Track: JX8p/3p/106/UAD FX

xpanded stereo

Ouwe rot
Tracky dat ik een paar dagen geleden heb gemaakt bij het uit testen van m'n nieuwe UAD kaart.
De UAD FX klinken naar mijn mening erg lekker. De analoge synths zijn via de pre amp van een RME FF800 Ableton in gegaan. Op de master channel zitten een pultec EQ en een Fairchild compressor van de UAD kaart.

Je kan de track hier beluisteren:

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=1027360&T=5885

Op zich klinkt het heel leuk maar ik heb het gevoel dat het nog niet af is.
Er moet nog iets bij (een lekker solotje, geluidseffecten, percussie of zang ofzo) om het boeiend te houden.
Het einde met het opengaan van die galmput is heel leuk gedaan.
Zoals het nu is klinkt het een beetje van "sequencer aan met quantizer" om te maskeren dat je eigenlijk geen noot kunt spelen. Figuren als Tiësto en Junkie XL doen het ook zo maar daar staat tegenover dat die lui het toch boeiend weten te houden (mwah ook niet altijd) door wat meer afwisseling in de sequences en de beats.

Het is idd nog lang niet af.

Wel grappig dat je het een quantized vibe vind. Alles is zonder midi ingespeeld..mn studio is nog niet helemaal opgehooked..Strickly human timming dus. Vandaar dat het er juist niet helemaal opzit af en toe...dat vin ik zelf wel zn charme hebben. Ik ga er zeker nog mee verder en post de nieuwe versie binnekort. Bedankt voor je reactie!:)

In dat geval is het juist heel knap gedaan. Had ik toch wat beter moeten luisteren.
Iemand die heel goed is in het nabootsen van een sequencer is trouwens Jan Hammer.
Hammer heeft of had de gewoonte om toch nog even weg te geven dat het handwerk was door ineens een andere melodie te spelen. Je zou kunnen denken dat ie snel de sequencer uit zijn MiniMoog trok en met de hand verder ging maar die gast kan dus echt spelen als weinig anderen.

Mijn speelkwaliteiten zijn verre van voldoende naar mijn mening. ALs ik een paar batrs wat inspeel zit er altijd wel een stukkje tussen wat goed te gebruiken valt. Track in progress..

Yeah!
Lekker funky basis. I vind dat vocoder-achtig geluid ook wack!
Wat mij betreft kunnen er nog 3 minuten bij, een beetje afbouwen, intermezzo en dan knallen op het laatst.
Toch verrassend hoe een simpele kick op de 1 en 3 en een snare op de 2 en 4 zo lekker kan zijn. Het is de rest eromheen dat het zo stuwend maakt.
Dit heeft iets van Daftpunk/Chemical Brothers weg, maar een heel klein beetje, :D
Ga door man, maak het af

Dank voor de respons...Chemical Brothers en daft punk zijn beide producer duo's waar ik zeer veel respect voor heb en fan van hun sound ben. wellicht zit dat hem in het gebruik van de Analoge bakken;)

De volgende versie wordt langer.. :okdan:

Lekkere human timming. :okdan:

Arrangement is basic maar wel lekker relaxed.

Back