Super Jupiter op marktplaats (mks80)

G

Guest

Guest
met oa de volgende tekst:

MKS-80 softwareversie 4.0.
Voor de kenners verdient dit apparaat verder geen uitleg.
Onzin biedingen (beneden 1200,- euro) via mail worden niet beantwoord.

dan ben je volgens mij echt de weg kwijt, een bod beneden de 1200 voor een mks80 onzin noemen.

Origineel geplaatst door KiaM
Ze gaan voor veel meer inmiddels.
Bij Morel Veenendaal staat er 1 voor 1590 + controller MPG-80

Ja, met de controller erbij is het andere koek natuurlijk :)

Volgens mij is de prijs van een kale MKS-80 gemiddeld zo'n 900 euro.

Verkoper had geloof ik ook een Pro One die minimaal 1.000 euro moet opbrengen. Is ook echt aan de dure kant...

Serials number up to 511800 (OS Version 4) used standard CEM 3340 VCO chips. Most people claim that these early versions are disctinclty better.
Serial numbers from 511801 onwards (OS Version 5) used custom Roland chips. The Roland IR-3R03 VCO and IR-3R05 VCF. The cross-modulation and filter resonance were tamed to reduce distortion and the ADSR decay rate reduced.

Zegt iemand dit iets?

Ze gaan voor veel meer inmiddels.
Bij Morel Veenendaal staat er 1 voor 1590 + controller MPG-80

Ja maar da's een winkel...Winkels hebben altijd rare belachelijke prijzen totdat een of andere onbenul of arme donder daar binnen loopt en het gewoon koopt...

(uitzonderingen daar gelaten natuurlijk :D)

Origineel geplaatst door smackos
Ja maar da's een winkel...Winkels hebben altijd rare belachelijke prijzen totdat een of andere onbenul of arme donder daar binnen loopt en het gewoon koopt...

Was je er geweest?
Zag het er goed uit?
Bespaart mij een tripje,..
Als jij al een tripje naar Morel gemaakt hebt...

Los van de gein ff, wat is er belachelijk aan de prijs van Morel?
Als je dat al bedoelde.
De markt bepaald vaak de waarde van spullen. Dat zie ik persoonlijk vaak in de antiek handel.
Als zaken polpulair worden dan schieten de prijzen omhoog,.. Terwijl een paar maanden daarvoor er nog geen haan naar kraaide.
Op Ebay ging laatst hetzelfde setje van de hand voor 2800 euro.
Die prijs van Morel valt dan nog mee.
Toch?

Re: Super Jupiter op marktplaats (mks80)

Origineel geplaatst door Leo
met oa de volgende tekst:
....
Voor de kenners verdient dit apparaat verder geen uitleg.
...

Bij dit soort super-irritante teksten in een advertentie zijn de prijzen vrijwel altijd te hoog :D
(ook als zo'n tekst er wel zonder taalfouten bij staat)

Zelf heb ik ook een MKS-80 + MPG-80 en de prijs die Morel voor deze set vraagt is voor zover ik weet helemaal niet zo gek. Die controllers zijn redelijk zeldzaam volgens mij :)

Het is wel waar dat veel muziekwinkels doorgaans echt idiote prijzen vragen voor synths, vaak ook omdat ze er de ballen verstand van hebben. Als het oud is, zal het wel veel waard zijn - yeah, right :stupid

Los van de gein ff, wat is er belachelijk aan de prijs van Morel?
Als je dat al bedoelde.
De markt bepaald vaak de waarde van spullen. Dat zie ik persoonlijk vaak in de antiek handel.
Als zaken polpulair worden dan schieten de prijzen omhoog,.. Terwijl een paar maanden daarvoor er nog geen haan naar kraaide.
Op Ebay ging laatst hetzelfde setje van de hand voor 2800 euro.
Die prijs van Morel valt dan nog mee.
Toch?

Wacht maar totdat je hem thuis hebt staan dan denk je er wel anders over :D

2800 euro voor een MKS80+programmer...:confused: daar koop je een echte Jupiter 8 voor (en nog een andere synth erbij ook)

Ik zou ook liever een J8 willen maar das persoonlijk.

Ik heb dat gevonden over die chips. ik had gelijk :)
citaat:
Modellvarianten
Vom MKS-80 gibt es zwei Modellvarianten, die sich äußerlich nicht, aber innerlich schon unterscheiden: Bis zur Seriennummer 511799 verbaute ROLAND die bekannten VCO- und VCA-chips des US-Herstellers CURTIS (auch in den SCI-, OBERHEIM-, und MOOG-boliden zu finden!) Aller neueren Instrumente bekamen dann aber ROLAND eigene Chips sowie einen etwas anderen Filterchip (der etwas später auch im MKS70 – auch bekannt als „Super JX“- Verwendung fand) spendiert. Diese Maßnahmen resultierten in einem etwas anderen Klangbild. Soweit die Fakten. Welchem Typ nun der Vorzug zu geben sei, wird unter Fachleuten nach wie vor kontrovers diskutiert; wie immer eine Frage des Geschmacks...... (und darüber streitet man ... ?) In den Soundbeispielen ist übrigens noch die Ur-Version mit den Curtis-Chips zu hören!

Bron: http://www.amazona.de/index.php?page=26&file=2&article_id=212

Opzich wel iets waar ik persoonlijk op zou leten bij de aanschaf van een super jupiter.

Tsja, die dollar he.
Maakt alles duurder.

Origineel geplaatst door smackos

Morel behoort in ieder geval tot de uitzonderingen. Hun prijzen voor occasions liggen vaak gelijk of zelfs lager dan wat er hier op het forum gevraagd wordt. Ik hoor alleen positieve berichten over deze winkel (zelf nooit geweest).

Re: Re: Super Jupiter op marktplaats (mks80)

Re: Re: Super Jupiter op marktplaats (mks80)

Origineel geplaatst door levka
Bij dit soort super-irritante teksten in een advertentie zijn de prijzen vrijwel altijd te hoog :D
(ook als zo'n tekst er wel zonder taalfouten bij staat)

Het is een beetje paniekerig allemaal, hij verkoopt ook een AX80 en een Pro One met eveneens dergelijke teksten. Ik denk dat ie geld nodig heeft.

Back