mpc 2000xl

Origineel geplaatst door Soundcheck
Kun je ook met chickensys translator s1000 files omzetten naar wav?

thnx alvast al iemand hiervoor een oplossing heeft! :engel:
yep

Origineel geplaatst door Inofaith
vet programma, maarem..

hoe krijgen jullie t gemakkelijkst files van je computer (mac in mijn geval) naar je MPC?
of scsi kaartje

Hier vraagje over VOICE OVERLAP:

in de manual las ik dat het mogenlijk is dat noten/pad elkaar muten. (hihat open/close effect)

Nu heb ik in program parameters ingesteld dat de VOICE OVERLAP voor enkele PADs op MONO staat zodat de pad ZICHZELF steeds mute wanneer ie opnieuw getriggerd wordt.

MAAAR: hoe mute je PADs onderling uit??
Want als ik een boel lange samples naast elkaar speel wordt het een rommeltje omdat ze allemaal door blijven spelen ipv alleen het eerste gedeelte te gebruiken totdat je een andere pad aanslaat.

Origineel geplaatst door dsil
Iemand bekend met de melding: "SCSI cdrom not ready"

Ik weet niet zeker of dit precies is wat er staat, want ik ben nu niet thuis, maar iets van die strekking.

Wellicht dat het niet mogelijk is cd-rw in te lezen, dat zou ik nog eens kunnen proberen.

Problem solved: cd-rw's zijn geen optie

@inofaith: Shift+program -> drum'x' -> params.. et voila je kunt je overlap instellen. Druk open window en je kan instellen welke pads deze sound mute

Origineel geplaatst door Inofaith
Hier vraagje over VOICE OVERLAP:

in de manual las ik dat het mogenlijk is dat noten/pad elkaar muten. (hihat open/close effect)

Nu heb ik in program parameters ingesteld dat de VOICE OVERLAP voor enkele PADs op MONO staat zodat de pad ZICHZELF steeds mute wanneer ie opnieuw getriggerd wordt.

MAAAR: hoe mute je PADs onderling uit??
Want als ik een boel lange samples naast elkaar speel wordt het een rommeltje omdat ze allemaal door blijven spelen ipv alleen het eerste gedeelte te gebruiken totdat je een andere pad aanslaat.

Gewoon de sample in zones knippen misschien?

Of je doet voice overlap waarbij n lege pad de sound mute ;)

ik heb t al gevonden. Dank u!

instellen dat een pad een andere pad uitzet, zodat wanneer ze achter elkaar gespeeld worden ze niet over elkaar heen gaan lopen, (wanneer de eerste noot natuurlijk langer is dan de tijd wanneer je de 2e noot aanslaat).

Jammer dat het maar 2 andere pads kan muten, maar goed genoeg voor nu.

Dit met name zodat ik een melodie ook in sneller tempo kan afspelen zonder dat samples helemaal wirwarrend door elkaar heen gaan lopen.

Back