10 november 2007: Gert Emmens, Moonbooter, Stephen Parsick live, Gasometer Oberhausen

CS80

Stamgast
10 november 2007: Gert Emmens, Moonbooter, Stephen Parsick live, Gasometer Oberhausen

Hoi mensen,

op 10 november aanstaande gaan de Nederlandse EM muzikant Gert Emmens, de Duitse Trance/Techno/Ambient producer Moonbooter en ik (Stephen Parsick, trouwens) samen optreden in de Gasometer Oberhausen, Duitsland. De Gasometer is een reuze industriele gastank uit de jaren 20 van de afgelopen eeuw met een natuurlijke nagalm van bijna 20 seconden. Een *errug* indrukwekkende plaats om een optreden met electronische muziek te verzorgen.

Gert gaat, denk ik, symfonische EM in de stijl van zijn diverse cd´s spelen; Moonbooter (Bernd Scholl) gaat iets meer de ambient trance richting op, en ik zal een optreden met industrial dark ambient music (stijl te vergelijken met Lustmord, volgens een paar recensies) verzorgen.

Het geheel zal rond 12 uur ´s middags van start gaan, het laatste concert eindigt rond 5 uur ´s namiddags. Er is volgens mij nog géén programmering qua volgorde van optredens dus wees er op tijd bij als jullie belangstelling voor een bepaalde act of drie hebben ;). De Gasometer ligt vlakbij de snelweg A42 en is vanuit Nijmegen, Arnhem of Venlo nogal makkelijk bereikbaar. Toegang kost 6 Euro voor volwassenen (4 Euro met korting voor studenten, 65plussers, gehandicapten enz.). Er is geen beperking want er zijn voldoende aantallen plaatsen beschikbaar.

Voor nadere info kan je terecht op www.schallwen.de, www.emportal.info, www.groove.nl of op www.gasometer.de. Ik denk dat je ook bij Gert op zijn website wat informatie kan vinden.

Bedankt voor je attentie, groeten,

Stephen.

Zeker aan te raden. Ik heb er vorig jaar gespeeld te zamen met de mannen van EL-KA (Hajo Liese & Till Kopper).

Stephen : Ik hoop dat je beter weer hebt, dan wij vorig jaar.

Attachments

• gasometer05.jpg
    gasometer05.jpg
    16,1 KB · Bekeken: 116
Origineel geplaatst door René
Zeker aan te raden. Ik heb er vorig jaar gespeeld te zamen met de mannen van EL-KA (Hajo Liese & Till Kopper).

Stephen : Ik hoop dat je beter weer hebt, dan wij vorig jaar.

Bedankt voor het plaatje, René :) . Zó ziet dat eruit in die koektrommel, mensen!

Het blijft er ook het hele jaar koud in, dus warme kleding meebrengen :). Gelukkig regent het er niet in... en de sneeuw blijft er ook buiten voor...

Stephen

En ik was vorig jaar de enige Nederlandse bezoeker... Inderdaad een indrukwekkende lokatie maar wel erg donker. Dus Stephen (en ook Gert) zorg dat je in ieder geval iets van licht meeneemt. Zowel voor jezelf als voor het publiek is het wel handig als je iets kan zien.

En zo ziet de Gasometer er van buiten uit:

Attachments

• gasometer 1.jpg
    gasometer 1.jpg
    242,3 KB · Bekeken: 118
O ja, de Gasometer is vlak naast het hele grote winkelcentrum Centro. Handig om moeder-de-vrouw te droppen ;)

En nog even een plaatje van onze René in actie in de Gasometer

Attachments

• gasometer 3.jpg
    gasometer 3.jpg
    231,4 KB · Bekeken: 120
Hey Eric, bedankt !!

Je foto's die je me toe gestuurd had zijn klasse !!!

De geluidskwaliteit van de sets zijn niet optimaal. Opgenomen met een stereo microfoon rechtstreeks naar een portable minidisc.

Ja, tijdens de concerten lopen er wel bezoekers langs die eigenlijk geen belangstelling in de concerten zelf hebben maar alleen de Gasometer willen bekijken. Daardoor wordt het dan wat rommelig en lawaaierig. Ik hoop echter dat het niet zo erg zal tegenvallen. Voor liveopnames zal ik een Crown SASS-P Mk. 2 microfoon meenemen, dat zal best voldoende zijn.

Stephen

Ik hoop dat je iets beter weer hebt, dat scheelt toch al gauw in het bezoekersaantal. Is het eveneens meenemen van een digi-multitrack zoals bv een Korg D1200 / D1600 geen optie? Ik heb het Gert Emmens tijdens E-Live ook geadviseerd. Hij zou er voor gaan kijken.

Om eerlijk te zijn... hoe minder toeschouwers er aanwezig zullen zijn, hoe minder lawaaierig wordt het :) . Maar ik denk dat er een redelijke aantal bezoekers zal komen omdat er intussen nogal veel reclame voor gemaakt is. Het zal dus niet een leeg auditorium betekenen :).

Ja, ik ga misschien een oude multitrack meenemen maar de opnametijd is daar nogal beperkt... da´s voldoende voor één optreden maar niet voor drie. Misschien gaat er nog iemand komen die een liveopname zal verzorgen.

Stephen

Back