Kurzweil PC2X

Glenn Anderssen

Nieuwkomer
Hallo,

ik ga binnenkort een stage piano aanschaffen voor in de studio, nou had ik er een op 't oog,
de KURZWEIL PC2X. Iemand enige ervaring met deze digitale piano of uberhaut met KURZWEIL stage
piano's. Het is best wel een duure aankoop vandaar dat ik een beetje meer over wou weten.

Alle reacties zijn welcome,

alvast bedankt,
Glenn. :halleluja

De Kurzweils zijn als stage-piano zeer goed, de pc2x heeft Kurzweil's beste piano: de triple strike, die zeker zeer goed.

Nadelen van Kurzweil zijn dat niet alijd even stevig zijn (vooral K2X00 serie) maar dat zal wel niet zo'n probleem zijn in de studio.

Nou, de behuizing alsmede de knoppen zijn superdegelijk. Het enige echte niet degelijke is de externe stroomvoorziening. Ik gebruik de Kurzweil thuis, dus geen problemen. Maar op een podium weet ik niet of dit betrouwbaar is.
Qua pianos in de mix zijn de kurzweils door het felle geluid behoorlijk geschikt. ik vind het niet altijd even briljant klinken, voornamelijk in het midden, maar verder prima hoor.

De Kurzweil PC2X is een goede keuze voor live maar het blijven zware dingen en mensen
kijken soms verder naar iets lichters , soms schiet ik in de lach als mensen een
Kurzweil te zwaar vinden :D ben je nu muzikant of een watje :)
Hoe dan ook wil je een synth die lekker klinkt en een Piano die boven alles uitkomt dan kun
je niet om een Kurzweil heen :okdan:

ok ok, jah ik wil em ook in de studio gebruiken,
dus mij maakt 't eigenlijk niet uit of ie nou te zwaar is.

Ik wou nog weten hoe betrouwbaar de kurzweil apparaten zijn.
Iemand problemen ermee gehad?

Origineel geplaatst door Glenn Anderssen
ok ok, jah ik wil em ook in de studio gebruiken,
dus mij maakt 't eigenlijk niet uit of ie nou te zwaar is.

Ik wou nog weten hoe betrouwbaar de kurzweil apparaten zijn.
Iemand problemen ermee gehad?

Van de PC2X weet ik het niet ,gebruik zelf de K2600 in de Studio en nooit problemen gehad :)

Wat is de prijs voor de PC2X trouwens ?

Een ander optie is bijv een K2600R plus een goed Masterklavier, het voordeel van
de K2600 is dat het ook een sampler is dus kun je altijd geluiden toevoegen
en met de KDFX heb je een zeer goede FX unit is huis.
En dan nog maar te zwijgen over de mogelijkheden van het programmeren :D

volgensmij staan er recent wat op marktplaats. grote kans dat er binnenkort meer occasions komen vanwege de nieuwe PC3X.

Kheb nu 9 jaar een PC88 (nieuw gekocht)
geen enkel probleem mee tot nu toe.
Goeie keuze.

Ik heb zowel de PC2X als de K2600X en beide bevallen me goed. De K2600X is voor in de studio en de PC2X voor on the road. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf erop betrap dat ik de gesamplede sounds van de PC2X in het classic keys board beter vindt klinken dan die in de K2600X. Ik weet dat ze ook zijn overgezet naar K2600X patches maar de rhodes en wurlitzer in de PC2X zijn echt HEEL goed.

Overigens sta ik wel open voor de verkoop van mijn PC2X omdat ik de KB3 helemaal niet gebruik. Daar heb ik een r Dus als iemand belangstelling heeft dan kan hij/zij zich melden.

Back