[Track] Should I go?

hermax

Ouwe rot
Ik vervolg mijn beschrijving van mijn introverte hoofdpersonage.
Dit is een heel kort sfeerstukje, het beschrijft zijn twijfel over het feit of hij nu wel of niet naar dat feestje zou gaan.

Druk op play
<embed src="http://www.hermaxmusic.be/shouldi.mp3" autostart=false>

Of klik
Should I?

Het nummer klinkt lekker man... Het geheel blijft binnen een bepaalde sfeer en breekt daar niet uit. In het begin had ik nog wel wat langer op en af komende strings willen horen. Maar ja, dat is dan weer mijn smaak ;) :okdan:
Melodieus weer erg sterk !

qua "kritiek" :
Ik merk, maar misschien zit ik er naast hoor, dat je een aantal melodieen er vrij doorheen bent gaan jammen. Hierdoor wordt het geheel levendig maarrrrrr kan ook iets rommelig worden. En dat gevoel kreeg ik eerlijk gezegt op bepaalde punten. Op die momenten komen de verschillende "los" van elkaar opgenomen melodien niet rytmisch overheen. Misschien nog eens aandacht aan schenken?

Hmmzz, misschien ben ik maar een zeur hoor. :D Hou me te goede :P

Greeetzz Arnaud

mooi. Het enige dat ik te zeuren heb is meer een kwestie van smaak: vind de pianolijnen ietwat "streng" getimed. Ik weet niet of je die quantiseert, iets meer rubato spelen zou de track goed doen. Verder top!

Die pleeyer is irritant. :(

Bij je track valt me op dat je alles breed wilt hebben. Maar als alles breed klinkt werkt dat niet meer. Als je wat contrasten houdt maak je niet alleen je mix makkelijker maar voorkom je ook dat alles in de breedte verzuipt zeg maar.

Rubato betekent 'gestolen' tempo...

Mooie track! Hij schreeuwt echt om zo'n Eventide geval in mijn oren, van die fraaie harmonizer reverb delays etc. Maar mooi verder, goeie mix van akoestische en synthese klanken. :)

Origineel geplaatst door fuse
Die pleeyer is irritant. :(
En daarom plaats ik er altijd een alternatief bij ook. Maar da's niet voldoende?

Bij je track valt me op dat je alles breed wilt hebben. Maar als alles breed klinkt werkt dat niet meer. Als je wat contrasten houdt maak je niet alleen je mix makkelijker maar voorkom je ook dat alles in de breedte verzuipt zeg maar.
:) En ik vroeg me nog af of ik hier niet teveel in het midden aan het werken was. Maar we zijn niet allemaal mixwonders natuurlijk.

Origineel geplaatst door Unic
Ik merk, maar misschien zit ik er naast hoor, dat je een aantal melodieen er vrij doorheen bent gaan jammen. Hierdoor wordt het geheel levendig maarrrrrr kan ook iets rommelig worden. En dat gevoel kreeg ik eerlijk gezegt op bepaalde punten. Op die momenten komen de verschillende "los" van elkaar opgenomen melodien niet rytmisch overheen.
Nee hoor, je hebt gelijk, Dit is pure luiheid!
Ik kan het allemaal blijven opnieuw inspelen tot het goed zit, of ik kan in de key editor alles simpel wat verschuiven tot het op zijn plaats zit, maar het ontbreekt me aan tijd tegenwoordig.
En op een of andere manier klopte het geheel wel voor mij, de "strakke" piano met de "losse" solisten als een beschrijving van de tweestrijd in zijn hoofd. Ga ik? Ik ga! Of nee, toch niet...
Zoiets.

Maar dank voor de commentaar iig!

... Novachord erbij... lol

Ik vind het niet je beste track, maar toch wel heel mooi. Het strakke in het pianospel stoort mij eigenlijk niet zo echt. De dubbele lead vind ik persoonlijk dus niet rommelig (zo zie je maar hoe erg smaken verschillen), het illustreert inderdaad mooi de tweestrijd in het hoofd van de verlegen man (is dat autobiografisch, Hermax?). Ook de leadsounds klinken knap: eentje is wat ruwer en lijkt de persoon te willen overhalen, de ander klinkt veel ingetogener en lijkt de man thuis te willen blijven houden.

Stereobeeld is wat mij betreft in orde (maar ook ik ben natuurlijk geen pro-mixer).

Het enige wat ik inderdaad zelf ook nog ieder moment verwacht, is een sterker strijkerstapijt of wat ingetogen koren hier en daar... en dat blijft achterwege. Maar ook dit is weer smaakgebonden.

Ik vind het in ieder geval knap gemaakt; ik doe het je niet na (zoals gewoonlijk ;) ).

:doei:

Het punt van die player is dat hij de pagina ophoudt met laden. En je kan het niet zo ff uitzetten.

Het punt van die player is dat hij de pagina ophoudt met laden. En je kan het niet zo ff uitzetten.

Ah? Met welke browser is dat dan? Ik heb daar eigenlijk geen last van met IE.

Misschien dan toch die 16 baud modem maar eens inruilen voor een kabel/adsl verbinding 8o)

Back