Polymoog

murc

herintreder
amsterdam 06 49 301 568 -785 1117- 444 5271
Op marktplaats voor 1150 inclusief randspulltjes en papierwerk..
Heb hem weleens gehooord en hij klonk in die tijd zeer muzikaal..
ZOU echter wel bevreest zijn voor mogelijke ouderdomskwalen.
Daarnaast is het wel en beperkte Synthesizer !! veel preset met wat modulatie mogelijkheden..zeg maar een ORGEL !
en daarnaast volgens de adverteerder..een normale synth..dat waag ik te betwijfelen omdat standaard synt parameters volgens mij niet aanwezig waren zoals instelling van de VCO's..
Heb ik het mis dan mijn excuses..(:<<

De prijs lijkt mij heel redelijk..maar goed ik ben nu eenmaal snel enthousiast...

Polymoog 203A + Polypedal 285A + Solina V-50 + alle doc's

.
The Polymoog is a preset-based and fully polyphonic synthesizer released in 1975. The eight preset sounds consist of strings, piano, organ, harpsichord, funk, clavi, vibes, and brass. Though it may not sound as good as other analog poly-synths of the time (from ARP and Siel) the Polymoog was still a popular instrument because of a great new keyboard and the ability to edit the presets into unique and wild analog sounds. There's a genuine Moog filter in there with modulation, keyboard tracking and lots of LFO modulation sources. The full sized 71-note touch-sensitive keyboard can be split into three sections, each with independent volume sliders. There is a 3-band EQ, sample-and-hold, and a full set of envelope controls. What you won't find, however, is patch memory--well, there's one programmable preset, but there's certainly no MIDI control!:

Murc :walker:

Attachments

• polymoog.jpg
    polymoog.jpg
    16,4 KB · Bekeken: 130
Ik heb ook zo'n polymoog keyboard gehad. Leuk ding, maar de polymoog in de advertentie is wel degelijk de synthesizer hoor.
De polymoog keyboard heeft recht geen enkele knop/schuif of wat dan ook.
Hij ding heeft 14 presets waaruit je kan kiezen met filter enz enz.

Dit ding is veeel uitgebreider.
Eigenlijk zou Leo hier moeten reageren want die heeft beide polymoog varianten tegelijk gehad.

Ik vind het een te gek apparaat, maar helaas zijn ze zeer onbetrouwbaar.
Jammer, anders had ik er allang weer eentje gehad.

1150,- is volgens mij wel een ok prijs.

Heb de tekst al aangepast voor wat betreft de synth mogelijkheden..bedankt..voor de opmerking..

Gebruikt op DE all time synth- hit van Gary Numan...dacht ik ?? U mag weer corrigeren..(:>>

Als deze gemodificeert is zoal de verkoper meldt is het DUS wel een koopje..tevens levert hij ook alle schema's en een VOX box..

Kortom interessant is het zeker en mischien is het zelfs rennen voor deze spullen..?

Murc:walker:

Origineel geplaatst door murc

Gebruikt op DE all time synth- hit van Gary Numan...dacht ik ?? U mag weer corrigeren..(:>>

Als ik me niet vergis was dat het keyboard niet de synth....echt vragen om problemen zo'n machine.

rennen naar een polymoog doe ik nooit meer. de laatste ging ook weer vlot kapot, bleek achteraf door de verkoper wggebracht te zijn ter reparatie en bij het ophalen ging die alweer kapot, alsnog gerepareerd, in prima staat bij mij thuis, tot na 2 weken er ook weer iets kapot gng (overigens na het naar boven sjouwen, wat het erhaal van slechte connectoren etc onderbouwt.)

de synth kan veel meer, maar ik vind de keyboard veel leuker klinken. die presets zijn gewoon erg, erg leuk en de edit/modulatiemogelijkheden zijn met het pedaal erbij ruim voldoende.
leuk aan de synth zijn vooral de aparte secties van filter en resonator, met hun inputs.

als ik er ooit nog een zou kopen, dan toch liever een keyboard.

1150 is wel erg veel, maar ook weer niet zo'n gekke vraagprijs, met het pedaal erbij.

mijn laatste kapotte heb ik uit elkaar gehaald en in onderdelen aan liefhebbes verkocht. ik kwam nog iets hoger uit dan de aankoopprijs van 800. dat was zonder pedaal, maar met onderstel dat ruim 200 opbracht.
slopen en wegdoen is geen hobby, toch weer een synth naar de klote, maar met de polymoog had ik het gehad.

en dan nog moet je de billen samengeknepen houden dat ie goed BLIJFT
maar als ik de verkopers verhaal lees, klinkt dat goed. een beetje vertrouwen kan geen kwaad.
950 euro zou mooi zijn. 1000 misschien...

OKe..da' dus duidelijk...

NA aanschaf niet meer mee slepen,

DUS even resumerend:

Je koopt hem op voorwaarde dat ie thuis heel en spelend, afgeleverd wordt in de woonkamer...

Okay doen we het zo....

Origineel geplaatst door Leo
en dan nog moet je de billen samengeknepen houden ..

Af en toe de billen wat ontspannen

om het geluid even extra natuurlijk aan te dikken, kan toch geen kwaad ..

of kunnen die gevoelige contacten van de MOOG dat ook weer niet hebben...

Origineel geplaatst door Leo
of kunnen die gevoelige contacten van de MOOG dat ook weer niet hebben...

tja. zo goed ken ik je niet...

ik hoop dat het goed uitpakt voor je. ik heb meerdere keren op het punt gestaan alles weg te doen, oude en analoog dan, of als ik niks had ook: kwam er een polymoog in huis en was ik meteen 100% weer verslingerd aan dat heerlijke levende geluid. het is geen cleane, bijgeluid, oversturen en zo, maar het is een geweldig geluid.
veel plezier ermee.

Af en toe de billen wat ontspannen

Murc :walker: [/B]

Is wel goedkoop hoor. Je billen ontspannen totdat je genoeg geld bij mekaar gebutst hep voor 't ding.

Ik heb de mijne een paar jaar geleden voor 1200 inclusief pedalen en vond dat een goede prijs, omdat ik er een beetje winst op maakte. Nu had wel een heel stabiel exemplaar en de koper wou de Klaus Schulze sound namaken. Maar het verbaast me wel dat een Polymoog nu voor die prijs weggaat, gezien stabiliteit en mogelijkheden.
Toen ik de Polymoog voor het eerst bespeelde was ik meteen verkocht: heerlijk divide down oscillator geluid en Moog filter, maar een perfecte Polymoog als ik had, is zeer zeldzaam.

Back