BCF2000 StylusRMX

trifonius

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik probeer middels mijn BCF2000 stylus RMX te bedienen in Cubase SL3.
Nu lukt dat wel middels de pre-fab template van Spectrasonics, maar die vind ik qua functionaliteit nogal matig.
Maar op de standaard manier MIDI Learn lukt het me niet een zelf een template te maken... dat valt nogal vies tegen.

Het lijkt erop dat ik alleen Cubase kan aansturen (Mackie Control Emulation werkt prima), maar blijkbaar geen soft-synths die in Cubase gehost worden als VST.

Ik heb het volgende geprobeerd:

BCF opstarten
Cubase opstarten
Stylus RMX opstarten
MIDI Channel in Cubase toewijzen: IN BCF2000, OUT Stylus RMX
BCF: Learn + bepaalde knop indrukken (= learn modus voor die knop)
Stylus RMX 'play' drukken (wil de BCF2000 knop toekennen aan 'play' functie in Stylus rmx)
BCF geeft 'Bad' terug, m.a.w. het signaal is niet of fout overgekomen.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Thanks alvast!

Dank voor je reactie, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt vrees ik.

De Stylus RMX template van Spectrasonics werkt al middels Generic Remote.
Ik heb de BCF dus opgestart in 'standaard' modus (dus niet Mackie Emulation) en dat had geen resultaat.
Is dat wat je bedoelt?

Als je de Generic Remote gebruikt, hoef je geen midi channel te gebruiken om je BCF met RMX te laten praten. Als de instellingen van de standaard template je niet bevallen kan je die in de onderste kolom van de Generic Remote wijzigen.

Wederom dank voor je antwoord.

Ik zet net mijn eerste stapjes op dit terrein; zou je mij ajb stapsgewijs kunnen uitleggen hoe ik dit doe met die Generic Remote?
Ik vind de parameter- en controlnamen nogal cryptisch, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik niet helemaal snap hoe het werkt. En de handleiding van die BCF is nou niet bepaald verhelderend...

Dank voor je moeite!

Back