songs of love and loss / relics

aeronaut

Nieuwkomer
Hallo,

ik ben al sinds mijn tienerjaren met muziek bezig geweest. Tijdens het uitbouwen van mijn carriere als illustrator en grafisch ontwerper heeft de muziek een ganse tijd op een laag pitje gestaan. Daar is een aantal jaren geleden verandering in gekomen toen ik al de notenleer ed nog eens opgefrist heb op de academie en ik ben beginnen experimenteren met Cubase. Omdat ik sowieso altijd al op mac gewerkt heb ben ik overgestapt op Logic toen dit in handen van Apple gekomen is.
Ik ben sinds een paar jaar liedjes en instrumentele stukken aan het schrijven. Dit is grofweg opgedeeld in 2 projecten: "Songs of Love and Loss" voor mijn liedjes en "Relics" voor mijn instrumentale werken.
Omdat ik zelf geen goeie zangstem heb, ben ik lang op zoek gegaan naar een geschikte zangeres en die heb ik uiteindelijk gevonden in Ann Van Canegem, met wie ik nu op regelmatige basis samenwerk.
Ik heb ook nog wat plannen voor samenwerking met mensen die ik via myspace heb leren kennen.
Via zelfstudie probeer ik met verder te bekwamen in compositie, en ik wil vooral beter worden in componeren en arrangeren voor symfonisch orkest.

Ik werk met een 2x3 Ghz Quad Core Intel Mac, met 8 GB Ram en daarop Logic Pro. Voor Audi gebruik ik een Motu Ultralight en verder werk ik vooral met midi en software instruments. Ik heb verder enkel een Roland JV-2080 maar die gebruik ik niet veel meer.
De meeste van mijn composities vinden hun oorsprong op mijn accoustische Sauter piano.
Ik werk momenteel veel met de Halion Symphonic Orchestra, maar ik denk eraan in de nabije toekomst ook de Vienna Special Edition aan te schaffen.

Ik ga geen poging doen mijn muziek te beschrijven, daarvoor kun je beter zelf eens luisteren op mijn web site, myspace of virb.

Jef De Corte

Attachments

• banner400.jpg
    banner400.jpg
    54 KB · Bekeken: 89
Back