Stylus RMX probleem

Mellll

Ingeburgerd
Vraagje over de STYLUS RMX:

Wanneer ik een loop heb en ik ga hem slepen naar een midi kanaal (door middel van drag & drop) kan ik hem afspelen in de sequenzer.

maar als ik dan bijvoorbeeld ga spelen met die chaos designer bij bijvoorbeeld reverse, klinkt het niet zo vet als dat ik hetzelfde doe vanuit de play knop in de Stylus zelf (dus als hij niet vanuit een midi kanaal afspeelt). Je mist bepaalde dingen. Het lijkt alsof je kleine stukjes lengte van de de slices van de loop mist...

Hier een geluidsvoorbeeld, het EERSTE wat je hoort is dus de reverse wanneer de loop vanuit de play knop in de Stylus wordt afgespeeld, het TWEEDE stuk komt dezelfde loop vanuit een midikanaal in de sequenzer. (de reverse schuif staat bij beide situaties steeds vol open)

http://home.planet.nl/~aarde132/stylus1.mp3
hoer het verschil maar eens!

Ik wil dus gewoon dat hij klinkt zoals vanuit de Stylus: goed dus. Hopelijk kent iemand dit probleem en kan iemand me helpen...

ik heb een paar keer geluisterd en ik hoor geen verschil .. al zal t er vast wel zijn als jij t zegt..

misschien verschil in tempo tussen beide loops waardoor er iets te snel wordt afgekapt?

als je goed luisterd hoor je bij het eerste gedeelte een "complete" reverse van heel de slices van de loop, bij het tweede gedeelte hoor je het een stuk "lulliger"... dat verschil moet je toch echt wel horen bij die sample...

Je plaatst de midi data vanuit Stylus naar de betreffende midi track. Als je nu de midi dat weer uitstuurt draait Stylus de chaos mode als ware het een midiplugin op dat kanaal. Eenvoudiger kan het gewoon niet.

Hmm, ik snap niet echt wat je nu bedoeld? Is het een opmerking of een oplossing voor mijn probleem?

Origineel geplaatst door Mellll
Hmm, ik snap niet echt wat je nu bedoeld? Is het een opmerking of een oplossing voor mijn probleem?

Oplossing. Wanneer ik een stuk midi data vanaf het "klembord" van Stylus pak en deze in Ableton in een midi track plak die de data vervolgens weer uitstuurt naar het betreffende midikanaal in Stylus wordt deze data keurig middels de chaos desginer gemanipuleerd.

Origineel geplaatst door Mellll
als je goed luisterd hoor je bij het eerste gedeelte een "complete" reverse van heel de slices van de loop, bij het tweede gedeelte hoor je het een stuk "lulliger"... dat verschil moet je toch echt wel horen bij die sample...
het is inderdaad goed te horen, je slaat volgens mij 1 stapje over in stylus. Op je installatie dvd staat een video tutorial met betrekking tot de chaos designer, check deze maar eens dan zie je wel wat je waarschijnlijk fout doet.

Origineel geplaatst door quifster
het is inderdaad goed te horen, je slaat volgens mij 1 stapje over in stylus. Op je installatie dvd staat een video tutorial met betrekking tot de chaos designer, check deze maar eens dan zie je wel wat je waarschijnlijk fout doet.

Zit zelf ook nog met een probleem en dat is nl. het filter. Zodra ik het aanzet lp/hp etc. en welke cutoff ik ook neem: geen geluid!!!

Zelfs al neem ik de settings van de tutorial over (en die zijn niet bepaald spannend) dan hoor ik niets.

Ik zit er niet achter, dus even uit m'n hoofd, maar moet je niet de capture-functie gebruiken en het resultaat daarvan als midi terug invoeren in de sequencer ipv de gewone drag/drop?

Nee als ik hem capture hou ik hetzelfde probleem...

het is overigens alleen bij de onderdelen repeat en reverse uit de chaos, die pitch doet hij bijvoorbeeld weer wel goed...

en ook na het zien van de tutorial doe ik volgens mij alles goed hoor..?

Hij maakt in het tweede gedeelte de reverb niet af. Alsof het een effect is waar de decay/release heel laag van staat.

Ik heb er even naar geluisterd. Volgens mij is het verschil tussen v1 en v2 de "sample start". Het lijkt alsof in v2 de reversed samples niet meer volledig worden afgespeeld. Kijk eens na of de "sample start" parameter verandert als je stylus aanstuurt met je sequencer?

Back