De nieuwe I-mac is er!!!

lo-fi

...Het maakt geluid...
Dan denk je natuurlijk, die gekleurde eitjes, die ken ik al lang, maar dit is de NIEUWE I-mac. Met 15" TFT !!! Sorry ik werd 'n beetje opgewonden. Kijk zelf ff:

http://www.apple.com/

Of dit filmpje:

http://www.apple.com/hardware/video/newimac_intro_320.html

Ik wil er een. 828 fw interface eraan en gaan. Supercompact, geen ventilator, perfect scherm.... AH... AH...AAAAAAH. (oeps... sorry.)

Laatst gewijzigd:
Dit vind ik net zo'n doorbraak als de eerste iMac. Hopelijk gaat ie net zo goed verkopen of beter dan de eerste.

Als je weinig ruimte hebt en het moet bij het interieur passen, dan is dit ding IDEAAL!

En hij heeft een 800 MHz G4 aan boord (let wel: maar 256Kb cache) en dat is zeker niet verkeerd!

Jammer dat de PowerMac lijn nauwelijks verbeterd is, ik hoorde 1.4 GHz geruchten van te voren :(

De eerste nederlandse prijs die ik kon vinden is € 1554,- ex. btw voor het 700 mhz model. Dan heb je dus 'n G4 met TFT. Je moet 'm eigenlijk pas over 'n half jaar kopen, wanneer het OSX-midi-USB gebeuren helemaal uitgezocht is en Cubase X uit is. Tegen die tijd kost het 800mhz model 1500 Euro. Beter.

Laatst gewijzigd:
Ik zie geen PCI sloten of midi poorten e.d.

Dan moet je dus gaan werken met USB midi en firewire audio interfaces.

En weer geen floppy drive 8o)

Laatst gewijzigd:
Sh*t ....Ik zoeken en zoeken op de apple pagina en ja hoor staat ie gewoon op de eerste pagina. Misschien leuk voor thuis maar nie voor de deuntjes ...denk ik. Hp heeft toch ook al zoiets kleins?
ff checken
ja dit is um

Alle grote fabrikanten hebben al dergelijke compacte PC's.

Alleen qua vormgeving blijft de iMac toch altijd erg uniek.

Je vergelijkt die HP toch niet serieus met de G4 Imac? Goed, ik ben zwaar mac-bevooroordeeld & ik wil hier geen mac <-> pc ding beginnen, maar als het om geile vormgeving gaat dan is het 'no contest.'

Hee en check dit dan: midi is op OS niveau ondersteund in OSX. Correct me if i'm wrong, maar volgens mij is dat voor het eerst sinds de atari!
Dat wisten we al, maar MOTU heeft de eerste drivers al klaar:

MOTU ANNOUNCES MAC OS X DRIVER FOR ITS ENTIRE LINE OF USB MIDI INTERFACES

MOTU, Inc. (www.motu.com) recently announced its first product for Mac OS X - a USB MIDI driver for all MOTU MIDI interfaces, including the 2x2 FastLane-USB, 4x6 micro express-USB, 8x8 MIDI Express XT-USB and the 8x8 MIDI Timepiece AV-USB interface/universal synchronizer. The MOTU USB driver was coded from the ground up to leverage Mac OS's new "CoreMIDI" architecture, making all MOTU USB MIDI interfaces compatible with all Macintosh software that supports standard Mac OS X MIDI drivers.

"With MIDI services integrated into the operating system and a flexible driver model, Mac OS X allows MOTU USB MIDI interfaces to deliver sub-millisecond timing accuracy to all MIDI software under Mac OS X," said Jim Cooper, MOTU Marketing Director. "This is a major leap forward in performance and interoperability for the entire Mac platform."

MOTU MIDI interfaces for Mac OS X take full advantage of USB's benefits, including plug-and-play ease of use, high-bandwidth I/O, low-jitter isochronous performance, hot-swapping, expansion via a standard USB hub, and the ability to mix and match different interface models. The MOTU USB MIDI driver for Mac OS X provides universal compatibility with all MIDI software that supports Mac OS X MIDI, without the need for third-party extensions. In addition, all MIDI software for Mac OS X can take advantage of MOTU's MTS (MIDI Time Stamping) technology, which provides a third of a millisecond timing accuracy for every MIDI event transmitted between a MOTU interface and the computer.

A public beta of the MOTU USB MIDI driver for Mac OS X in now available for download at www.motu.com/english/download/

mmm...volgens mij moet ik je dan maar corrigeren ;)

als ik me niet vergis heeft MS Windows al vanaf versie 3.1 MIDI-ondersteuning in het OS..zeker weten doe ik het vanaf Windows95...

Olaf

Orgineel geplaatst door lo-fi
Je vergelijkt die HP toch niet serieus met de G4 Imac? Goed, ik ben zwaar mac-bevooroordeeld & ik wil hier geen mac <-> pc ding beginnen, maar als het om geile vormgeving gaat dan is het 'no contest.'

Alleen is dat totaal niet van toepassing. Een mac/pc is er toch niet om aan de muur te hangen en er naar te gaan zitten kijken? >:|

Orgineel geplaatst door lo-fi
/[/url]

t'Ging me hier alleen om het formaat 8)

Orgineel geplaatst door olafmol
mmm...volgens mij moet ik je dan maar corrigeren ;)

als ik me niet vergis heeft MS Windows al vanaf versie 3.1 MIDI-ondersteuning in het OS..zeker weten doe ik het vanaf Windows95...

Olaf

Bestaat er niet een verschil tussen General MIDI toepassingen zoals je eigenlijk met je MIDI chip op je geluidskaart hebt, en het aansturen van synths via MIDI?

Ai, ik moet even bekennen dat ik ook weer niet zulke diepgaande kennis van computters en OSsen enzo heb. Waar het mij om ging is dat ik vrij veel nachtmerrie- verhalen over USB en midi gelezen heb; zelfs met 'actieve' interfaces: doe op cubase.net maar 'ns een search op 'midex 8'.
Ik ben geneigd te geloven dat de midi-ondersteuning in OSX een grote stap vooruit is. Dit is meer 'n 'ik geloof dat ik dat in SOS gelezen heb' verhaal dan dat ik mijn superieure technische kennis met jullie deel ;).

Nou nog een goedkope 2in 2uit versie van de 828 en ik ben blij.

krz: Is inderdaad niet van levensbelang, maar als ik moet kiezen tussen mooi en lelijk kies ik toch voor mooi. ;)

ben ook een sucker voor design, vind em erg mooi, maar helaas ben ik geen sucker voor Mac OS, ondanks dat ik er voor mijn werk wel regelmatig mee werk, ook met unix varianten..ben een echte windoos-man...

die USB problemen waren er inderdaad, maar zijn ook weer een beetje verleden tijd door betere support onder windows, betere drivers en hardware van de fabrikanten, kortom meer ervaring ermee...... alleen VIA chipsets zijn nog steeds een beetje tricky in combi met USB voor realtime toepassingen....beter is een intel chipset op je mobo...

je houdt helaas wel een limiet aan bandbreedte met USB, daarom is voor meer dan 6 sporen audio firewire inderdaad een betere oplossing....voor 2in, 2out kan je prima met USB werken hoor....

ben zelf op zoek naar een nieuwe 8x8 midi interface en patchbay, en denk dat het de edirol UM-880 gaat worden, die is ook USB.... als iemand daar ervaring mee heeft let me know....het lijkt de enige patchbay die standalone kan werken EN vanaf de frontpanel kan worden geprogrammeerd zonder software..

Olaf

USB...

Ja, ik weet dat het KAN, 'n paar kanalen audio over USB. Maar tot nu toe hoor ik bij alles kanttekeningen. Behalve bij de 828 FireWire interface. Dat emagic usb audio kastje (2|6?) schijnt ook wel OK te werken, maar in de eerste plaats onder logic. En daar zitten van die ***lige tulpjes op, en nog kost dat ding 'n rug.
Als ik 'n kaart zou kopen zou ik de Mia kopen; super audio kwaliteit, 2x balanced I/o en spdif. Meer heb ik niet nodig. Nou zou ik DIE specs graag in 'n firewire kastje zien. Tuurlijk, USB zou dat ook makkelijk aankunnen, maakt me niet uit, ALS HET MAAR WERKT EN STABIEL IS. En DAT heb ik nog steeds niet gezien.

(Oh, en flikker er dan gelijk 'n stuk of 4 midi poorten bij, en knal het geheel in 'n 19" kast. Maar ja, ik ben geen productontwikkelaar bij Motu of iets dergelijks.)

Orgineel geplaatst door olafmol
je houdt helaas wel een limiet aan bandbreedte met USB, daarom is voor meer dan 6 sporen audio firewire inderdaad een betere oplossing....voor 2in, 2out kan je prima met USB werken hoor....

Lang leve USB2.0 !

http://www.tweakers.net/nieuws/19376
http://www.tweakers.net/nieuws/19597
-----
Het belangrijkste voordeel van USB 2.0 is de hogere bandbreedte van 480Mbit, wat 40x zoveel is dan de bandbreedte van de 'oude' USB 1.1 standaard. USB 2.0 is backwards compatible met USB 1.1, wat dus een verdere standardisering zal vergemakkelijken

Back