De beste AD/DA converter

locomilo

Gone too soon
Er zijn er zoveel, ik zie door de bomen het bos niet meer. Waar staan al die termen voor en hoe weet je of de ene interface beter is dan de andere?

Wat is nou de beste manier om je analoge signaal je computer binnen te krijgen, en samples vanuit je computer naar bijv. je analoge filters of effecten te sturen? Welke converter is de beste?

beetje overdreven allemaal vind ik.

Gewoon een leuke kaart kopen, ik heb zelf een emu1820m en die kan prima analogesignalen doorgeven...

Wil je heel goeie apogee nemen....
maar ik denk dat dus overdreven is voor een homestudio....

Ik zoek eigenlijk een extern apparaatje. Vraag me af hoe je onderscheid maakt tussen al dat aanbod. Vaak zijn de specificaties ook het zelfde, hoe weet je dan wat beter is...

Als je wil weten hoe het allemaal in elkaar zit heb je hier een heldere uitleg zonder al te veel wiskunde.
http://www.dspguide.com/ch3.htm

Waar het praktisch op neerkomt is dat dit een vrij subjectieve materie is. Tussen de goedkope convertoren en "normale" convertoren zit er een vrij groot kwaliteitsverschil. Maar eens je in de hogere prijsklasses gaat wordt het kwaliteitsverschil steeds kleiner, en betaal je dan eerder voor een bepaalde klankleur in combinatie met wat goede convertoren.

Gewoon een leuke kaart kopen, ik heb zelf een emu1820m en die kan prima analogesignalen doorgeven...

Voldoet inderdaad.

Re: De beste AD/DA converter

Origineel geplaatst door locomilo
Welke converter is de beste?

Lavry Gold of Prism audio dream.
Ik ben er nog niet uit. :W

Back