De juiste voeding voor de Boss BR-600

fisherking

Ingeburgerd
Hallo Allemaal!

Techniek in de meest zuivere zin van het woord is niet mijn sterkste kant..

De Boss BR-600 multitracker vraagt om een adpater die 9V volt levert en 200MA
Boss heeft uiteraard zijn eigen adpater voor circa 35 euro te koop.

Nu heeft Alecto de GS-300
Een universele adpater, gestabiliseer, DC die ook 9V levert bij Maximaal (??) 300 MA

Mijn vraag is:
Kan het kwaad dat er 300 MA ipv 200 MA geleverd wordt?
Heeft iemand ervaringen met andere adpaters die goed werken??

Ik hoor het graag!

Volgens mij was het zo: te veel mA maakt niet uit bij gelijke Volt, te weinig is niet goed. Met andere woorden: kan gewoon.

update: idd.

• * Wisselstroom (AC) of gelijkstroom (DC), moet absoluut kloppen met wat het aparaat vraagt. Wisselstroomadapters zijn overigens vrij zeldzaam.
    * De spanning in Volt, moet kloppen met het apparaat. Dus niet hoger en ook niet lager.
    * De maximale stroom in milliAmpère (mA), mag hoger zijn, maar niet lager dan wat het apparaat aan stroom vraagt.
    * De polariteit, welke aansluiting van de plug is de min en welke de plus. Erg belangrijk! Sommige apparaten zijn beveiligd tegen verkeerd om aansluiten, maar veel ook niet... Bij een wisselstroomadapter speelt polariteit uiteraard geen rol.

http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm?page=college_adapters.htm

Je moet eens kijken wat je stopcontacten voor vermogen kunnen leveren, terwijl je daar ook je spaarlampjes van 11 watt aanhangt. :geslaagd:

Origineel geplaatst door fisherking
Die polariteit...

Hoe kom ik daar dan achter???

Als het goed is staat dat wel bij de aansluiting op de Boss. Ik weet alleen zo niet hoe de polariteit van die Alecto geregeld wordt. Zit vast wel een kleine handleiding bij. De symbolen die daarvoor gebruikt worden zijn vrij universeel. Als die Alecto in een winkel koopt, zou ik het apparaat meenemen en de winkelier je laten helpen. (En daarna alles met dikke vette tape vastzetten, zodat je niet per ongeluk de instellingen verandert en je Boss sloopt)

BOSS+PSA+230+P+ALIMENTATION+TRANSFO-2.JPG

Plusje dus aan de buitenkant, en minnetje dus aan de binnenkant.

Tijd om van het mooie weer te genieten nu...

Back