Kunststof polijst?

Marcel D

weer in Venlo
Dit is er een uit de categorie "snoepje van de week":D

D'r staat hier een orgel waarvan ik denk dat de toetsen ooit eens zijn schoongemaakt met aceton of een ander aggressief goedje. De toetsen zijn ruw en behoorlijk vuil. Ik heb geprobeerd om ze schoon te krijgen met alcohol maar dat wil niet echt. Ze worden wel ietsje schoner maar blijven ruw.

Weet iemand of er zoiets bestaat als een kunststof polijst middel zodat ik ze weer glad en schoon kan krijgen?

ik heb hier weinig verstand van, maar misschien kun je ze wel fijnschuren ofzo

Volgens mij zijn er tegenwoordig in de doe-het-zelf winkels van die mullti-functionele schroevendraaiers.

Daar kun je ook een soort polijst-schijf op zetten dacht ik. Die draait heel hard rond, met een heel zacht soort schurend materiaal met wat chemicalien erin. Op plastic ken ik het effect niet, maar op koper, etc(Waarvoor dacht ik een heftiger soort schijf is) wordt het heel glad.

Tis zomaar een suggestie, hoewel, als je een professionelere methode kunt vinden zou ik die eerst even proberen. Bel anders eens een willekeurige synth/orgel fabriek of reparateur (misschien dat music service centre er wel wat voor heeft).

Suc6 ermee!,

Rutger

Misschien een ziek idee, maar met een kwastje blanke lak erop aanbrengen als al het andere niet wil?

Nee neeeeee, niet verven!!! Dat wordt NOOIT mooi.. Als ik jou was zou ik die toetsen er voorzichtig af monteren (openschroeven die hap) en de toetsen eerst vlak schuren met een middelgrof schuurpapier. Daarna ga je naar een steeds fijnere korrelgrootte en op het laatst alleen met zeer fijn waterproof schuurpapier.. Als laatste stap kan je proberen met Brasso het te polijsten.. Ik geef geen garantie, maar het wil in 90% van de gevallen wel lukken IMO

Origineel geplaatst door Rutger19
Volgens mij zijn er tegenwoordig in de doe-het-zelf winkels van die mullti-functionele schroevendraaiers.

Dat ding heet in vakjargon een Dremel :D

Die schijven zou ik niet op plastic gebruiken. Dan boor je bekant een heel gat erin...

Probeer idd eens gewoon schuurpapier...

Origineel geplaatst door bambamstudio
Met schuurmapier polijst je nix, ik weet niet................

Polijsten is ook schuren maar dan heel erg kleine korrel.

Heel fijn waterproof schuurpapier daar dacht ik ook meteen aan
type p1200 en dan even op een kurk zetten en doen en anders VIM
daar zit ook schuur middel in,dus VIM op een lap doen en poetsen.

ik denk dat in dit geval de 15000rpm bandschuurmachine erg van pas kan komen.

Marcel, wat je ff kan proberen is de toetsen 1 voor 1 met een zachte doek met koperpoets (BRASSO)
op te poetsen. Raar zou je zeggen, maar dit werkt erg goed maar wel langzaam.

Koperpoets is namelijk een vloeistof met daarin een soort krijtpoeder, net als Jif, maar dan een kleinere korrel.

Je moet de bus erg goed schudden, en het werkt eigelijk het best als je van iemand een busje kan krijgen wat al een tijdje in de kast staat, de vloeistof is dan al wat verdampt en je hebt dan wat meer poeder wat z'n werk doet.

Dit kan je ook voor displays en zo gebruiken, althans de kunststof venstertjes ervan.

Veel succes!

Origineel geplaatst door Beepr
Marcel, wat je ff kan proberen is de toetsen 1 voor 1 met een zachte doek met koperpoets (BRASSO)
op te poetsen. Raar zou je zeggen, maar dit werkt erg goed maar wel langzaam.

Koperpoets is namelijk een vloeistof met daarin een soort krijtpoeder, net als Jif, maar dan een kleinere korrel.

Je moet de bus erg goed schudden, en het werkt eigelijk het best als je van iemand een busje kan krijgen wat al een tijdje in de kast staat, de vloeistof is dan al wat verdampt en je hebt dan wat meer poeder wat z'n werk doet.

Dit kan je ook voor displays en zo gebruiken, althans de kunststof venstertjes ervan.

Veel succes!

Heeeeej, het werkt als een trein. Bedankt voor deze beregoeie tip:D Het gaat, zoals je al zei, wel langzaam maar het werkt wel! Nou moeten ze alleen nog een tekst op het busje toevoegen "ook voor kunststof" :D

Hihi...

Leuk dat je het hebt geprobeerd, ik weet dat het heel goed werkt maar het klinkt zo raar...
Goed dat het je is gelukt hoor, bespaart je weer een hoop geprobeer met allerlei middeltjes.

Ben altijd goed in zinloze wetenswaardigheden, hehe...:geslaagd:

Klopt, maar dat bedoelde slipper niet volgens mij......

Bedoelde ik wel bam bam. Sorry voor wat onduidelijkheid...

En Bacosleutel is ook eigenlijk ...

Bahco is ook een merk maar geeft niet. Word idd wel een bahco sleutel genoemd...

Back