Cubase .wav en A3000

Toon

Ursa Major
Ik probeer met Cubase m'n sample libraries om te zetten van 24 bit naar 16 bit .wav files via de Pool--> convert functie. Nu op't eerste zicht zijn al de files 44,1 Khz/16 bit/mono/.wav en toch krijg ik ze niet via A3Kdisky naar de harde schijf van m'n Yamaha sampler gecopieerd. Op één of andere manier accepteert het programma A3Kdisky deze .wav files niet.

Doe ik met Yamaha Tiny Wave Editor de conversie van 24 bit--> 16 is er geen probleem (dit duurt alleen echter verschrikkelijk lang aangezien je elke sample zelf moet importeren)

Dus iemand een idee wat Cubase anders doet ... bestaat er misschien iets gelijkaardigs in freeware?

Blijkbaar had ie problemen met de lengte van de namen van de samples . Samples zijn nu geïmporteerd, nu heeft die fukkin kutbak er opeens overal een noiseburst opgeplakt achteraan =(

Wat een kutsampler is dit, ongelooflijk!

Origineel geplaatst door Toon
Blijkbaar had ie problemen met de lengte van de namen van de samples . Samples zijn nu geïmporteerd, nu heeft die fukkin kutbak er opeens overal een noiseburst opgeplakt achteraan =(

Wat een kutsampler is dit, ongelooflijk!
ik denk toch dat het aan jou ligt :geslaagd:

Origineel geplaatst door Ramoonus
ik denk toch dat het aan jou ligt :geslaagd:

Aan wat ligt die noise dan, als je het dan toch zo goed weet ...

als het goed is is de transfer 1 op 1

het kan clipping zijn (hardwarematig of softwarematig)

of het zit in het originele bestand

zo niet dan zit het in de transfer

Als ik de sample importeer via een diskette heb ik er geen last van. Dus het zit in de scsi overdracht of het programma disky. Nu staat er in de handleiding van disky ook nog dat de samples geen extra data mogen hebben (looppoints of zoiets) , maar hoe zie ik of er extra data in die .wav zit?

Wat zou er bij de scsi overdracht fout kunnen gaan? Verkeerde termination ergens of zo? Maar dan zou ik denken dat het gewoon niet werkt?

Origineel geplaatst door Toon
Als ik de sample importeer via een diskette heb ik er geen last van. Dus het zit in de scsi overdracht of het programma disky. Nu staat er in de handleiding van disky ook nog dat de samples geen extra data mogen hebben (looppoints of zoiets) , maar hoe zie ik of er extra data in die .wav zit?

Wat zou er bij de scsi overdracht fout kunnen gaan? Verkeerde termination ergens of zo? Maar dan zou ik denken dat het gewoon niet werkt?

Ik denk dat het inderdaad extra info van de sample is. Wellicht dat er meta info aan vast hangt (kan dat bij wavjes?)

Termniation is het sowieso niet, want dan werkt het niet. En wellicht is het A3kdisky, maar dat weet ik niet, want dat heb ik nooit kunne gebruiken.

Is het bij alle geimporteerde samples of alleen bij sommige?

Back