Roland JX-3P - MIDI IN

seiko

Unprofessional Abuser
Hi,

Ik vind nergens terug welke MIDI IN signalen de JX-3P kan ontvangen (ik bedoel daarmee CC's).
Zijn de parameters via midi aanstuurbaar ?
...want dan zou ik op een UC33 een template kunnen maken om de JX sounds te tweaken als alternatief voor de PG200

k zie het zelf al...niet mogelijk (tenzij modif)

..moest er iemand zo'n PG200 liggen hebben voor een goei prijsje...

neen, standaard ontvangt die JX geen Midi CC data of sysex...enkel note on en pitchbend en misschien nog iets maar in elk geval niks om de sounds mee te editten :-(

maar er blijkt een midikit te zijn van een nederlander :

http://organix.inque.org/proj_jx3pexp.html

The Roland JX-3P synthesizer is a nice analog synth produced in 1983. Today people still use this synth very often. The JX-3P was one of the first synthesizers with MIDI. The sounds can be edited from the frontpanel and with a PG-200 programmer. One of the biggest disadvantages is that the MIDI functionality is very limited. No SysEx or CC support was implemented. It is impossible to edit the sounds via MIDI. The second disadvantage is that the PG-200 programmer and the MIDI-IN can not be used simultaneously.

To solve these shortcomings, a JX-3P MIDI Expansion kit is designed. This kit adds a lot more MIDI functionality to the Roland JX-3P synthesizer.

This upgrade kit offers:

simultaneously use of the MIDI Input and PG-200
control the JX-3P realtime with standard MIDI CC messages. (i.e. with a MIDI-Knob controller). No need anymore for a real PG200 to tweak your JX-3P with knobs
all knobs and switches on the PG-200 send out standard MIDI CC messages.
create, load and store new JX-3P patches with your computer, and share them with other people.
select the MIDI channel on the JX-3P as 1, 2, 3 or OMNI
velocity sensitivity (MIDI input only, not the keyboard)

Origineel geplaatst door dsil
Is het geen sysexprogrammer??

Wellicht kan het (net als bij de alpha juno) met een behringer BCR??

forget it... via midi valt nix te programmeren... ontvangt slechts Note On/Off, Pitchbend en PrgChange...

en zo moeilijk is het nou ook weer niet om via het front panel te programmen...

Front Panel programmeren gaat zeeeeer makkelijk. Zeker met de op de synth bedrukte cheatsheet :)

Origineel geplaatst door 6 trak
forget it... via midi valt nix te programmeren... ontvangt slechts Note On/Off, Pitchbend en PrgChange...

en zo moeilijk is het nou ook weer niet om via het front panel te programmen...

Wat stuurt de pg-200 dan uit? Dat is toch een soortgelijke programmer als de pg300, dus dat stuurt toch of sysex of midi uit?

Origineel geplaatst door dsil
Wat stuurt de pg-200 dan uit? Dat is toch een soortgelijke programmer als de pg300, dus dat stuurt toch of sysex of midi uit?
nee, dat is geen pure MIDI data, daarbij is de DIN plug/connector ook anders...

Laatst gewijzigd:
De pg200 wordt op een aparte databus aangesloten dus het zullenl waarschijnlijk gewoon digitale waardes zijn die met midi niks te maken hebben.

Is er iemand die ervaring met de hierboven genoemde kit heeft? Mij lijkt het namelijk wel interessant om die in te bouwen.

D.I.Y.

D.I.Y.

Origineel geplaatst door M01C
Front Panel programmeren gaat zeeeeer makkelijk. Zeker met de op de synth bedrukte cheatsheet :)
jij bedoeld rechts op de synth waar normaal de PG-200 op kan staan... maar
ik had het zelfs nog makkelijker gemaakt, stukkie papier verdeeld in 16 hokkies voor parameter icoontjes met een extra randje aan de onderkant die ik omgevouwen tussen de knoppen (aan de bovenkant dus) kon laten zakken ...

:eureka:

Attachments

• ____jx3p_diy.gif
    ____jx3p_diy.gif
    87,1 KB · Bekeken: 82
Ik heb me de handleiding van die kit eens bekeken maar ik begin er niet aan. Je moet printbanen gaan onderbreken en componenten weghalen. Dus als je je jx3p in originele staat wil terugbrengen heb je een probleem. Als ze nou gewoon die kit op de ingang van de pg200 hadden gemaakt was het veel slimmer.

Origineel geplaatst door manvsmachine
Ik heb me de handleiding van die kit eens bekeken maar ik begin er niet aan. Je moet printbanen gaan onderbreken en componenten weghalen. Dus als je je jx3p in originele staat wil terugbrengen heb je een probleem. Als ze nou gewoon die kit op de ingang van de pg200 hadden gemaakt was het veel slimmer.
er zou eigenlijk gewoon een kastje moeten komen die MIDI data omzet naar een PG signalen... dan kan je extern editten... echter nutuulk nog steeds niet realtime tweaken als er tevens een sequence via midi loopt want dan blijft je waarschijnlijk hetzelfde euvel houden als dat je een pg-200 zou hebben aangesloten...

PG EN MIDI signalen tegelijk ontvangen wil de JX niet aan beginnen nl...

Origineel geplaatst door seiko
maar er blijkt een midikit te zijn van een nederlander
en zit zelfs op het forum... https://www.synthforum.nl/forums/member.php?s=&action=getinfo&userid=19988

Laatst gewijzigd:

ik heb de kit ingebouwd op de jx3p van een vriend. inbouwen in een fluitje van een cent, en waarom zou je, eenmaal ingebouwd, de kit eruit willen halen ?

de jx heeft enkel meer functies, werkt zonder problemen en van buiten zie je er helemaal niets van.

De pg200 wordt op een aparte databus aangesloten dus het zullenl waarschijnlijk gewoon digitale waardes zijn die met midi niks te maken hebben.

Is er iemand die ervaring met de hierboven genoemde kit heeft? Mij lijkt het namelijk wel interessant om die in te bouwen.

Ok, weer wat geleerd, dat wist ik niet. Ik was in de veronderstelling dat het gewoon via midi ging.

My Bad :D

Ik heb ooit de midi kit uut mun 808 gesloopt...

Back