Terugwaartse compatibiliteit Nuendo Cubase

Laandodeman

Symfomaan
Ik werk met Nuendo 3. Maar wij hebben een producer voor onze volgende CD gevonden die een erg vroeg versie van Cubase heeft (Cubase VST of zoiets). Kan ik nu mijn project file zo bewaren dat hij 'm in kan lezen met zijn versie? Zo niet, zijn er dan toch trucs voor?

Een producer die een hele audio koebeest versie heeft. lekker pro om zo compatible te zijn :confused:

Maar als het niet anders is, ik denk niet dat het backward compatible is.
wellicht al je audiosporen bouncen en meenemen.

Hoe bounce je een audiospoor? Wav van maken of zo? Da's toch geen doen?

Hoe wil je het anders doen?

Origineel geplaatst door gerrie79
Een producer die een hele audio koebeest versie heeft. lekker pro om zo compatible te zijn

Dit is de crux wel denk ik. Jij gaat hem betalen om je album te produceren. Mag die persoon wel even investeren in een Cubase upgrade lijkt me.

Misschien heeft hij het kwa functionaliteit niet nodig maar als je klanten met nieuwere versies werken is het wel handig om met de tijd mee te gaan.

Vind ik een beetje onzin hoor. Moet je dan als producer alle standaarden aankunnen? Logic 5/6/7/8/,Protools 5/6/7,Cubase 5/1/2/3/4,Sonar4/5/6/7,Fruity 4/5/6,Acid 3/4/5,Ableton 1/2/3/4/5/6,Reason 1/2/3/4,Digtal Performer 3/4/5 etc.
Als grote studio kan ik het me nog wel voorstellen (ook in beperkte mate), maar denk dat het in dit geval overtrokken is. Er zijn gewoon teveel 'standaarden'.

Je kan gewoon de sporen bouncen en een midi export maken en dan kom je ook wel verder mee. Het zal iig geen belemmering zijn om voor de producer een goed produkt te maken. En als je daar aan twijfelt moet je gewoon naar een ander gaan (en evt meer betalen).

Origineel geplaatst door Laandodeman
Hoe bounce je een audiospoor? Wav van maken of zo? Da's toch geen doen?

Nuendo 3 gebruiken en niet weten hoe je bounced???? :stupid

Midifiles is je antwoord en audio moet je bouncen. Bladzijde 545 van de 'Operations Manual'!

Succes

Origineel geplaatst door JimmySX
Nuendo 3 gebruiken en niet weten hoe je bounced???? :stupid

Goed, dan weet ik nu wat bouncen een ander woord is voor exporteren of mixdownen. Maar laten we het ff een beetje leuk houden, als je geen 'domme' vragen meer kunt stellen op synthforum, kunnen we beter ophouden

Origineel geplaatst door JimmySX

Midifiles is je antwoord en audio moet je bouncen. Bladzijde 545 van de 'Operations Manual'!

Succes

Kijk dat helpt!

Heeft niets met dom te maken, meer met dubieus. Je hebt Nuendo 3 een programma van ca 1800 euro en je weet niet wat bouncen, mixdown of exporteren is. De vraagstelling klopt niet met de elementen die in de vraag stonden.....

Ik wist niet wat BOUNCEN was. Wel wat mixdown is en exporteren. Inderdaad, ik ken niet de hele manual uit mijn hoofd.

Origineel geplaatst door Laandodeman
Inderdaad, ik ken niet de hele manual uit mijn hoofd.

Ik ook niet, daarom kijk ik in de inhoudsopgave, daar kun je een hoop van leren :eureka:

Back