Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

ik houd niet van blinger de bling, maar dit vind ik zo fout dat ik het prachtig vin... en gouden macbook, langleve de decadentie. :)

maar ja mijn macbook heeft het gisteren begeven na een struggeling van en paar maanden.. eerst het scherm na de klote, daarna starte hij zelden op, maar als hij opgestart was bleef deze gaan als en banaan... maar ja nu MOET ik wel een imac gaan kopen al komen de nieuwe modellen er einde van het jaar aan .. wellicht. op haal mijn oude pc inc. illegale dawn even van de zolder.... terug naar ramen en een bak vol ventilator herrie ... :r

kon ik maar ff en imac leasen of zo... =(

dit kon er nog wel bij... wat en KUT jaar!

iemand nog opzoek naar een betere videokaart voor in zijn pro?

heb hier een ati x1900xt 512mb PCIe en zoek iets rustigers
al die power heb ik niet nodig speel er toch geen games op
de videokaart heeft als het goed is nog garantie

zoek zelf iets waar iig 2 beeldschermen op aangesloten kunnen worden met een resolutie van 2560x1200

even opzoeken of je niet de enige bent..

hoe oud is ie?

eerste versie macbook 1.83... maar ja.
ik wacht op de nieuwe imac en als er geen fw opzit dan . . .:r

Laatst gewijzigd:
NVIDIA advertises two features under the marketing name "Hybrid SLI". The two features are:

Hybrid Power - which allows your to switch from one GPU to the other for better performance vs battery life. Apple's MacBook Pros do support this feature but presently require you to log out.
GeForce Boost - this is the feature that allows both GPUs to run simultaneously to provide even better performance (and presumably, even less battery life).

According to this most recent statement by NVIDIA representatives, the MacBook Pro's hardware is capable of both, but will need specific software support to be written by Apple.

Finally, NVIDIA confirms another interesting tidbit that had been circulating already. These new chipsets officially support 8GB of RAM. Prior to this, it appears MacBook Pros were limited to 4GB of RAM. This would be a welcome change for those who use their MacBook Pros for memory intensive tasks. This being said, we haven't yet heard of anyone who has successfully installed 8GB of RAM in their new MacBook Pro.

Article Link: http://www.macrumors.com/2008/10/22/macbook-pros-nvidia-chipsets-can-support-dual-gpu-and-8gb-ram/

8D

Wil me een mac bestellen. Kan ik mijn oude aud1 kaart van mn pc erin knallen? Japer van de applestore wist van niets.
Is het mogelijk deze in een macbook te stoppen? of enkel imac.

THX

Wil me een mac bestellen. Kan ik mijn oude aud1 kaart van mn pc erin knallen? Japer van de applestore wist van niets.
Is het mogelijk deze in een macbook te stoppen? of enkel imac.

THX

heb zelf geen uad maar in de imac past zoiezo niks daar moet alles op usb of firewire en bij de Mac Pro is alles PCI-e

mac voor muziek en grafische toepassingen

mac voor muziek en grafische toepassingen

ik wil mijn macbook pro zowel voor muziek als grafische toepassingen inrichten (Adobe CS3).

is dit goed te doen en zo ja hoe?

ik zit te denken om 2 users aan te maken zodat ik kan inloggen als muziek- of grafische gebruiker.

liefst heb ik dan als grafische user alleen toegang tot het lettertype management (Font Explorer) maar ik geloof dat dat pakket geïnstalleerd wordt voor alle users dus dan kan misschien net zo goed 1 user doen... wel zo makkelijk.

Iemand die zo werkt?

ik werk niet zo maar je kan idd voor elke user apart dingen installeren.
nu komen de installatiefiles terecht in /Bibliotheek waarschijnlijk.
sommige installers hebben de optie "install for this user only".
maar zoniet kan je handmatig de desbetreffende files naar de juiste map in Gebruiker/Bibliotheek slepen

als je helemaal gek wil doen, je harde schijf onderverdelen in partities en 2 onafhankelijke OSX versies draaien. alt inhouden bij het opstarten en je kan je opstartvolume kiezen.
voordeel is dat je systeem heel specifiek kan tweaken (bvb dashboard, spotlight,.. uitzetten)

ook kan je vmware of iets dergelijke draaien en daarin je Adobe CS3 systeem hebben.

je kan ook gewoon alles tegelijk draaien en hopen op de kracht van OSX :halleluja

in mijn ervaring totaal niet nodig.. ik heb 1 partitie voor alles, werkt prima. maar kan ook prima als 2 users.. maar dit is niet echt nodig, tenzij je je bij beide users totaal verschillende keycommands in osx wil gebruiken.

Wanneer je installeer wordt het in principe geinstalleer voor die gebruiker, of allen. Volgens mij is het meestal voor allen en kan je per user aangeven wie wat mag gebruiken. De programma's worden vooraf niet opgestart en zullen dus geen resources gebruiken.

Wanneer je echt alles part wil, 2 partities is idd de ideale oplossing.

Maar zoals de meneer voor mij vertelde.. draai alles tegelijk..moet geen probleem zijn, ook audiokaarten kan je tegelijk draaien onder meerdere apps.

1 partitie voor zowel grafisch als audio is prima te doen. Geen enkel probleem.

Ik heb op mijn mac nog nooit problemen ermee gehad.

doe alles tegenlijk op 1 partitie gaat prima
heb wel internet op 'n andere computergezet ter voorkoming van virus ea problemen.

Draai Leopard met Logic Pro en Adobe CS3 Premium Desgin als 1 user. Op een Imac 3.06

Tot op heden geen problemen

wil gewoon geen risico's lopen en een stabiel dedicated systeem helpt daar wel bij. je hebt wel gelijk dat er weinig tot geen macvirus problemen zijn. maar ik wil ook geen andere vreemde configuratieproblemen binnenhalen en daarbij is het internet mi toch altijd een mogelijke (upgrade/download) poort.
misschien/waarschijnlijk een stukje magie , maar voor mij werkt het al jaren goed zo

dank voor de tips, ik ga het inderdaad als 1 partitie en als 1 user inrichten.
en ook gewoon met internet. ik heb NetBarrier geïnstalleerd tegen internet vuil... ook handig tegen spyware.

1 user werkt idd prima.

Ik draai op mn mac tegelijk final cut, after effects, photoshop, logic, bridge en premiere... en da blijft gewoon werken!!!

lang leve mac!
het enige wat er kut aan mac is de muis... en daar zijn oplossingen voor

dank voor de tips, ik ga het inderdaad als 1 partitie en als 1 user inrichten.
en ook gewoon met internet. ik heb NetBarrier geïnstalleerd tegen internet vuil... ook handig tegen spyware.

volledig overbodig.

als je echt surft op gevaarlijke sites, zet Safari op "privé modus"
zo wordt er zeker niets opgeslaan

OSX is geen Windows..

het enige wat er kut aan mac is de muis... en daar zijn oplossingen voor

de mighty mouse heerst

je moet hem gewoon niet vasthouden als een gewone pc muis

maar als je al heel je leven mac gebruikt ben je die houding gewoon.

tip: rust je pols en hand op het buro, niet op de muis

Back