MPC60II Drumgenerator realtime playback?

Quest

Ingeburgerd
Vraagje, ik heb een MPC60ii, ik kan sounds opnemen en assignen aan een program. Vervolgens kan ik recorden en een sequence terughoren. Probleem is dat ik na het assignen van een program en weer naar de Main Screen ga en de pads indruk geen geluid krijg. Ook niet tijdens het recorden, pas in de playback daarna hoor ik wat ik ingespeeld heb. Dit is enorm vervelend want ik heb pas achteraf het geluid dus heb niet echt controle. Dit geld alleen voor de sounds die uit de generator uit de MPC zelf komen, MIDI connections kan ik wel gewoon 'realtime' afspelen en beluisteren. Someone?

Welk OS draai je? Er lijkt me iets niet helemaal in orde... al mpc-forums geprobeerd?

OS 3.01. Mn account is niet meer terug te vinden op mpc forums als iemand daar de vraag zou kunnen stellen zou ook fijn zijn anders. Ik gebruik hem toch vooral als sequencer naar S950 maar toch, ik zou het graag weten.

Ik ken de mpc60ii verder niet maar de mpc2000 die ik heb heeft een midi local off optie.
Dan werken de pads dus ook niet direct op het geluid maar alleen via midi.
Op de 2000 in te stellen door naar het Program menu te gaan en dan de "midi" softbutton te kiezen.

Mogelijk dat de mpc60ii ook een dergelijke optie kent?

Ja ok, maar als ik record en inspeel tijdens het opnemen hoor ik niks, maar als die m daarna afspeelt gelijk wel. Dus dan hoor ik het resultaat wel alleen in realtime niks.

Met local off koppel je als het ware de sample engine los van de drumpads.
Dus op het moment dat je wat inspeelt hoor je inderdaad niets en bij het afspelen wel.

Dus check ff voor een local off optie "Local Mode" zou aan moeten staan.

Back