Vertraging Virus TI

GekkeMang

Its all music
Hooi allemaal,

Ik weet dat er al veel toppics zijn over de virus ti maar ik kom er niet uit en hoop met dit topic tips te krijgen

Ik ben begonnen met Fruity Loops en ben nu een tijdje bezig met cubase..

Mijn Virus TI doet het in bijde programmas maar in fruity loops blijf ik een vertraging houden van ene paar mili seconden! (niet mee te werken) in Cubase looptie wel redelijk gelijk (het werkt maar het kan nog strakker!)..

Ik heb mij virus aangesloten via USB mijn computer in. (Ik hoorde her en der dat via MIDI beter is, zo ja kan iemand uitleggen hoe ik dat doe? is dat gewoon met een speciaal kabeltje van me MIDI IN/OUT naar de MIDI IN/OUT van mijn geluidskaart?)

In fruity loops een dikke vertraging, in cubase ook maar een stukje beter.. ik volg het niet meer! Dit met dezelfde instellingen)

Ik heb een EMU1212.. Bij de instellingen heb ik zitten rommelen maar ik kom er echt niet uit..

iemand tips!? I hope so!

Laatst gewijzigd:
Als je vertraging tijdens het inspelen bedoelt, kun je tijdens het inspelen beter de analoge audio-outputs gebruiken.
Na het inspelen zet je deze weer terug op USB.

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Als je vertraging tijdens het inspelen bedoelt, kun je tijdens het inspelen beter de analoge audio-outputs gebruiken.
Na het inspelen zet je deze weer terug op USB.

Dit kan ik bij cubase is proberen, maar als ik hem dan weer terugzet op usb blijf je het houden natuurlijk..

in cubas wordt die vertraging automatisch verholpen, in fl niet moet je het zelf doen....pdc heet dat.(plugin delay compensation ofzo) het is een soort buffer wat doorgegeven wordt aan je host.....die compensatie moet je zelf instellen in fl(in je mixer daar staat iets van delay)en die moet je instellen...op alle andere gebruikte kanalen lekker omslachtig.

maar de oldskool manier met MIDI kabels werkt gewoon goed, en goed is goed toch. Dus midi en audio kabels ertussen.

Origineel geplaatst door plieuw

maar de oldskool manier met MIDI kabels werkt gewoon goed, en goed is goed toch. Dus midi en audio kabels ertussen.

Dus met MIDI ben ik van die vertraging af denk je?

Links onderin je VirusControl zit een knop "live mode"
heb je die al geprobeerd?

Origineel geplaatst door Kenny
Links onderin je VirusControl zit een knop "live mode"
heb je die al geprobeerd?

Ga ik straks even doen! wat doet/houd dat nou precies in?

die functie zorgt er voor dat je minder latency hebt bij programma's als ableton live en FL.
heb je wel de laatste update in de ti zitten? 2.5.1

Origineel geplaatst door plieuw
in cubas wordt die vertraging automatisch verholpen, in fl niet moet je het zelf doen....pdc heet dat.(plugin delay compensation ofzo) het is een soort buffer wat doorgegeven wordt aan je host..

Vandaar dus dat de vertraging in Fruity veel erger is..

Ik ga zo is proberen met die live mode

Origineel geplaatst door GekkeMang
Vandaar dus dat de vertraging in Fruity veel erger is..

Ik ga zo is proberen met die live mode en mischien maar is MIDI aansluiten..

Back