keer een acidlijn solo
ben het wel niet eens met die crash van bliepbliep, ik gebruik die dingen zelf ook niet graag, misschien smaak.

qua mix zit het allemaal ook nogal dicht lijkt me, misschien dat wat opletten met het gebruik van lage geluiden met lange decay tijd zou kunnen helpen :) edit: was misschien wat overdreven ;)

Hoezo te zacht? Zo istie gewoon goed hoor.
Niet alles hoeft op de 0dB te clippen.

Lekker freaky nummertje dit. :)

Back