Philips RobotSkin

goran

1984
Het zal jullie vast wel zijn opgevallen, die philips reclame met die robot .. het valt me op dat het melodie lijntje erg fijn, snel en korrelig ( op een goede manier ) klinkt .. de sound veranderd daardoor erg precies en op de fractie lager of hoger .. ik weet niet precies hoe ik dit moet uitleggen maar vraag me af hoe je zo`n effect krijgt .. het lijkt wel een beetje op hoe aphex twin het ook doet .. is daar iets speciaals voor?

voor de mensen die het niet kennen, kheb het nummer als bijlage toegevoegd,
Het muziek is van Raphael Ibanez Di Garayo.

Attachments

• robotskin_tvc_music.mp3
    988,4 KB · Bekeken: 98
off topic: die Raphael Ibanez Di Garayo maakt wel fantastische muziek hoor! op zijn website ( http://www.raphaelibanez.com ) ,bij shortfilms bijvoorbeeld, zijn enkele samples te horen, oef zeg, zeer knap!

Vet hoor idd!!

Maarre...ik kan me niet voorstellen dat er niemand op deze forum is die het niet weet!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeelp

Echt super vet nummer bij die Philips reclame.

Neigt een beetje naar James Holden / experimentele electronica achtige dingen.

Ik neem aan dat jij het hebt over dat geluid wat midden in de reclame erbij komt?
Volgens mij heeft dat effect alles met pitch/(de)tuning (met een LFO daarop ofzo) te maken
of is het een fase truuk.

Persoonlijk heb ik recent een geluid gekregen met de Waves MondoMod, die een beetje op een dergelijk
effect lijkt.

Maar als iemand er iets meer weet over hoe, dan komt u maar.

Als ik dit soort geluiden hoor dan moet ik altijd meteen denken aan Native Instruments Absynth om een of andere reden.
Ook wel aan Reaktor...

Met absynth kun je in ieder geval wel goed van die zwefende geluiden maken en ik denk dat het "korrelige" zoals jij het omschrijft een gevolg is van zeer creatief en kunstzinnig inzicht in het betere copy-paste segment is!!!

Grote waardering voor deze gast!

Zo nou.... pffff.... ik blijf die reclame kijken en elke keer weer compleet in trance en totale kippenvelaanval als ik 'm zie.

MEESTERLIJKE RECLAME MET MEESTERLIJKE MUZIEK!!!

Die clip en muziek zijn een Bjork rip off. Clip lijkt hetzelfde als "all is full of love" en dergelijke muziek maakte Bjork 10 jaar geleden ook. Dat maakt het er niet minder cool om, het viel me alleen op.

Laatst gewijzigd:
Back