MOTU Ultralite of want anders?

Myzrael

Swoooooosh
Hey beste mensen,

Ik heb gisteren de Presonus Firepod thuis ontvangen. Opzich niks mis met de geluidskwaliteit (alleen over de mic pres ben ik niet echt verbaast want die zijn vrij standaard qua kwaliteit) alleen de latency is te hoog. Ik draai op top hardware Sony vaio fe31m (1,83ghz core2duo) en heb onder OS X en onder Windows de kaart geprobeerd. Beiden gaven eigenlijk precies hetzelfde resultaat qua latency. Onder de 200 samples krijg ik hem gewoon niet zonder klikken als ik in ableton een beetje bestand afspeel dat zo'n 35% gebruikt of ietsje meer. Dan spreek je op 96khz over een totale latency van richting de 11ms. Veeeeels te veel voor mijn eisen (live vocal met effecten en gitaar met guitar rig en amplitube 2)
Ik heb gewoon de eisen van minimaal 8 outputs of meer , 2 mics pres niet veel meer (want de kwaliteit laat vaak te wensen over...liever twee goede dan 8 matige) en super drivers en geluid.
Nu zit ik dus te twijfelen......ik wil beste de MOTU kopen die weer duurder is maar ik wil geen risico lopen dalijk hetzelfde probleem te hebben. Heeft iemand van jullie met de MOTU ervaring?
Anders vrees ik dat mijn enige optie RME met cardbus interface gaat worden maar dan ga ik richting de 800 euro en dat loopt nogal in de papieren.....

Alvast erg bedankt.

Origineel geplaatst door Alex Omega
jij werkt live op 96khz? beetje onzin niet...

probeer gewoon 44.1 of 44 khz

Nee, maar wel thuis. Live is bijzaak eigenlijk maar moet wel kunnen. De latency op 96khz is ook altijd minder en mijn CPU kan het wel aan. Los daarvan is 96khz zeker geen onzin.
Maar ik denk eigenlijk dat ik de antwoord op mijn eigen vraag wel weet. Gaat gewoon een RME MULTIFACE II op cardbus worden. Ik ga het risico niet lopen dat ook de MOTU dalijk niet goed genoeg is. Alleen van RME weet ik zeker dat hun drivers echt tot en top zijn qua low-latency, dus misschien heb ik deze vraag te snel gesteld.

Je hebt een mac? Motu gaat toch als een beest op mac...

Die ultralite lijkt mij een gaaf ding iig.

Mja, als je op 96khz wilt werken, prima. Maar volgens mij gata je latency wel om hoog met een hogere sample rate.

Die Sony vaio van jou heeft zeer waarschijnlijk een Express cardbus en daar can je geen RME op aansluiten.

Ik heb zelf een Ultralite en een FW410 en bij beide kaarten is de latency performance zeer slecht als je het gaat vergelijken met een PCI kaart. En dan heb ik het over de situatie dat je een project draait die veel (>50%) cpu vraagt, icm. met een lage latency: Problemen gegarandeerd. (Windows XP)

Origineel geplaatst door Fles
Die Sony vaio van jou heeft zeer waarschijnlijk een Express cardbus en daar can je geen RME op aansluiten.

Ik heb zelf een Ultralite en een FW410 en bij beide kaarten is de latency performance zeer slecht als je het gaat vergelijken met een PCI kaart. En dan heb ik het over de situatie dat je een project draait die veel (>50%) cpu vraagt, icm. met een lage latency: Problemen gegarandeerd. (Windows XP)

Hmmz, naar mijn weten een doodnormale cardbus want ik voer hem ook goedkope standaard Sweex kaartjes. Ik zal het wel even controleren om zeker te zijn.
edit: Lucky me......doodnormaal type I/II cardbus slot.

Maar vervelend wel he die latency.....verdorie firewire maar nee hoor. Het wil weer niet. Ik ben duidelijk PCI gewend. Ik weet dat een hoop mensen een beetje latency niet erg vinden maar ik had meer verwacht van firewire en stel dan ook hogere eisen.

@Alex omega
Cpu gebruik omhoog , latency omlaag. Lees maar eens na wat sample rates precies inhouden. Ook is 96khz zeker geen onzin maar je moet wel de spullen hebben om het te horen.

EDIT: Ik heb besloten dat de Firepod blijft. Ik kan het mij niet veroorloven om mijn hele setup naar een hoger niveau te tillen want ik betaal teveel ervoor. Ik wil dolgraag met RME werken maar gebrek aan mic input en instrument input op de Multiface zijn toch wel flinke dompers als je het mij vraagt. De Fireface 400 is wel ideaal maar nog weer duurder. Ik hou deze kaart dus gewoon de komende maand of 2 maanden en dan verkoop ik hem en koop ik de Fireface 400. De Multiface II mist namelijk toch de mic inputs en instrument input die allemaal extra kosten met zich meebrengen als ik dat los moet regelen bij de multiface. Ik lees overal dat qua latency de Fireface 400 weinig onder doet voor zijn PCIMIA broertjes.

Laatst gewijzigd:
Back