Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Volgens mij kan je prima FW400 op een FW800-poort aansluiten met een 800 naar 400-kabel. Mijn FF400 werkt zelfs enkel op de 800 poort van mn iMac met zon kabel. De nieuwe reguliere macbook is inderdaad totaal oninteressant voor audio, en qua specs is het wel een erg minimale upgrade. De vorige boost was beter. Mn huidige macbook is gewoon een 2.4 C2D en dus identiek qua specs aan de nieuwe reeks. Maar dan dus wel met firewire. De nieuwe graphicschip is leuk en aardig maar ik zeg voer die maar aan fikkie. En een trekpet doet me weinig ;)

Die 2,4 van de vorige reeks is een T8300. De 2,4 van de nieuwe serie een P8400. Levert betere benchmarks en verbruikt minder energie. Al is het gebrek aan Firewire natuurlijk killing... En het nieuwe design is naar mijn bescheiden mening gewoon lelijk... Grijs en zwart... Dat associeer ik met Acer en Asus :stupid

Ik zag op diverse forums dat zelfs de customer care afdeling van Apple zelf pissed off is omdat ook zij Firewire nodig hebben in hun werk...

- macbook alu + mac mini

maar gezien dat het al lang geleden is dat de mac pro geupdate werd..
ik ga gewoon niets kopen,

ik sta nu ook op dit punt, ik heb een macbook 1.83, werk met logic maar gebruik geen au instrumenten en neem alleen HW op. opzich krachtig.
maar ik wil surround gaan en denk aan de imac alu (1000 euro model)
maar ben ook wel benieuwd wanneer de nieuwe pro komt!! is veel duurder maar ook direct mega krachtig en uit te breiden (last longer i guess)
ik zit toch gauw op 40 audio tracks en dan wil dus surround.

de imac is misschien een te kleine stap voorwaarts vergeleken met de macbook die ik heb.

p.s. dat fw gemis op de nieuwe macbook is gewoon belachelijk appel eigenzinnig!

ook deze invullen aub!

http://www.petitiononline.com/MB1394/petition.html

l_612bcf1fef674394828a4474f4132cd7.jpg

Laatst gewijzigd:
'tja, Ik probeer het macbook verhaal wel een beetje te volgen,
en die nieuwe alu case maakt 'm mss wel wat steviger,
maar geen firewire (of express slot) is wel erg jammer !!!
Ik werk nog steeds 'maar' met een PIV 2.4 XP,
maar m'n usb is echt wel de zwakste schakel van gans m'n setup!
(Al is't maar voor de hobby)
en 't is omdat 'k via een PCMCIA (t'ja audigy) verder kan werken
dat ik nog niks anders heb aangeschaft (zoals een Dual core laptop of Macbook)...

Trouwens die Apogee Duet gaat dan ook niet meer è!!??
Of was dat toch niet dé audio interface voor een macbook ???
('k Heb eigen'l geen idee wat zoal gebruikt wordt als audio card
voor een macbook! of heb je dat niet nodig, behalve een midi interface??)

ik sta nu ook op dit punt, ik heb een macbook 1.83, werk met logic maar gebruik geen au instrumenten en neem alleen HW op. opzich krachtig.
maar ik wil surround gaan en denk aan de imac alu (1000 euro model)
maar ben ook wel benieuwd wanneer de nieuwe pro komt!! is veel duurder maar ook direct mega krachtig en uit te breiden (last longer i guess)
ik zit toch gauw op 40 audio tracks en dan wil dus surround.

de imac is misschien een te kleine stap voorwaarts vergeleken met de macbook die ik heb.

p.s. dat fw gemis op de nieuwe macbook is gewoon belachelijk appel eigenzinnig!

iemand? Niemand? . . .

als je apple producten wil kopen altijd ff de forums van appleinsider en macrumors lezen

dan weet je ongeveer wel wanneer nieuwe producten van apple uitkomen

Houdt wel in je achterhoofd dat OSX Leopard, het nieuwe besturingssysteem voor de Mac, net uit is en dat je DAW software en drivers van je audio interface mogelijk nog niet optimaal zullen werken.

geen last van met DP5 op Leopard... als een zonnetje!
nul keer gecrashed en ik gebruik het vaak

MOTU is redelijk snel met updates, dus verwacht ik dat DP gewoon goed werkt.
maar geef mij maar Logic, sinds versie 8 heb ik er echt niets slecht over te vertellen..
de dag dat ik met software begin, wordt het logic dus :p

maar eerlijk gezegd
ben ik momenteel zowel boos op apple als op motu voor hun hypocrisie (momenteel op de site te lezen: de voordelen van usb tov firewire.. dont make me laugh)

ziet er naar uit dat firewire het onderspit gaat delven... net als betamax en video 2000

wat zijn de voordelen van logic 8 tov. dp5/dp6?

ken dp niet maar logic is echt een totaal pakket met geweldige softsynths

verder vind ik apple loops erg fijn om mee te werken eigenlijk werkt alles gewoon heel fijn in logic :)

ach het is altijd hetzelfde, je koopt het beste wat je nu kunt krijgen, denkt er een flinke tijd mee vooruit te kunnen en bent zo weer "out"
heb het gehad met m'n 7300 met pci-korg 1212kaart en brc-korg mixer, en nu net een rme fireface400 voor m'n g5 aangeschaft.
heb trouwens wel erg veel plezier van die 7300 met 1212kaart gehad. dus in dat opzicht maak ik me eigenlijk niet zo'n zorgen , gewoon de setup van vandaag kopen, alle software van vandaag erop zetten en dan minstens 3-5 jaar flink muzieken zonder eraan te denken !
( en datzelfde proces gaat ook gebeuren voor die usb producten trouwens )
ps heb natuurlijk wel de petities al getekent.

Back