track die ik niet kan afmaken [Trance achtig]

DJ Freez

O_O
http://www.esnips.com/doc/029e78d6-a6f9-4426-8fc6-8d63aacd3e9c/dddd

wou toch nog weten wat mensen ervan vinden

is het slecht afgemist??????????????????? Ja!!. (dit hoeft dus niet te worden verteld, eventuele tips voor in de toekomst met andere/nieuwe tracks natuurlijk wel))

kan ik er nog aan verder????????????? (nee, dit zegt de titel al)

verder mag alles worden gezegt..

imo een beetje zwaar van klank die drums enzo, een goed begin dat zeker wel, (voor het genre)
maak gewoon ook nieuwe nummers enz enz,

blijf niet te lang stilstaan bij èèn gevoel of nummer

sommigen ideeen hebben het gewoon anderen dan weer net niet, dat voel je later wel beter aan wanneer wel en niet, dat is bij iedereen zo...

don't panic, just keep on going, goe bezig!! :okdan:

Origineel geplaatst door Prophet
imo een beetje zwaar van klank die drums enzo, een goed begin dat zeker wel, (voor het genre)
maak gewoon ook nieuwe nummers enz enz,

blijf niet te lang stilstaan bij èèn gevoel of nummer

sommigen ideeen hebben het gewoon anderen dan weer net niet, dat voel je later wel beter aan wanneer wel en niet, dat is bij iedereen zo...

don't panic, just keep on going, goe bezig!! :okdan:

Ok komt goed. en idd die kick is waardelooss

Vind het best wel lekker klinken. De lead is echter veel te hard en ook vind het ik geluid gewoon niet passen. Het zit absoluut niet lekker in de mix

Origineel geplaatst door frandaman
Vind het best wel lekker klinken. De lead is echter veel te hard en ook vind het ik geluid gewoon niet passen. Het zit absoluut niet lekker in de mix

ja die lead die er bij komt op 2:06 erbij komt, stond inderdaad veel te hard in de mix, maar ik kon dat niet meer veranderen want me hele project is weg.
maar dat maak niet zo veel uit want dan kan ik weer iets maken wat meer op trance lijkt, of iets totaal anders

gewoon een nummer namaken (of in die stijl eigen compositie met dezelfde karakteristieken, een doorslagje noeme ze dat in de volksmond) en dat A/B vergelijken tijdens het mixen op je monitors todat het ongeveer hetzelfde klinkt. Leer je veel van en misschien word het beter
dan het origineel!!

hey?? goed hè? *D :eureka:

:okdan:

gewoon een nummer namaken (of in die stijl eigen compositie met dezelfde karakteristieken, een doorslagje noeme ze dat in de volksmond) en dat A/B vergelijken tijdens het mixen op je monitors todat het ongeveer hetzelfde klinkt. Leer je veel van en misschien word het beter
dan het origineel!!

hey?? goed hè? *D :eureka:

Erg goed idd, alleen mijn monitor is nogal brak, maar mijn gehoor is vrij goed, dus het moet best kunnen lukken zegmaar :D

Ja goede monitors zijn onontbeerlijk, maar ze vooral goed kennen en weten hoe er afgewerkte gelijkaardige nummers op klinken is een must.

Maar ook PC speakers van bvb LABTEC zijn een prima dubbelcheckbron. Althans zo hoorde ik fouten in een mix op deze Labtecs die ikop de Mackie HR824 niet hoorde. Zelfs in het laag!!!!

Speel vooral niet te hard, dat was ook èèn van de dingen die ik leerde. Het spaart je gehoor nog ook. Beter is naar kleinere speakers te dubbelchecken of deftige auto-hifi met subwoofer. Vooral in dit genre. Kortom, alle andere bronnen die je gewent bent.

Welke monitors heb je?

vergeet vooral niet naar grootmeesters te luisteren...

giorgio moroder opde phoscyon bvb

http://www.d16.pl/examples/music_phoscyon/georgio.mp3

mooie patterns creeeren, die verslavend klinken is een must

maw, je moet iets hebben dat beter wordt naarmate je het meer hoort, of tenminste iets dat nooit afzaagd, dan heb je wat om op voorts te gaan...

kwam per ongeluk deze sample tegen op de site van d16, omdat ik net de demo van Nepheton van interface cd sept07 probeerde.

Zulke composities zijn verslavend.

Ja goede monitors zijn onontbeerlijk, maar ze vooral goed kennen en weten hoe er afgewerkte gelijkaardige nummers op klinken is een must.

Maar ook PC speakers van bvb LABTEC zijn een prima dubbelcheckbron. Althans zo hoorde ik fouten in een mix op deze Labtecs die ikop de Mackie HR824 niet hoorde. Zelfs in het laag!!!!

Speel vooral niet te hard, dat was ook èèn van de dingen die ik leerde. Het spaart je gehoor nog ook. Beter is naar kleinere speakers te dubbelchecken of deftige auto-hifi met subwoofer. Vooral in dit genre. Kortom, alle andere bronnen die je gewent bent.

Welke monitors heb je?

Ik heb gewoon mijn pc/moederbord met onboard audiochip, op een akai stereo toren aangesloten waarvan 1 helft van de stereo kapot lijkt te zijn, maar toch niet helemaal, want als ik ik met pan speel hoor ik het geluid wel verplaatsen, niet alleen harder en zachter.
ik denk dat ik ook een dj koptelefoon kan kopen? ik woon in een nogal gehorige flat.
je kunt denk ik beter harder geluid uit kleine speakertjes hebben als zacht geluid uit grote.. toch?

Die mp3 heb ik ook geluisterd, is idd wel goed, ik wil weten waarmee ze dat soort 'glide' effect doen (in pro53 heet het glide, maar die is niet goed..)
voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=y0kCdyin9hk
dat glide effect, ik hoop dat iemand mij daar uitleg over kan geven, dat is 1 van mijn gouden vragen :P

iig bedankt voor je tips, Ciao

dat is gewoon PITCHBEND sturen in je midi cc, je kant het tekenen met de tool onderaan ofwel neem je het op in een take aan je keyboard bij de pitchbend zelf en edit je het achteraf.

Met de tijd een koppel studiomonitors hè! ik wil je niet op koste jagen hè, maar hifi vergoeilijkt wel veel van de klank waardoor je beoordelingsvermogen vertroebeld. Het klinkt namelijk rap altijd goed. Je zal da wel ontdekken.

Tegenwoordig heb je voor weinig een goed setje actieve studiomonitors die je op een geluidskaart (zo'n box van EMU bvb) aansluit en zo het volume op je monitors handmatig met een draaiknop harder of zachter kan zetten. Veel beter dan die pci kaarten.

Die glide die daar bedoeld word is verbinding tussen aanslag noot 1 vs aanslag noot 2 met een in te stellen tijd. Dat ATB dingeteje is dus Pitchbend, het hendeltje dat op elk keyboard zit om offkey ff te gaan om gevoel te zetten op de pitch van een noot. Ook met een andere beweging of hendel VIBRATO, maar dat is snel op en neer van ong eenzelfde parameter. Allemaal met in te stellen hoeveelheid aan waarden dat wel.

Laatst gewijzigd:
Over het algemeen geen slecht nummer. Het enige wat ik wil opmerken is dat stukje van climax naar einde: dat is een beetje verwarrend als je op de dansvloer staat. Tot 3 keer toe een break/klap om dan weer in dynamiek te verzwakken. Misschien moet je dat stuk verder opbouwen. Neem de tijd als je dat naar een climax wilt werken.

Nogmaals geen slecht nummer. Dat geluid vanaf 2:06 waar je het over had, is niet eens erg storend, misschien die pitchbend/vibrato bij de aanslag een tikkeltje minder en dat geluid ietsje meer hoog in.

Da's alles.

Origineel geplaatst door Yoonchi
Over het algemeen geen slecht nummer. Het enige wat ik wil opmerken is dat stukje van climax naar einde: dat is een beetje verwarrend als je op de dansvloer staat. Tot 3 keer toe een break/klap om dan weer in dynamiek te verzwakken. Misschien moet je dat stuk verder opbouwen. Neem de tijd als je dat naar een climax wilt werken.

Nogmaals geen slecht nummer. Dat geluid vanaf 2:06 waar je het over had, is niet eens erg storend, misschien die pitchbend/vibrato bij de aanslag een tikkeltje minder en dat geluid ietsje meer hoog in.

Da's alles.

mijn ivm dat nummer is dat het zeker niet slecht was, maar aangaf dat het te lang bij een nummer zeker geen goede boodschap is. Maar je kritiek is terecht.

Zeker ook; letten dat je zeeeeeeeerrrrr kieskeurig omgaat met de klanken die je neemt, zo hoef je geen dure compressors, speciale vst effecte die de boel dikwijls meer opblazen dan leven inblazen. De compositie zowel kwa klank als melodisch is een echte kunst en leerproces. Oefning baart kunst. Soms val je door met wat speciale fx WEL op de juiste klank die een nummer nodig heeft. Experimenteren als het een lieve lust is, is de boodschap. Soms komt men geheeel ergens anders uit dan men geplanned had, ook dat heeft soms magische resultaten...

Het kan soms raar gaan. Veels suc6!!

TRANCE4EVER!

Hehe, ben een beetje laat met reageren (ik dacht de topic zal nu wel gedaan zijn).
maar nochmaals bedankt voor serieuze. en opbouwende kritiek :D

en complimenten ofc. alleen, ik kan dus NIET verder aan dit nummer :/ helaas, volgend trance probeersel word hopelijk beter :okdan:

idd beter!

en dat van die compressie en dergelijke,ja daar ben je voorlopig mee gediend, wat ik ik wil herzien is da:
later als je verder staat ga je zien dat je daar soms wel toffe dingen mee kan doen om bvvb pumping basses mee te maken of een mix wat meer te punchen zoals met multibandcompressie van WAVES enzo. Experimenteren kan ermee, maar maak het in den begin ma ni te moeilijk. Zelfs experten zeggen dat zo dat ze eerder kieskeurig zijn op sounds dan altijma te compressen en ducken etc... enfin je weet dat het bestaat...

suc6!!!!!:walker:

Back