degelijk gewogen/waterfall klavier voor stage

lowieken

Stamgast
Hallo vrienden van de synth,

ik ben op zoek naar een gewogen of waterfall klavier met minstens 61 keys om op te treden.
mag eventueel controller zijn, moeten niet perse klanken inzitten.
belangrijk is goeie touch en goeie build quality.
budget is <1000 euroos.

TIA

lowieken

Nou wist ik niet wat "waterfall" inhield, dus ik heb even gegoogled,
maar is dit niet een contradictie wat je hier stelt?
"Waterfall" klavieren zijn licht bespeelbare klavieren,
vooral voor organisten, zodat je een oa. een glissando kunt creeeren
door met de hand over het klavier te glijden, terwijl gewogen toetsen
een veel zwaardere aanslag hebben waarop je dat glissando effect
veel slechter kunt uitvoeren, tenzij je na een paar keer
naar de dokter wilt omdat je hand open ligt.

dat klopt !

ik ben er nog niet helemaal uit,
gewogen of waterfall,
ik zoek iets in de genre van de Nord electro 61 of zo.
ik denk dat die een hamerfall heeft

Je weet niet of je waterfall of gewogen wilt ... wat bizar.

Ik gebruik 3 stuks hardware tijdens optredens. Onderaan de Roland met gewogen toetsen voor het expressieve pianospel. Daarboven een synth (momenteel Casio) voor de glissando's en het snelle "lead" werk. Daarnaast een orgelmodule die aangestuurd wordt door de synth..

Waarom kiezen? Neem ze gewoon allebei. Je zult zowiezo iets missen als je slechts "een waterfall' of "een gewogen" aanschaft.

M-audio Axiom heeft semi-waterfall keys. Er staat wel op dat het synth keys zijn maar ik heb ze even bepoteld in de winkel onlangs en er zit geringe, maar voldoende weerstand op. Perfect om orgelspel op te doen. Linkje (http://www.m-audio.com/products/en_us/Axiom61-main.html)

En nu niemand lachen hé. Maar ik vind dat Casio zeer leuke gewogen toetsen heeft en zeker voor hun budget. Je hebt al een degelijke Casio 88 keys met hammer action voor rond de 700€ nieuw.

Reken deze beide samen en je hebt een master keyboard met gewogen toetsen + 61 key waterfall/synth action + pads + controls voor ongeveer 1000€

Daar bovenop nog een mooie klinkende module en je bent helemaal gesetteld.
Tis maar een suggestie.

Greetz
Yves

waterfall was toch gewoon de vorm van de toetsen en niks met gewogen of niet te maken...?

keys.gif

Back