oh... okee

cyan_circle

_beware of perverts_
mmm... ik heb dit forumgedeelte eigenlijk een beetje over het hoofd gezien...
nou ja alsnog dan:

hee hallo ik ben Rik
ik ben al zo'n jaar of zes / zeven bezig met elektronische muziek; mezelf een beetje opgewerkt van trackers [ft2, mt2] naar beter.
ik ben vorig jaar afgestudeerd aan de SAE [met een 8,6 hehehe].
mijn muziek is langzaam ge-evolueerd naar een soort elektro-techno hybrid met orchestrale invloeden en freaky shit [dit is echt de duidelijkste omschrijving die ik kan geven].
tegenwoordig doe ik vrijwel alles softwarematig, ziehier:

PIII 450 met 256 MB en 130 GB HD [hehehe]
Spirit Folio FX8
Akai S2000 helemaal vol
Kawai R-50 [gaaf 1986]
Evolution MK-149
Samson Servo 170
Spirit Absolute 2's
Cubase 5, Reason, Pro-52, PPG wave, Attack, Battery, Reaktor 2.3, heul veul meer plugins

well... jodel on!

Welkom op het forum.

Een SAE man, cool :)

Ik neem aan dat het om de professionele opleiding gaat?

yup, the works.
in rotterdam.
maar ik heb in amsterdam mijn eindproject gedaan [vette analoge studio; soundtracs jade, 2" tape, tubemics, enz]

Weer iemand uit delft.... Wat is daar toch loos?
8)

Orgineel geplaatst door JohnnyBusca
Weer iemand uit delft.... Wat is daar toch loos?
8)

t hangt er in de lucht... letterlijk, echt waar.
die k*t gistbrocades.

Die Evolution MK-149, das toch zo'n midi keyboard met controller knoppen erop he, bevalt ie je een beetje? hoe duur was ie?

ja... tis m
ik vind t echt een goed masterkeyboard, alle nodige knoppen zitten d'r op. bovendien is ie van de makers van de hammond. goeie kwaliteit en stevig. destijds [eh... 2 of 3 jaar geleden] kostte ie ong. 400 piek, je weet nog wel, guldens... -snif- mooie tijden... =(

Welkom SAE mannen kunnen we wel gebruiken op t forum. ;) En vooral als ze goed uitleg kunnen geven over t een en ander.

welkom

welke sae opleiding heb je gedaan de fulltime
ik moet de mijne nog afmaken maar ja tijd gebrek
en de jade is top en dan heb je ook op de o2r gemixt
smul; smul;

User ratzavlatz is ook gediplomeerd SAE'er, alleen niet vaak hier aanwezig.... ik zal 'm eens wat vaker hierheen schoppen. :)

ik heb inderdaad fulltime gedaan [00-01] in rotterdam.
de digitale studio daar is zeker okee, O2R, ADATs, goeie mics.
maar de amsterdam studio is toch net een stuk cooler... betere acoustiek, grotere studio, Jade (mmmm), tubemics, analoge tape.
daar is echt een vette recording uitgekomen. :{

Deze vragen kon je zien aankomen..

Deze vragen kon je zien aankomen..

Ik hoor veel over audio-opleidingen.. zowel positieve als negatieve verhalen. Wat ze echter allemaal gemeen hebben is dat het absoluut geen garantie is voor het verkrijgen van een baan(tje) in de studio-wereld.

Dus..

Hoe zie je de professionaliteit/kwaliteit van de SAE ?

En wat voor mogelijkheden op werk in 'de branche' zie je ?

laat ik ten eerste zeggen dat het inderdaad geen enkele garantie is voor een baan in de audio-industrie. het is nog steeds dezelfde 'ik-ken-jou-dus-waarom-kom-jij-niet-bij-mij-werken-en-jou-ken-ik-niet-dus-ook-al-heb-je-nog-zoveel-kennis-ga-maar-gewoon-weg' wereld. :confused:

maar wat ik wel weet is dat ik na een jaar SAE van alles wel het meeste afweet, en dat ik het daarom in de eerste instantie gedaan heb. je leert zowel alle theorie als een hele hoop praktijk, een heleboel achtergrondinformatie, zodat je, als de technologie evolueert, niet met een spreekwoordelijke mond vol tanden staat 8D .

mijn ervaring is dus: het is voor mij een van de beste beslissingen van mijn leven geweest om naar de SAE te gaan, maar verwacht niet dat je gelijk gevraagd wordt of je main engineer van Galaxy Studios mag worden...

SAE of niet wij vinden het gewoon heel tof dat je met ons kennis wilt delen. En iedereen hier vindt dat je een job hoort te krijgen in de galaxy studio.

Maar waar t om gaat is dat je er zelf veel aan hebt gehad en dat is de juiste instelling.

Back