3 mics + effecten dj mixer + monitoren... help!

anthonievos

Stamgast
Hallo,

Ik zoek het volgende: ik treed regelmatig op met 3 zangeressen. Het punt is dat ik deze
zelf over mijn dj mixer wil kunnen inmixen met de track en over de vocalen met effecten geinen. Maar de zangeressen moeten zich nog wel ''normaal zonder effecten'' over de monitoren horen.
Weet iemand hier een oplossing voor, bedoel ik mee een compact redelijk goedkope oplossing.
Kan ik bijvoorbeeld met een DI's werken?
Ik hoef de 3 zangeressen niet persee op me dj mixer qua volume en eq kunnen mixen. Is hier een DI'tje voor die dit kan (volume i.i.g). En kan ik dan de output van deze DI binnen laten komen als een line kanaal op me pioneer?

Ps. graag een compacte oplossing, ik heb geen zin om bij wijze van spreken met een midas mixer rond te lopen.

Thank you

Greetsz Tony

Wat voor mixer is 't? Heeft ie microfoon preamps? Aux out?
Ik snap niet helemaal wat je met die DI wilt doen. Een DI met volumeknop!?!? Je kan met een DI niet een microfoon in een line signaal omzetten, daar heb je een mic preamp voor nodig.
Volgens mij moet je zoiets hebben: http://www.behringer.com/1202/index.cfm?lang=eng
daar prik je de microfoons op en stuur je geluid naar zowel de monitor als je eigen mixer.

Klopt

Klopt

Klopt je heb gelijk,
Is ook een vrij simpele oplossing idd , kwam er gister ook achter.
Nu alleen nog een dj mixer waar je meerdere effecten over een kanaal
kan prikken. De pioneer's mixers kunnen geloof ik maar 1 effect te gelijk
over een kanaal zetten he?

Thnks!

Re: Klopt

Re: Klopt

Origineel geplaatst door anthonievos
Klopt je heb gelijk,
Is ook een vrij simpele oplossing idd , kwam er gister ook achter.
Nu alleen nog een dj mixer waar je meerdere effecten over een kanaal
kan prikken. De pioneer's mixers kunnen geloof ik maar 1 effect te gelijk
over een kanaal zetten he?

Thnks!
Ik heb totaal geen verstand van dj mixers. Voor dat soort dingen kun je ook beter op een dj forum kijken, bijvoorbeeld http://www.deejayforum.nl/
Je kan natuurlijk ook een simpele effectprocessor tussen dat behringer mixertje en je dj mixer zetten.
Maar wil je over iedere vocaal apart een effect, of 1 over alledrie?

Ik zou er gewoon een mixertje tussen zetten. Goedkoop mixertje halen, daar de mics in prikken,2 line out, 1 keer naar monitor voor de dames en de andere in je mixer. (DJM800 van pioneer heeft zelf genoeg leuke effecten onboard, anders misschien nog een effectenbakje?)

My 2 cts.

Het lijkt me in ieder geval niet handig om die drie signalen apart in je mixer te sturen, zo zou ik niet kunnen draaien en daarbij, bijna alle DJ tafels hebben 4 kanalen. (De dateqs vaak wat meer...) Hangt ook van je set af.

Inderdaad een klein mixertje voor de microfoons gebruiken en van daaruit naar monitor en DJ-mixer uitsturen.

Kijk anders eens naar de Numark 200FX
is bij mijn weten de enige dj-mixer waarbij je op elk kanaal ook een microfoon input kan selecteren.
Hij heeft één mic input aan de bovenkant, en 4 kanalen die line / phono / mic schakelbaar zijn.
Kan dus precies met 3x mic en 2x phono/line.
Er zitten ook effecten op en verder gewoon 3-delige toonregeling.
Kost iets van 300 euro.
Verwacht geen topkwaliteit, maar t is wel een alles in één oplossing.

Is idd wel ideaal, maar boven mijn budget helaas.
Ik vind het wel een kans voor middenklasse mixer fabrikanten om ook meer
ala X0ne 464 mixers op de markt te brengen. Behringer kloontje of zo :)

Back