stroomverdeler blokken

Lefty

Ingeburgerd
Weet er misschien iemand of het schadelijk is voor de apparatuur als je alle spullen op van die grote stroomverdeler blokken inplugt, waar dan een "hoofdschakelaar" op zit waarmee je alle apparaten in 1 keer voorziet van power ?
Ik heb een paar dingen (oa. drumstation, zoom 1201 en LA Audio GCX2) waar geen on/off schakelaar op staat en ik heb het zo opgelost om ze toch echt af te kunnen zetten.

http://www.vikingdirect.be/shop/cat...W8T2T4KVUHQ9HEJQ8SK5C7TGBV64VB0&viewimages=no

Ik gebruik de "BELKIN" surge protectors tegen blikseminslag en ander overspanningstoestanden en er is ook telefoon of andere tcp doorsluizing voorzien.

Ik heb ze alvast aan een goedkopere prijs omdat mon fiancè daar werkt anders had ik ze misschien niet gekocht wanrt in de winkel zijn ze nogal prijzig, maar zeker zijn geld waard.

Ik heb al vele goedkopere modellen (van die standaardtype zonder beveiliging) moeten wegkieperen omdat de schakelaars het begeven of raar beginnen doen (bliksems en knetters) :confused:

ah ja en bij dit afgebeeld model ben je automitisch verzekerd door hen voor 44.620,83 EURO

ff een verhaaltje over de powerbright's van SAMSON

de voordelen
je kan meerdere apparaten aansluiten
als de je de power indrukt dan verdeeld hij het stroom geleidelijk naar de aangesloten apparaten
en er zit een beveileging voorstroomstoring of bliksem inslag op met reset funktie

prijs is duurder dan een stroomblok ja

Origineel geplaatst door zoe
...als de je de power indrukt dan verdeeld hij het stroom geleidelijk naar de aangesloten apparaten
...

dat vroeg ik me dus af : de meeste spullen hebben wel een on/off schakelaar, en ik zet ze wel allemaal indvidueel aan of af voor of na ik die hoofdschakelaar in- of uitdruk, maar soms doe ik dat ook niet en het is misschien wel prachtig om alle displays en ledjes allemaal tegelijk te zien oplichten, maar ik krijg dan steeds de indruk dat dit m'n spullen niet ten goede komt.

Origineel geplaatst door Lefty
dat vroeg ik me dus af : de meeste spullen hebben wel een on/off schakelaar, en ik zet ze wel allemaal indvidueel aan of af voor of na ik die hoofdschakelaar in- of uitdruk, maar soms doe ik dat ook niet en het is misschien wel prachtig om alle displays en ledjes allemaal tegelijk te zien oplichten, maar ik krijg dan steeds de indruk dat dit m'n spullen niet ten goede komt.

De "spullen" hebben altijd een voeding die nogal wat wegfiltert van de storingen en via de schakelaar is (bijna altijd) hetzelfde als allemaal tegelijk aan. Alleen je schakelaar zou dat misschien niet leuk vinden, maar dat valt erg mee.

Wel blijven je apparaten altijd verbonden met elkaar, zodat bliksem alles in 1x molt! Een hoop draden (zonder 220 aangesloten) is voldoende om alles uit te fikken. En als een apparaat wordt uitgezet geeft hij soms een piek af, die een ander apparaat dan weer oppikt (ze staan immers altijd aan).

Nu ik erover denk... hm vooral die bliksen is niet mals, veel PC netwerken in de huisomgeving van kennissen hebben het begeven na de 1e flits en mooi stuk. :stupid

Back