Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ik werk al jaren op een hackintosh workstation, echt een enorme aanrader. Qua hardware support is bijna alles mogelijk. En het scheelt een hele hoop geld. Daarnaast is het helemaal niet zo lastig om zo'n systeem aan de praat te krijgen.

Ohja nou vergeet ik mn vraag te stellen. Heeft iemand ervaring met de combi bitwig - geluidskaart met adat - expert sleepers module? Op dit moment maak ik geen muziek met een computer erbij, maar ik zou graag willen experimenteren met sequencing/modulatie vanuit een DAW en gebruik eigenlijk alleen maar eurorack. Ik ben sowieso van plan een goeie geluidskaart aan te schaffen voor multitrack recording, maar eentje die gelijk die functie zou ondersteunen is helemaal mooi meegenomen. Aanraders?

https://www.macrumors.com/2017/11/06/apple-obsoletes-mac-pro-airport-time-capsule/

En nu heeft Apple enkel nog spulletjes voor de hipsters.. wat een vooruitgang.. not.

5 tot 7 jaar ondersteuning vind ik flink wat vergeleken met alle concurrenten. Zeker als het om routers gaat. En die 6de generatie airports zijn er gewoon nog. En die express ook.

En wat hipsters er mee te maken heeft is mij ook een totaal raadsel. De laatste top line Mac Pro was op dat moment de snelste consumer machine ( total terra flops) die je kon krijgen. Zelfs alleen de video was het snelste van alles en alleen beschikbaar voor de mac pro. En er komt een nieuwe Mac Pro uit in 2018 die weer flink gaat knallen.

Beetje krokodillen tranen deze post dus. Vermoedelijk ben je zelf een hipster met een VINTAGE mac pro uit 2010 en VINTAGE Airport extreme gen 4. :D

8o)

Dus dit zeg maar :okdan::

5 tot 7 jaar ondersteuning vind ik flink wat vergeleken met alle concurrenten. Zeker als het om routers gaat. En die 6de generatie airports zijn er gewoon nog. En die express ook.

En wat hipsters er mee te maken heeft is mij ook een totaal raadsel. De laatste top line Mac Pro was op dat moment de snelste consumer machine ( total terra flops) die je kon krijgen. Zelfs alleen de video was het snelste van alles en alleen beschikbaar voor de mac pro. En er komt een nieuwe Mac Pro uit in 2018 die weer flink gaat knallen.

Beetje krokodillen tranen deze post dus. Vermoedelijk ben je zelf een hipster met een VINTAGE mac pro uit 2010 en VINTAGE Airport extreme gen 4. :D

8o)

Vraag over een nieuwe of 2dehands macbook pro.

Ik ben al een tijd opzoek naar een macbook pro maar ik ben bang dat met de systemen en alle Applications die er op staan de macbookpro de MBP in het rood sturen. Nu zag ik een mbp voor 1000 euro met I7 16 gb 512 SSD schrijf 2800 mhz. Kan iemand mij vertellen wanneer een MBP van deze specs de fan doet loeien. Ik wil geen noise in de studio van een fan of hardeschrijf... of gebeurt dat gewoon nooit met de specs die ik net opnoem? . ik gebruik alleen maar live 9 met soms 6 plugins en soms audasity. Of kan men dat gewoon niet zeggen.

Ik heb nu een MBP c2d 2600 mhz 4 gb 512 ssd van 2008 die al over de zeik gaat fan die loeit bij 2 plugins en 12 tracks.

Ik heb pas een iMac aangeschaft en met al mijn muziekapplicaties is de fan nog nooit (hoorbaar) harder gaan werken. Wel heb ik een applicatie Handbrake, waarmee ik mijn video's converteer, die direct de fan doet aanslaan. Mijn vermoeden is dus dat het aan de applicatie ligt of je fan nodig is. Dat zal dan wel weer te maken hebben met hoeveel processoren de applicatie werkt of mag werken... Misschien zit ik er helemaal naast en help ik je hier dus niet verder mee.
BTW ik gebruik Digital Performer, vaak met talloze tracks en 'tig plugins, en Mixbus4. Deze laatste is volgens mij een echte CPU vreter, maar de fan blijft cool ;-).

Ik heb een vraagje over MOTU 828 firewire deze had ik aangeschafd toen mijn macbook nog leefde nou is deze al een ruime tijd overleden en ik kan dus mijn MOTU niet gebruiken heb wel een nieuwe laptop met USB-C 3.1 kan ik hier iets mee in het kader van confertie?
Ben niet van plan om voorlopig een macbook te kopen. Vind het veelste duur en linux vind ik fijner. Heb momenteel ook geen geld voor een nieuwe MOTU..

Ik heb een vraagje over MOTU 828 firewire deze had ik aangeschafd toen mijn macbook nog leefde nou is deze al een ruime tijd overleden en ik kan dus mijn MOTU niet gebruiken heb wel een nieuwe laptop met USB-C 3.1 kan ik hier iets mee in het kader van confertie?
Ben niet van plan om voorlopig een macbook te kopen. Vind het veelste duur en linux vind ik fijner. Heb momenteel ook geen geld voor een nieuwe MOTU..

Ik denk dat je deze vraag dan beter in het PC topic ipv Mac kan plaatsen aangezien je nu Linux draait. Geen idee of dat FW800 ondersteund?

Enige wat Apple nog heeft is van TB3 (USB-C) naar TB2 en dan van TB2 naar FW800. Of dat goed werkt, laat staan op een ander OS vraag ik mij sterk af.

Makkelijkste optie is de MOTU zien te verkopen/ruilen en dan ietsje bijleggen misschien. (adapters zijn ook niet gratis)

Ik werk al jaren op een hackintosh workstation, echt een enorme aanrader. Qua hardware support is bijna alles mogelijk. En het scheelt een hele hoop geld. Daarnaast is het helemaal niet zo lastig om zo'n systeem aan de praat te krijgen.

Hoe betrouwbaar is dit i.v.m updates van apple zelf... of komen ze dan van hackintosh zelf ?
En hoe stabiel is dan hackintosh ?
Zou je mij hier meer uitleg kunnen geven ?

Bedankt!

Hoe betrouwbaar is dit i.v.m updates van apple zelf... of komen ze dan van hackintosh zelf ?
En hoe stabiel is dan hackintosh ?
Zou je mij hier meer uitleg kunnen geven ?

Bedankt!

Als het eenmaal draait is het stabiel...alleen kan je never zomaar updates uitvoeren,is ook niet nodig. Ga van de ene werkende setup naar de andere een keer in de 1-2 jaar, doe dar sowieso met welk systeem dan ook

Ik vroeg me af wat ik beste kan doen als ik een nieuwe imac wil kopen hoeveel geheugen heb ik nodig is 16 GB voldoende ?

En is 256 GB SSD genoeg voor ableton live 10 en hoe kan ik het beste me software indelen ?

Als het eenmaal draait is het stabiel...alleen kan je never zomaar updates uitvoeren,is ook niet nodig. Ga van de ene werkende setup naar de andere een keer in de 1-2 jaar, doe dar sowieso met welk systeem dan ook

Ok bedankt voor je reactie!

Ik vroeg me af wat ik beste kan doen als ik een nieuwe imac wil kopen hoeveel geheugen heb ik nodig is 16 GB voldoende ?

En is 256 GB SSD genoeg voor ableton live 10 en hoe kan ik het beste me software indelen ?

Kijk naar wat je wilt doen, kijk naar je reële budget en ga vanuit daar zoeken.
Wat heeft Ableton nodig qua system requirements. Dan kan je kijken of je een nieuwe ‘moet’ hebben of het af kan met een oudere machine. Ik zou altijd gaan voor zo’n dik mogelijke processor met zo veel mogelijk RAM als je kunt krijgen binnen je budget. Opslag is bijna altijd te upgraden intern of extern

Ik denk dat je deze vraag dan beter in het PC topic ipv Mac kan plaatsen aangezien je nu Linux draait. Geen idee of dat FW800 ondersteund?

Enige wat Apple nog heeft is van TB3 (USB-C) naar TB2 en dan van TB2 naar FW800. Of dat goed werkt, laat staan op een ander OS vraag ik mij sterk af.

Makkelijkste optie is de MOTU zien te verkopen/ruilen en dan ietsje bijleggen misschien. (adapters zijn ook niet gratis)

dat werkt gewoon, ook op linux...zolang het OS de usb-c maar herkend....usb-c adapter en dan een thunderbolt to firewire....

Kijk naar wat je wilt doen, kijk naar je reële budget en ga vanuit daar zoeken.
Wat heeft Ableton nodig qua system requirements. Dan kan je kijken of je een nieuwe ‘moet’ hebben of het af kan met een oudere machine. Ik zou altijd gaan voor zo’n dik mogelijke processor met zo veel mogelijk RAM als je kunt krijgen binnen je budget. Opslag is bijna altijd te upgraden intern of extern

Logisch natuurlijk maar hoe hoger hoe beter lijk me dat beter is ja.
Ik wil namelijk onder zoeken wat ik per maand op zij moet zetten zodat ik weet wat ik kwijt ben in totaal.
ik moet er namelijk lange tijd mee doen dan kan je beter iets meer uitgeven dan dat je minder uitgeeft en lagere gb aan geheugen en hdd/ssd heb.
Me huidige Imac kan ik namelijk geen updates meer installeren naar de volgende versie macOS 10.14(er op zetten).
Ik krijg als goed is nu nog 2 jaar beveiliging updates van versie 10.13 en dan wil ik zo ongeveer na dat die updates stopt een nieuwe Imac kopen.
Maar dan moet ik wel weten wat de mogelijkheden zijn en rekening mee houden dat huidige Imac's namelijk niet hardware upgrade kan uit voeren!

Ik wil er namelijk zo lang mogelijk mee kunnen doen tot dat er geen updates meer zijn het liefst of ik moet tegen beperkingen aan lopen.
ik wil liever iets meer uitgeven zodat ik er iets langer mee kan doen.
En waarschijnlijk kom er ook wel nieuwe Imac uit komende tijd die huidige Imac gaat vervangen of extra er bij komen.
Helaas is dat niet te zeggen met apple wanneer dat is namelijk dat is afwachten!

Ook hier een probleem met iMac 2018 met tunderbolt 3 (USB-C)
Heb een Zoom TAC-2R en dat werkte perfect om mijn oude en inmiddels defecte iMac uit 20011.
Maar nu met de USB-C aansluiting wil mijn Zoom niet meer opstarten.
Heb inmiddels een verloop van TB naar USB-C maar het wil niet lukken ook niet na het opnieuw installeren van de Zoom drivers.
Weet of heeft iemand hier een oplossing voor?
In deze link zou de oplossing moeten geven maar het wil mij niet lukken https://www.soundonsound.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=59271

Back