arpeggiator VST effect

In Cubase SX zit de arpache 5 en arpache SX. Beide super.
Voor losse VST's moet je ff googlen, zal vast wel te vinden zijn.

Origineel geplaatst door deniax
In Cubase SX zit de arpache 5 en arpache SX. Beide super kut.

Vind ik dan.

Origineel geplaatst door deniax
In Cubase SX zit de arpache 5 en arpache SX. Beide super.

Sluit ik me bij aan. Zijn niet heel uitgebreid, maar toch nog redelijk te editten.

Origineel geplaatst door The Poisoner
Sluit ik me bij aan. Zijn niet heel uitgebreid, maar toch nog redelijk te editten.

ik ben het er niet mee eens, ik ken geen 1 arpeggiator die zo uitgebreid is als arpache sx. Het enige is dat je voor arpache sx wel moet kunnen spelen om je patterns te maken en deze erin te slepen als nieuwe arp preset. dus je mist een button klik interface (niet echt, want je kan via de list editor ook patterns maken), maar dat vind ik zelf juist een voordeel omdat je daarmee elk midi patroon wat je maar kan bedenken naar een arp pattern kan omzetten.

ik heb even een oude post van mij opgezocht met wat voorbeeldjes hoe je het toe kan passen. ik ken echt geen andere arp die dit allemaal kan.

oude post:
Je kan ELKE midi part die je maakt slepen in je Arpeggiator. Daarna kun je via allerlei instellingen bepalen hoe die dat pattern moet behandelen. Via Trigger, speelt die het pattern af in de key die je aanslaat. Via Arp Style interpreteert hij de noten die je in je pattern hebt gezet en zal hij een arpeggiator patroon genereren op basis van de noten die je aanslaat. Deze patronen zijn weer te beinvloeden met allerlei randfuncties zoals first note in, last note in, lowest velocity, etc. Maar ook via up, down, center, etc. parameters.

Wat ook kan is complete drumpatterns erinslepen en deze naar je drum computer sturen. Aangezien hij meerdere noten tegelijk ondersteund is dit geen enkel probleem.

Daarnaast zijn er nog 5 modes die net even anders werken als de trigger en Arp style. Dit alles resulteert in de meest unieke arp patronen die je maar kan bedenken. Als je een pattern naar believen hebt ingesteld dan kun je deze als preset saven. Daarna is die altijd beschikbaar.
Dit zijn maar een paar voorbeeldjes van wat er mee kan.

Origineel geplaatst door R-ond
en voor cubase 5.1
niks...=(

tijd voor een upgrade :)

quifster, jij bent de expert geloof ik, kun je er ook akkoorden ingooien en apache maakt er wat van of hoe zit dat? Lijkt me heel interessant...

Origineel geplaatst door bronswerk
quifster, jij bent de expert geloof ik, kun je er ook akkoorden ingooien en apache maakt er wat van of hoe zit dat? Lijkt me heel interessant...

ja, dat kan

je kan akkoorden spelen en de arp doet zijn werk, maar je kan er ook akkoorden ingooien in de arp zelf en daar vele variaties mee genereren.

de grens ligt gewoon bij je eigen creativiteit op dat vlak, ander simpel voorbeeldje:
Stel je koppelt arpache sx aan midi modifiers in cubase zelf. je wilt een arp patroon over 4 oktaven van je toetsenbord hebben lopen in een patroon. de pitch van deze gegenereerde noten koppel je nu aan een midi modifier pitch to CC (midi controller) bijvoorbeeld CC74 (of aan een automation parameter), daarnaast zet je een synth (spoor) aan waar je de sounds op speelt (bijvoorbeeld een pad) die reageert op deze midi modifier.
Als je dan je padjes speelt, zal je een cutoff arp patroon horen lopen in de sound van je synth pad. En zo zijn er nog wel 100 toepassingen te bedenken.

ik heb een jaar geleden wat presets gepost voor arpache sx hier op het forum. daar had ik ook een mp3 bij gepost met wat voorbeeldjes van die presets in arpache sx. Ik heb hem even opnieuw geupload zodat je kan horen wat je met arpache sx kan.

arpache sx in actie live

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de uitleg, maar mijn vraag was natuurlijk verkeerd, wat ik bedoelde kan arpache "polyfoon" werken maw meerdere noten tegelijkertijd uitsturen? Altijd leuk zo'n demo :)

Origineel geplaatst door bronswerk
Bedankt voor de uitleg, maar mijn vraag was natuurlijk verkeerd, wat ik bedoelde kan arpache "polyfoon" werken maw meerdere noten tegelijkertijd uitsturen? Altijd leuk zo'n demo :)

ja kan, je kan zelfs het zo instellen dat je single en chord notes door elkaar gebruikt in 1 arp / chord patroon.

Hoi mensen ik ben nieuw hier op het forum. Ik lees al een tijdje aandachtig jullie post en topics maar heb nu zelf een vraag gekregen waar ik persoonlijk nog niet achter ben gekomen, Ik ben recent van FL over gestapt naar Cubase 4.
En ik heb en vraag omtrent de ARPACHE SX.

http://www.soundonsound.com/sos/jan08/articles/cubsasetech_0108.htm

Onderaan staat dit:

' Fortunately, it is possible to transform the output from either plug-in into a conventional MIDI part, containing all the notes from the arpeggio, and this part can then be edited using Cubase's standard MIDI editing tools. '

En dan een uitleg. Ik heb deze uitleg gevolgd maar ben niet tot een succesvol resultaat gekomen. Kunnen jullie mij helpen? Een alternatieve methode geven dan wel deze methode verhelderen.

THANKS!

En dan een uitleg. Ik heb deze uitleg gevolgd maar ben niet tot een succesvol resultaat gekomen. Kunnen jullie mij helpen? Een alternatieve methode geven dan wel deze methode verhelderen.

THANKS!

dat zou op zich heel simpel moeten zijn.
- druk met de rechtermuistoets op de part die je wilt renderen
- kies merge midi in (of zoiets, doe het even uit mijn hoofd)
- kies insert aan en delete destination uit
- druk op ok

daarna kun je arpache sx uitzetten en weghalen. je volledige arp patroon staat dan in noten uitgeschreven in je part. Dat werkt overigens voor alle midi insert plugins, dus ook quantiserings en groove en zo.

Als je wilt kun je arpache xs nog uitbreiden met een hele hoop arpeggiator patterns die ik gemaakt heb. Standaard zijn er bijna geen presets voor. Ik heb een paar jaar geleden die patterns hier gepost. Daar kun je ze downloaden.

Zie: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=70539

Back