Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Bij mij zegt ie in de AHT ook 256 mb! Erg vaag, in de system profiler 128 mb. Zou het een bewuste cripple actie zijn om verschil tussen de modellen te creeeren?

Ook een vage error te pakken, waarschijnlijk is er iets met het logic board (4SNS/1/40000000:TGOD), damned!

Patrick.

Bij mij zegt ie in de AHT ook 256 mb! Erg vaag, in de system profiler 128 mb. Zou het een bewuste cripple actie zijn om verschil tussen de modellen te creeeren?

Ook een vage error te pakken, waarschijnlijk is er iets met het logic board (4SNS/1/40000000:TGOD), damned!

Patrick.

^^ applecare bellen en error doorgeven(0900-7777703), je hebt iig een hardware error. Bij ram issue zal je meestal systeempiepjes te horen krijgen bij het opstarten van de mac, wat vaak kan voorkomen bij zelf inzetten van ram geheugen.

Wat v-ram betreft, volgens mij gebruiken ze veelal dezelfde moederborden in de pro serie en worden ze volgens spec gelimit in de efi chip. Wellicht als uitgangspunt dat 512mb op een 17" meer ruimte overlaat voor koeling tov van een 15,4". Ik kan het alleen testen eigenlijk onder bootcamp omdat bij mij de mbp enkel warm wordt tijdens call of duty 4 (wat draait als een zonnetje op de hoogste video instellingen).

Ik heb uitleg gevonden van apple...weet alleen niet wat ik van moet vinden hehe

Issue or symptom

Apple Hardware Test (AHT) may incorrectly report that the computer has more VRAM than is actually present. For example, AHT may report 256 MB VRAM for a computer that has only 128 MB VRAM. You may use Apple System Profiler to obtain accurate VRAM configuration.
Products affected

* MacBook Pro (15-inch 2.4/2.2GHz) bundled with AHT version 3A121

Solution

To verify the accurate VRAM configuration:

1. Restart the computer from the hard disk.
2. Open Apple System Profiler from /Applications/Utilities/.
3. In Hardware and Graphics/Displays, see VRAM (Total) for the
correct configuration.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305638

nieuwe macbook of macbook pro cases fotos zijn gespot

020813-macbookpro.jpg

en volgens geruchten zouden de nieuw macbook of macbook pro verwisselbare hd's krijgen
131430-art_400.png

verdere nieuwe info (of topic):
- mobile me is vanaf gister van start gegaan www.me.com
- itunes heeft een update gekregen en nu zijn ook applicaties te downloaden voor de iphone/ipod waaronder iband van moo cow music

Bij de Macbook voor het volk is de HD toch al een "user-changeable" part?

bij de pro zou dit wel een vooruitgang zijn ja... Kunnen de plebs ook zelf hun handen vuil maken ;)

Help!
Ik werk met logic 8 op een macbook pro 2.4 | 4gb
Voorheen had ik een firewire 410 van m-audio, nouja dat zuigt gewoon
Nu wil ik dus een nieuwe interface, ik zat te kijken naar de apogee duet vooral om zn quality converters
Inputs zijn niet super boeiend voor mij maar eigenlijk mis ik nog een extra stereo out.
Wat zouden jullie me aanraden? iets wat in de buurt komt qua converters maar niet al te duur is....

Help!
Ik werk met logic 8 op een macbook pro 2.4 | 4gb
Voorheen had ik een firewire 410 van m-audio, nouja dat zuigt gewoon
Nu wil ik dus een nieuwe interface, ik zat te kijken naar de apogee duet vooral om zn quality converters
Inputs zijn niet super boeiend voor mij maar eigenlijk mis ik nog een extra stereo out.
Wat zouden jullie me aanraden? iets wat in de buurt komt qua converters maar niet al te duur is....

haal die duet, bij thomann kost ie een hap en een scheet
heb hem zelf ook en ben er maar wat blij mee :okdan:
esi 1010> motu 828mk2 fw > rme ff800 > apogee duet is mijn route geweest en omdat ik volledig software gebruik tegenwoordig mis ik de extra i/o niet
waar het mij vooral om ging waren de preamps om eventueel een zang of instrument op te nemen
maestro werkt tevens perfect in osx

motu ben ik niet zo'n fan van eerlijk gezegd, teveel fratsen haha
Ik denk dat ik maar voor de duet ga toch...
Zou het op een manier mogelijk zijn de interne output van mn mbr tegelijk te gebruiken in ableton?

Ik heb zoiets wel een keer gedaan in traktor volgensmij, tijdje geleden op mn oude pb g4

dit zou ideaal zijn

firebox?
werkt zeer goed met apple, goeie klank en niet duur.

ik heb het even opgezocht, je kan met de duet de internal kaart als een aggregrate device gebruiken! dat is dus mn redding
Monitoring hoeft toch niet super te klinken en zo kan ik em dus in ableton gebruiken :)

ff een quote: "Q: Why can't the headphone output be a different software output than the main output? I would love to use this in a live situation using Ableton Live or Native Instruments' Traktor. Even if I'm recording I need an output for the cue mix and one for the main out.
A: Never before has Apogee quality been delivered at such a low price point. It's important to understand that there is no product out there that will compare sonically to Duet, short of spending thousands more (i.e. Ensemble). To ensure the headphone output achieved the quality we sought, we had to have the same signal path to both the headphone output and main output. To include a separate D/A for the headphone out would have increased the cost significantly. That being said, one of the coolest features of Core Audio is the ability to aggregate multiple devices into a single device. This is possible with the built-in audio I/O of the Mac. So for cue mixes, aggregate Duet and the built-in output and you're good to go."

Aggregate werkt wel, maar verhoogt de latency wel een pak. De interne latency van de ingebouwde geluidskaart ligt van een stuk hoger dan van een extern apparaat, en deze moeten natuurlijk wel overeenkomen als je wil voorbeluisteren.

over hoeveel latency praten we dan ongeveer?
in principe is het prelistenen meer om ff te checken wat het loopje is, welke sound ik heb gekozen enzo.

Nouja ik kan em natuurlijk ook gewoon bij thoman bestellen en binnen 30 dagen ruilen ;)

edit: iemand ervaring met de echo audiofire 4?
Misschien toch een betere optie... niet zoveel moeite en in een live omgeving hoort niemand het verschil
Misschien later een duet voor thuis in de studio ofzo

Laatst gewijzigd:
Vraagje.
Werkt een MacBook met Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 4GB geheugen + harde schijf van 160 GB op OS X Leopard goed met een Symphonic Orchestra Gold Bundle van East West?

Vraagje.
Werkt een MacBook met Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 4GB geheugen + harde schijf van 160 GB op OS X Leopard goed met een Symphonic Orchestra Gold Bundle van East West?

ja en nee!

ja het werkt maar zelfs met MOR van EW heb ik problemen op me Mac Pro
(nieuwe update nog niet gedownload kan zijn dat dat flink gaat helpen)

mocht je geld teveel hebben check ook ff het spul van vsl :)

@ champ, kan je iets specifieker zijn met de problemen die je ondervindt tijdens het werken met de MOR en je mac?

Zo te zien is iedereen op vakantie...

Is het trouwens een groot probleem dat de macbook alleen Firewire 400 heeft als ik wil werken met dit soort virtuele instrumenten/library's? Wat kan er zoal mis gaan? Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken als ik alleen maar de EWQLSO GOLD BUNDLE aanschaf? Kan dit programma werken zonder Logic 8? Hoezo zou het wel maar ook weer niet kunnen werken? Waarom niet? Is het dan de moeite waard om het te doen? Waarom wel? Als het dan toch wel werkt, welke beperkingen kan ik verwachten? Is het überhaupt mogelijk om met programma's zoals East West op een macbook te werken of kan dit alleen optimaal op een macbook pro???

Ik vraag het maar even specifieker want met ja én nee en verder niks, kan ik ook niks mee...

Laatst gewijzigd:
Back