Hoe maak je dit geluid??

Origineel geplaatst door 6 trak
zaagtand + (multi stage) phaser

Dat is wel een erg karige howto zes, geef eens wat meer prijs!

Ik hoor goed gebruikte portamento, een snelle envelope op de filter en waarschijnlijk idd een zaagtandje.

Bij nader inhoor zal het wel geen portamento zijn maar een pitch envelope die min of meer hetzelfde ingesteld is als de filter envelope, maar dan trager..

wat zou het multistage van de phaser dan doen? Een soort S/H phaser ipv van normale sine/triangle lfo??

Origineel geplaatst door dsil
Dat is wel een erg karige howto zes, geef eens wat meer prijs!
maar het komt wel een heel eind in de richting... de rest heb ik voor jouw bewaard ;)

die lage blubbertikjes is een erg lage pitch, ik hoor verder slide op de pitch...
geen filter envelope want dat is gewoon het phaser in combi met pitch slide up fenomeen...

Origineel geplaatst door dsil
wat zou het multistage van de phaser dan doen? Een soort S/H phaser ipv van normale sine/triangle lfo??
triangle... duidelijk hoorbaar toch?

Laatst gewijzigd:
Bedankt 6

Bedankt 6

Aha het lijkt er idd erg veel op ik was al best wel lang opzoek naar zoen soort geluid niet gedacht dat het zo simpel zou zijn :P bedankt wat betreft de phaser heb ik er twee de ene is een "bleu"phaser en de ander een U_VB het klinkt alsof de U_VB minder stages heeft dan de blue phaser de stages kan ik helaas niet instellen :(

idd geinig gedaan roel! :)

en inmiddels al 49 keren gedownload.

Origineel geplaatst door Sidx8580
hmm met wat distortion der bij en dan door een hp filter klinktie ook wel fet
nu ben je goed bezig want je gaat je eigen ingredienten er aan toevoegen i.p.v. iets pcies zo na te willen maken :okdan:

ik heb er ook weer een loike patch bij waar ik weer 1001 liedjes mee kan maken ;) zal eens kijken of ik binnenkort het resultaat ergens kan neerzetten

Back